geweldig verhaal keep going.codex schreef:Ik fietste jaren terug door een dorpje hier in de buurt en ik dacht: "wat een drukte bij het dorpsplein" ?
Ik zie allemaal mensen onder een grote boom staan en omhoog kijken en maar wijzen.
Ik kom dichterbij met de fiets en ik kijk nog eens goed.En dacht : Daar zit een beer in de boom
Maar ik begreep al gauw dat het om een grote aap ging.Dat beest was van iemand uit het dorp en was ontsnapt en zat nu in de top van de hoogste boom van het dorp.
Iedereen had allemaal ideeën, om die aap uit de boom te krijgen.
Ik ging er bij staan vanzelf en wou wel eens weten hoe dit af zou lopen.
Ik hoorde iemand het voortouw nemen en zeggen.Haal eerst een doelnet op van de voetbalclub, dan iemand met een hond en dan heb ik nog een jachtgeweer nodig.
Kwartiertje later was alles gereed..Paar mensen stonden met het doelnet , als vangnet onder de boom.
Een tekkel werd vastgebonden aan de boom zelf en een de man van het jachtgeweer stond er ook bij.
Diegene die de leiding had genomen zei let op.
Ik klim in de boom, sla dan die aap op zijn kaak en dan dondert hij wel naar beneden in het net.
Dan bijt de tekkel hem wel in zijn ballen en dan is de aap wel zo geschrokken dat hij even niets doet en dan gauw dat net over hem heen en zo hebben we hem.
Maar wat moet ik dan met dat geweer? vroeg de man die dus het geweer had meegenomen.
Nou zei de man,
voor het geval dat de aap mij uit de boom slaat, moet je als de wiedeweerga die tekkel doodschieten!
Maar alles is verlopen volgens het plan en de aap zit nu in de Apenheul in een mooi groot hok met buitengebied.
Hij is goed herkenbaar want hij wrijft nog elke 5 minuten over zijn ballen.
Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Kees kom hier op zondag fietsen en probeer je dan zonder een ongeluk te veroorzaken 100km te rijden.
Lijkt wel of sommige gezopen hebben zo van links naar rechts gaat het en ik vind nog altijd dat ik wel mooie fietsen heb en wou het graag zo houden
Lijkt wel of sommige gezopen hebben zo van links naar rechts gaat het en ik vind nog altijd dat ik wel mooie fietsen heb en wou het graag zo houden
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Om ff verder te gaan op het bellen..
Niet enkel de gepensioneerden kunnen een gevaar op de weg zijn, ook jonge gezinnetjes.
Vorige zomer was ik langs het jaagpad aan het fietsen, lekker bollend met het zonnetje hoog in de lucht.
Een honderdtal meter voor me uit zie ik een viertal rijden, twee per twee, met flink wat meters er tussen.
Dichterbij gekomen bleek het een gezinnetje van vijf te zijn: mama met een peuter achterop, papa, en twee broertjes.
De jongste van de twee kereltjes schat ik zowat 6j, een typisch geval van enthousiaste mini-merckx.
Ruim op voorhand begin ik te bellen, wat direct wordt gehoord door mami en papi, waarna ze mooi aan de kant gaan fietsen.
De twee broertjes hebben in al hun plezier niets gehoord; ik besluit nogmaals wat te bellen.
Nog steeds blijven ze van links naar rechts zwiepen, dus ik vertraag tot wel onder de 20kmh.
Op dit moment is de afstand tussen mij en de ouders (+peuter) pakweg 3m, en de broertjes rijden nogeens 10m verder.
Omdat de jongetjes niets horen besluit de moeder zich maar als een halve gare over het jaagpad te smijten, vlak voor mijn wiel!
Gelukkig zijn m'n reflexen blijkbaar niet van de minste, en "knal" ik de berm in.
Blijkbaar kwam het moederinstinct naar boven, en moest ze kost wat kost haar bengels redden van die wielerterrorist.
Volgens mij was ze ff vergeten dat ze nog een kleintje achterop had zitten...
Niet enkel de gepensioneerden kunnen een gevaar op de weg zijn, ook jonge gezinnetjes.
Vorige zomer was ik langs het jaagpad aan het fietsen, lekker bollend met het zonnetje hoog in de lucht.
Een honderdtal meter voor me uit zie ik een viertal rijden, twee per twee, met flink wat meters er tussen.
Dichterbij gekomen bleek het een gezinnetje van vijf te zijn: mama met een peuter achterop, papa, en twee broertjes.
De jongste van de twee kereltjes schat ik zowat 6j, een typisch geval van enthousiaste mini-merckx.
Ruim op voorhand begin ik te bellen, wat direct wordt gehoord door mami en papi, waarna ze mooi aan de kant gaan fietsen.
De twee broertjes hebben in al hun plezier niets gehoord; ik besluit nogmaals wat te bellen.
Nog steeds blijven ze van links naar rechts zwiepen, dus ik vertraag tot wel onder de 20kmh.
Op dit moment is de afstand tussen mij en de ouders (+peuter) pakweg 3m, en de broertjes rijden nogeens 10m verder.
Omdat de jongetjes niets horen besluit de moeder zich maar als een halve gare over het jaagpad te smijten, vlak voor mijn wiel!
Gelukkig zijn m'n reflexen blijkbaar niet van de minste, en "knal" ik de berm in.
Blijkbaar kwam het moederinstinct naar boven, en moest ze kost wat kost haar bengels redden van die wielerterrorist.
Volgens mij was ze ff vergeten dat ze nog een kleintje achterop had zitten...
zeker niet alleen de de 65+ers of die gene wat eerder met pensioen zijn gegaan nee.
Op een zondag zoals gisteren gaat zowat iedereen naar buiten en zijn zoveel mogelijk met zichzelf bezig.
heel wat rem acties moeten uitvoeren gisteren in ieder geval , anticiperen is het sleutelwoord zullen we maar zeggen
Op een zondag zoals gisteren gaat zowat iedereen naar buiten en zijn zoveel mogelijk met zichzelf bezig.
heel wat rem acties moeten uitvoeren gisteren in ieder geval , anticiperen is het sleutelwoord zullen we maar zeggen
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Vorig jaar September heb ik nog een flinke rit in Z Limburg gedaan en vond het toen erg meevallen, maar waarschijnlijk kwam dat omdat het regende toen ik van de camping (Epen) wegreed richting Vaals....peter1981 schreef:Kees kom hier op zondag fietsen en probeer je dan zonder een ongeluk te veroorzaken 100km te rijden.
Cheap light strong, choose two
kees0251 schreef:Bellen of roepen doe ik al jaren niet meer, ik ros er gewoon langs desnoods door de berm, in communicatie ie ik geen heil meer.
Onsubtiel, zoals gebruikelijk, maar wel begrijpelijk.
Ja of mensen die zonder om zich heen te kijken met hun hoofd diep in een capuchon voorovergebogen een fietspad op stekkeren...of scholieren die even voor de lol vlak voor je fiets springen als je ze tegemoet komt. Leueueuek!Wat ik van wandelaars vind die mij zien naderen en gewoon midden op het fietspad blijven staan leuteren bewaar ik voor de volgende keer.
Ik ben die chaos inmiddels gewend en heb me er bij neergelegd dat je in een stad of een recreatiegebied nou eenmaal niet hard kan fietsen. Althans, niet zonder de stuurmanskunsten van een Cancellara, en die heb ik helaas niet. Je moet er doorheen om Terra Incognita te bereiken (lees=uitgestorven winderige polders waar helemaal niemand voor zijn lol heen gaat) zodat je weer een beetje lekker kan fietsen.
Veni. Vidi. Fietsie.
