Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Stomme vraag over schoonmaken ?

Schum
Forum-lid

Schum 18 mar 2014 17:29

theodorocampagnolo schreef:
de zwarten schreef:Misschien praten we naast elkaar, en bedoelt Schum deze producten van wd40:
http://www.wd40bike.com
Ha! WD40 (in tegenstelling tot wat Kees beweert geen middel ontwikkeld voor wapens maar voor de ruimtevaard) voelt de hete adem van Brunox in de nek. 1 ding zal altijd voor WD40 pleitten: 't Ruikt een stuk aangenamer dan Brunox.
Dat WD40 niet optimaal presteerd als smering voor aandrijfkettingen zal duidelijk zijn: 't Is niet onworpen om puntbelasting te weerstaan. Als smeermiddel voor schanieren, sloten en de schuifknop op je wekkerradio daarentegen werkt 't als een tierelier: Niks mis mee mits goed toegepast.

Afbeelding
Dat WD40 een zeer breed toepassingsgebied heeft daar kan géén twijfel over bestaan.
Dat het een kwalitatief sterk product is ook niet.
Ik heb er prima ervaring mee op mijn fiets, ook voor mijn ketting.
Ik fiets gemiddeld 150 km per week al meer dan 4 jaar met dezelfde fiets en alles draait als een liertje. (wordt wel na elke rit behandeld)
Dus ik zou gek zijn om het niet meer te gebruiken.
Never change a winning team ;)

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 18 mar 2014 17:52

Kijk, ik kan daar volledig inkomen.
Voor de rest, laat iedereen in zijn waarde en alles komt goed!
Net wezen fietsen en het ging te hard om even rond te vragen wie wat op de ketting doet :-)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 18 mar 2014 17:53

Wat vindt men hier van lampenolie? In mijn ervaring werkt het heel goed om alles mooi te laten blinken, maar is het schadelijk voor lagers danwel kettingen?

oldandslow
Forum-lid

Gebruikersavatar oldandslow 18 mar 2014 17:58

Schum schreef: [
Dat WD40 een zeer breed toepassingsgebied heeft daar kan géén twijfel over bestaan.
Ik fiets gemiddeld 150 km per week al meer dan 4 jaar met dezelfde fiets en alles draait als een liertje. (wordt wel na elke rit behandeld)
Volgens wikipedia is hier sprake van een mantra:
Wikipedia schreef: Mantra
Een mantra is een gedicht, woord, uitspraak of een lettergreep die het midden houdt tussen een spreuk met magisch effect en een gebed. In sommige gevallen wordt hij herhaald en is hij bedoeld als een continue recitatie.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

kees0251
Forum-lid

kees0251 18 mar 2014 18:11

Schum schreef: Dat WD40 een zeer breed toepassingsgebied heeft daar kan géén twijfel over bestaan.
Het is geen kwalitatief sterk product, multifunctioneel betekent:het doet iets maar is nergens goed in.
De marketing houdt meer in dan het spul zelf dat vanzelf verdwijnt al je er naar kijkt.
Voor diverse onderhoudsdoelen zijn er verschillende producten
WD40 is rotzooi voor die lui die geen benul hebben van goed onderhoud, die alleen kosmetisch onderhoud plegen.
Zit ik in het buitenland en ben ik mijn kettingolie vergeten, dan koop ik me een klein flesje olijfolie, dat is 100 x beter dan WD40.
De ketting wordt dan zwart maar is inwendig gesmeerd..... :)
Cheap light strong, choose two

kees0251
Forum-lid

kees0251 18 mar 2014 18:20

vermeulen schreef:Wat vindt men hier van lampenolie? In mijn ervaring werkt het heel goed om alles mooi te laten blinken, maar is het schadelijk voor lagers danwel kettingen?
Het is niet schadelijk, maar:
1-het reinigt niet goed genoeg.
2-het smeert niet goed genoeg.

Veel nut heeft ut niet IMO.

franskarel
Forum-lid

franskarel 18 mar 2014 20:20

door Franskarel Als de ketting echt vies is,afwassen in lampolie,laten uitlekken en als ie droog is gaat de ketting voor minimum 24 uur in een pot met dikke smeerolie en daarna ophangen om uit te lekken.
door Kees0251 Lampolie is trouwens ook niet zo erg geschikt, er blijft teveel vuil gewoon zitten waar het zit.
Sorry foutje van mij Kees0251:geen lampolie die ik gebruik maar petroleum!!Is blijkbaar nogal wat verschil tussen beiden.producten.
En dat er nog veel vuil blijft zitten Kees dat heb ik nog nooit gemerkt.Ketting en ook tandwielen,na demontage weliswaar,was ik mee af en zien er als nieuw uit.
Stevens SCF2 Shimano Ultegra Easton EA90

Schum
Forum-lid

Schum 18 mar 2014 21:17

kees0251 schreef:
Schum schreef: Dat WD40 een zeer breed toepassingsgebied heeft daar kan géén twijfel over bestaan.
Het is geen kwalitatief sterk product, multifunctioneel betekent:het doet iets maar is nergens goed in.
De marketing houdt meer in dan het spul zelf dat vanzelf verdwijnt al je er naar kijkt.
WD40 is rotzooi voor die lui die geen benul hebben van goed onderhoud, die alleen kosmetisch onderhoud plegen.
Zit ik in het buitenland en ben ik mijn kettingolie vergeten, dan koop ik me een klein flesje olijfolie, dat is 100 x beter dan WD40.
Kees je bent een ongelooflijke welweter en irritant ventje.
Kan jij enkel maar mijn reacties afbreken?
Gelieve Uw onnozele commentaar voor Uzelf te houden AUB!
Je denkt er iets van te kennen maar aan jou reacties te zien ken je er de ballen van.
Of ben jij de professor van het Forum?

kees0251
Forum-lid

kees0251 18 mar 2014 21:22

franskarel schreef: Sorry foutje van mij Kees0251:geen lampolie die ik gebruik maar petroleum!!Is blijkbaar nogal wat verschil tussen beiden.producten.
En dat er nog veel vuil blijft zitten Kees dat heb ik nog nooit gemerkt.Ketting en ook tandwielen,na demontage weliswaar,was ik mee af en zien er als nieuw uit.
Petroleum is wat beter dan lampolie inderdaad.
Voor tandwielen e.d, voldoet lampolie maar voor de ketting minder, daar moet je een vrij sterke ontvetter voor hebben.

kees0251
Forum-lid

kees0251 18 mar 2014 21:26

Schum schreef: Kees je bent een ongelooflijke welweter en irritant ventje.
Je denkt er iets van te kennen maar aan jou reacties te zien ken je er de ballen van.
Inhoudelijk sterke reactie :(
Tja ik ben allergisch voor WD40 propagandisten.
Je kan ut wat mij betreft rustig gebruiken en aanbevelen.
Maar het is en blijft onbruikbare rotzooi.

elefantino
Forum-lid

elefantino 18 mar 2014 21:30

Schum schreef:
kees0251 schreef:
Kees je bent een ongelooflijke welweter en irritant ventje.
Gelieve Uw onnozele commentaar voor Uzelf te houden AUB!?
Je wilde beweren dat jij niet irritant bent....Man o man

Schum
Forum-lid

Schum 18 mar 2014 21:33

kees0251 schreef:
Schum schreef: Kees je bent een ongelooflijke welweter en irritant ventje.
Inhoudelijk sterke reactie :(
Tja ik ben allergisch voor WD40 propagandisten.
Je kan ut wat mij betreft rustig gebruiken en aanbevelen.
Maar het is en blijft onbruikbare rotzooi.
Dan heb je dat alvast gemeen met WD40.
Jou commentaar is al even onbruikbaar!
Jij bent zo een manneke van: jij zegt A dan zeg ik B
Hou niet van dergelijk gedrag en gelieve je dan van commentaar te onthouden op mijn berichten AUB.
Bey bey

Plaats reactie