Vredestein topic
Eens met de suggesties hierboven. Gewoon de druk die voor jou passend is. Ik heb achterop ook 25 mm Fortezza's en zet daar 8 bar in. Maar dat heeft niets te maken met de officiele vereiste minimale 8 bar, maar met m'n 90+ kg gewicht.
"Sometimes when you win, you really lose. And sometimes when you lose, you really win. And sometimes when you win or lose, you actually tie and sometimes when you tie, you actually win or lose."
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
Wil me binnenkort de senso van vredestein van 25 mm aanschaffen.
Zou het kwaad kunnen als ik met 6.5 bar ga rijden net als met de 4000s.
Mijn gewicht is 62 kilo en vind 8 bar veel te hard
Zou het kwaad kunnen als ik met 6.5 bar ga rijden net als met de 4000s.
Mijn gewicht is 62 kilo en vind 8 bar veel te hard
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Op de zijkant van veel 23mm banden (en tubes) staat minimaal 110 psi/8 bar als aanbevolen druk aangegeven, maar op een hele schaarse dag na waarbij ik 1 uur rij en op glad asfalt, heb ik er nog nooit 8 bar ingepompt, of het moet een 21mm band zijn. Ik rij vaak op 5 bar met 24mm Pavé, en dat rijdt nog meer dan prima.
Het kan wel helpen om 8 bar te pompen voor de combinatie smalle banden, dunne velgen, lompe banden met weinig tpi en vaak slingerend recht-op-de pedalen rijstijl. In dat geval willen banden met te lage druk nog wel eens vervelend alle richtingen opgaan.
Maar voor de rest…
Het kan wel helpen om 8 bar te pompen voor de combinatie smalle banden, dunne velgen, lompe banden met weinig tpi en vaak slingerend recht-op-de pedalen rijstijl. In dat geval willen banden met te lage druk nog wel eens vervelend alle richtingen opgaan.
Maar voor de rest…
Laatst gewijzigd door de zwarten op 14 mar 2014 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Ik heb op 2 maart een set Fortezza Tricomps besteld bij Math Salden. De levering liet echter nogal lang op zich wachten. Na een mailtje, kreeg ik als antwoord dat de "Tricomps" op zijn. Ik krijg nu voor dezelfde prijs de "Sensa's".
Het zal allemaal niet veel uitmaken. Ik was in ieder geval altijd erg tevreden met de "Tricomps".
Het zal allemaal niet veel uitmaken. Ik was in ieder geval altijd erg tevreden met de "Tricomps".
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zij er al ervaringen met de Sensa's?
Is de superlite min of meer de tricomp? De niet-superlite is 225gr en dus zwaarder dan de oude tricomp.
Gaat lekker zo in bandenwereld: eerst de gp4000s die niet meer is wat het was, en nu de tricomp weer aangepast..... Even afwachten dus.
Is de superlite min of meer de tricomp? De niet-superlite is 225gr en dus zwaarder dan de oude tricomp.
Gaat lekker zo in bandenwereld: eerst de gp4000s die niet meer is wat het was, en nu de tricomp weer aangepast..... Even afwachten dus.
Less is bore
62 kg en 25 mm > 6 bar is hard zat.ridley orion schreef:Wil me binnenkort de senso van vredestein van 25 mm aanschaffen.
Zou het kwaad kunnen als ik met 6.5 bar ga rijden net als met de 4000s.
Mijn gewicht is 62 kilo en vind 8 bar veel te hard
Cheap light strong, choose two
5gram zal het ook niet doen hedaniel1975 schreef:Zij er al ervaringen met de Sensa's?
Is de superlite min of meer de tricomp? De niet-superlite is 225gr en dus zwaarder dan de oude tricomp.
Gaat lekker zo in bandenwereld: eerst de gp4000s die niet meer is wat het was, en nu de tricomp weer aangepast..... Even afwachten dus.
De Fortezza senso superlite is gewoon de tegenhanger van de fortezza slick.
Die trouwens op de weger 170gram deed.
Trouwens had ik zoiets van ik hou liever wat ik goed vind en om die reden nog even 3 slicks bestelt voor de wedstrijd wielen en 5 fortezza`s voor de training.
Zo kan ik in ieder geval een jaartje vooruit.
Als de senso superlige trouwens net zo snel slijt als de slick dan hou je maar vast
Achterbandje gaat ongeveer dubbel zo hard bij de slick dan bij de "normale" Fortezza
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Gewoon de allround dus.
Hoe is de schwalbe R1?
Hoe is de schwalbe R1?
Less is bore
Ultremo R1 reed ik in de 2e rit kapot toen een nieuwe erop en die had na een maand scheuren
Dus nooit meer gekocht
De one moet wel goed zijn maar ook wat ik gehoord heb een hele zachte band en heel zacht slijt natuurlijk weer heel hard
Geen eigen ervaring meer mee en voorlopig dus een Vredestein rijder hier en zodra alles op is zal ik ook de Senso`s gaan proberen , want ik gok dat de oude versie dan nergens meer te krijgen is.
Naast de Vredestein vind ik de toen pro3 van Michelin ook heel fijn bollen en zou ik ook wel een pro4 durven gokken.
Alleen de pro deed toen ook als een gek slijten en met mijn kilometers hou ik wel van veel grip maar ook wel van redelijk slijtvast.
Zag toevallig vandaag dat het weer bijna tijd is voor m`n achterband na 2300km dus dat is te doen , en uiteraard ben ik een heuvel rijder en toch wel redelijk krachtig
Dus nooit meer gekocht
De one moet wel goed zijn maar ook wat ik gehoord heb een hele zachte band en heel zacht slijt natuurlijk weer heel hard
Geen eigen ervaring meer mee en voorlopig dus een Vredestein rijder hier en zodra alles op is zal ik ook de Senso`s gaan proberen , want ik gok dat de oude versie dan nergens meer te krijgen is.
Naast de Vredestein vind ik de toen pro3 van Michelin ook heel fijn bollen en zou ik ook wel een pro4 durven gokken.
Alleen de pro deed toen ook als een gek slijten en met mijn kilometers hou ik wel van veel grip maar ook wel van redelijk slijtvast.
Zag toevallig vandaag dat het weer bijna tijd is voor m`n achterband na 2300km dus dat is te doen , en uiteraard ben ik een heuvel rijder en toch wel redelijk krachtig
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40031
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik bedoelde ook de One trouwens, foutje
Less is bore