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Zo dacht ik er eergisteren ook over. Laat de wandelaar maar lopen op het fietspad, ik knal wel door de middenberm en zoef er voorbij voordat ze doorheeft dat ik er ben. Toen ik bijna bij haar was, een dame op leeftijd, hoorde ze me komen en besloot zonder te kijken ook de middenberm te kiezen. De zijberm was een betere keus geweest want ik knal er vol bovenop. Vrouwtje valt, ik val.. Vrouwtje begint te schelden, ik help haar overeind en vraag haar waarom ze de middenberm koos i.p.v. de zijberm. Zegt ze: Omdat ik op het fietspad liep.kees0251 schreef:Bellen of roepen doe ik al jaren niet meer, ik ros er gewoon langs desnoods door de berm, in communicatie ie ik geen heil meer.
Lullig, want op het moment dat ik haar raakte liep ze dus op de middenberm die feitelijk bedoeld is voor wandelaars..
Ik had haar nog uit willen leggen dat het verstandig is, als je dan toch op het fietspad wilt lopen, om dan aan de andere kant van de middenberm te lopen zodat de fietsers je tegemoet komen in plaats van achterop, maar dat wilde ze niet horen. Ik moet maar niet zo hard fietsen op zondag. Dan zijn er wandelaars op het fietspad en daar moet ik maar rekening mee houden.
Enfin. Dame komt met de schrik vrij, de fiets een paar schrammen erbij en ik heb nu een rijtje gekneusde ribben.
Dat wordt weinig fietsen de komende weken. Zelfs slapen doet zeer..
-
- Forum-lid
En inmiddels is dit topic verworden van "Leuke, gekke, boeiende belevenissen onderweg" tot "mopperen op andere weggebruikers en het wel of niet bellen". Volgens mij is daar het Grote ergernissen topic voor.
Feit afrit13
Najah on topic dan maar
Gistere een vreemde man in m`n wiel die na een paar minuten naast me kwam rijden.
Ik had herstel training dus dat lukt andere dat
Heel gesprek gehad en ca 30km samen gereden , beste man was 60 en kon nog best redelijk rijden trouwens.
Leuk als je zo met andere fieters kan communiceren.
Tegenovergestelde is meestal van toepassing , meeste kunnen het niet verteren als je langs ze af komt en kijken je niet eens aan
Najah on topic dan maar
Gistere een vreemde man in m`n wiel die na een paar minuten naast me kwam rijden.
Ik had herstel training dus dat lukt andere dat
Heel gesprek gehad en ca 30km samen gereden , beste man was 60 en kon nog best redelijk rijden trouwens.
Leuk als je zo met andere fieters kan communiceren.
Tegenovergestelde is meestal van toepassing , meeste kunnen het niet verteren als je langs ze af komt en kijken je niet eens aan
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- arnoudrace
- Forum-lid
Zondag een leuke: rondje Kaag solo (voor mij ca 100km). Op de Ringvaart verkeerd om twee aardige renners achterop gereden, Swift. Gingen er ook af richting lisse/kust. Lekker samengewerkt (route alternatieven leren kennen en wind (vol) tegen op kop gereden en af en toe zelf even in het wiel). Op 20km van huis afscheid en ferme groet en de wegen scheiden weer. Moraal: fietsen is geven en nemen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
peter1981 schreef:Tegenovergestelde is meestal van toepassing , meeste kunnen het niet verteren als je langs ze af komt en kijken je niet eens aan
peter1981 schreef:Vandaag uurtje herstel gereden en pff wat is het toch lastig om je in te houden als er iemand voorbij komt op een standsfiets
Gelukkig was ik op de crosser in de normale kleren dan is het al iets makkelijker
On topic.
Toen ik in mei naar vrienden in Diest wilde fietsen en bij Turnhout de verkeerde kant uitging besloot ik de weg te vragen aan twee Vlaamse wielrenners. Ik was nogal verkeerd gereden maar besloten me een stukje op weg te helpen, zo hebben deze aardige heren zeker en minuut of 20 met mij op sleeptouw tussen ze in gereden, een hele andere kant op dan die zij wilden gaan.
Veni. Vidi. Fietsie.