Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800 topic deel 2

Gebruikersavatar
QQleQ
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 08 aug 2011 16:50

Gebruikersavatar QQleQ 07 mar 2014 16:58

Kleur lijn: van elke koers die in het apparaat is opgeslagen, kan je individueel een andere kleur lijn kiezen (optie Kaartweergave- Altijd weergeven Aan, en dan optie daaronder keuze kleur). Voor mij werkt zwart eigenlijk altijd het beste.
Zolang de Garmin de koers niet volgt, is deze als lijn op de kaart zichtbaar in de gekozen kleur. Beperkingen: scherm met hoogteprofiel bevat dan geen informatie en (voor wie daar behoefte aan heeft) het apparaat geeft geen navigatie-aanwijzingen. Zodra je instelt dat het apparaat de koers volgt, wordt de lijn roze-paars, ongeacht de gekozen kleur.

Gebruikersavatar
beren040
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 31 mei 2011 15:39

Gebruikersavatar beren040 07 mar 2014 19:06

havana schreef:Maar dat is vragen om problemen, want dan loop je het risico dat je sensor in het wiel klapt. Bovendien ziet het er niet uit. Het armpje moet gewoon omlaag staan. Als 't niet past dan sensor aan de onderkant van de achtervork monteren.

Beren040: ik heb hetzelfde probleem gehad, uiteindelijk succes gehad met een ander magneetje. Gewoon voor €1,95 besteld in Duitsland. Schijnt dat 't magneetje "uitgewerkt" kan raken. Klinkt onwaarschijnlijk, maar 't schijnt echt te kunnen. Het schijnt met name te kunnen gebeuren als je de fiets voor langere tijd in de schuur zet wanneer het magneetje precies voor het armpje staat... Opletten dus voortaan!

http://www.bike-components.de/products/ ... ndard.html

Havana dank voor de tip
Ga er maar één bestellen en kijken of dat werkt
Allard

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 08 mar 2014 19:45

Open Fiets Map (OFM)
Een alternatief dat wel gratis is, is de Open Fiets Map. Deze kaart is gebaseerd op het Open Streep Map project (OSM). OSM en OFM kennen i.t.t. CN wel kent wel fietspaden. In Nederland is dit in principe de beste keus. Voordeel van OFM boven OSM: makkelijker downloaden en installeren en de mogelijkheid tot het opzoeken van adressen (kan met OSM niet).
Ik kan kiezen voor de full of light version. Welke van de twee kan ik het beste gebruiken om te downloaden?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 09 mar 2014 10:41

Ik gebruik altijd de light, die is al zwaar genoeg in details.
Marco :)

Gebruikersavatar
VNEuros
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 30 apr 2012 20:59

Gebruikersavatar VNEuros 09 mar 2014 12:28

beren040 schreef:vanochtend na zoveelste gezeur de sensor er maar afgehaald.
Blijf problemen houden, trapfrequentie geeft die aan, maar snelheid niet.
heb al een nieuwe aangeschaft, maar ook dat werkt niet.
magneetje naar links/rechts op de spaak, ruimte tussen sensor en magneet bijna nul tot 1cm
het help allemaal niets

ben ik de enige met problemen, of is dit herkenbaar voor anderen?
Probleem had ik ook, kwam heel precies qua afstelling. Opgelost door:
- corsage magneet bij de bloemist te halen, Deze komt aan de binnenkant van de crank op de inbus van het pedaal. Magnetisch dus geen trekbandjes meer. Magneet is een stuk sterker
- wielmagneet vervangen door een Sigma powermagneet http://www.bike24.de/p15114.html

Sinds die tijd helemaal geen storingen meer en de afstelling komt helemaal niet kritisch

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 09 mar 2014 14:06

Ik heb gezien dat er ook Garmins 800 worden verkocht met een SD van 8gb met de kaart van europa OSM. Deze zijn al voor geïnstalleerd door OSM. De prijs valt mee en scheelt natuurlijk weer installeren. Ik vraag mij alleen af of dit die kaart niet langzaam gaat werken gezien heel europa erop staat maar ik kan het mis hebben.

Graag jullie reacties.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 mar 2014 15:43

body schreef:Ik heb gezien dat er ook Garmins 800 worden verkocht met een SD van 8gb met de kaart van europa OSM. Deze zijn al voor geïnstalleerd door OSM. De prijs valt mee en scheelt natuurlijk weer installeren. Ik vraag mij alleen af of dit die kaart niet langzaam gaat werken gezien heel europa erop staat maar ik kan het mis hebben.

Graag jullie reacties.
Zal best werken, maar is het de meerprijs waard? OSM is gratis, en zo'n kaartje kost geen drol......

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 09 mar 2014 15:57

hanz1963 schreef:
body schreef:Ik heb gezien dat er ook Garmins 800 worden verkocht met een SD van 8gb met de kaart van europa OSM. Deze zijn al voor geïnstalleerd door OSM. De prijs valt mee en scheelt natuurlijk weer installeren. Ik vraag mij alleen af of dit die kaart niet langzaam gaat werken gezien heel europa erop staat maar ik kan het mis hebben.

Graag jullie reacties.
Zal best werken, maar is het de meerprijs waard? OSM is gratis, en zo'n kaartje kost geen drol......
309 euro incl 8gb kaartje met OSM
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4318
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 mar 2014 16:05

Kijk even verder zou ik zeggen. Kale 800 is te vinden vanaf €275,00 (1 zoekactie op google) en als je goed zoekt misschien wel goedkoper. Bij hartslagmetershop €319,00 met band en snelheids-/cadanssensor....

16Gb micro SD vanaf iets meer dan 10 euro...

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5204
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 10 mar 2014 09:11

Als je een route in je garmin hebt staan, dus met aanwijzingen. En je bent bijvoorbeeld al 20km op weg voordat je hem aanzet, pakt hij dan de route op vanaf waar je bent, of begeleid hij je dan eerst weer naar start ofzo?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16440
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 mar 2014 09:30

NuitKor schreef:Als je een route in je garmin hebt staan, dus met aanwijzingen. En je bent bijvoorbeeld al 20km op weg voordat je hem aanzet, pakt hij dan de route op vanaf waar je bent, of begeleid hij je dan eerst weer naar start ofzo?
Hij pakt de route gewoon op "koers gevonden" komt er dan op je scherm.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 mar 2014 21:48

Vraagje over OSM kaarten.

Bevat de West Europa OSM ook de OpenFietsmap van Nederland of is deze niet het zelfde?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie