Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge Touring

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 11 jul 2014 19:22

Ik heb ook een touring edge aangeschaft. Mijn probleem is, als ik een track heb ingeladen van Gpsies dat ik na een half uur alle kanten wordt gestuurd. Zelfs terug.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 11 jul 2014 19:35

ilikebike schreef:Ik heb ook een touring edge aangeschaft. Mijn probleem is, als ik een track heb ingeladen van Gpsies dat ik na een half uur alle kanten wordt gestuurd. Zelfs terug.
Heb je ook al een route gereden die het apparaat heeft gemaakt?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 11 jul 2014 19:40

ilikebike schreef:Ik heb ook een touring edge aangeschaft. Mijn probleem is, als ik een track heb ingeladen van Gpsies dat ik na een half uur alle kanten wordt gestuurd. Zelfs terug.
Zet herbereken al eens uit (of enkel "herbereken op vraag" aanzetten)
I know myself like no one else
Nothing to defend

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 11 jul 2014 21:29

Lcsmet schreef:
ilikebike schreef:Ik heb ook een touring edge aangeschaft. Mijn probleem is, als ik een track heb ingeladen van Gpsies dat ik na een half uur alle kanten wordt gestuurd. Zelfs terug.
Zet herbereken al eens uit (of enkel "herbereken op vraag" aanzetten)
Ga ik doen bedankt. Komt mijn probleem bekent voor???

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 11 jul 2014 21:33

pinarello schreef:
ilikebike schreef:Ik heb ook een touring edge aangeschaft. Mijn probleem is, als ik een track heb ingeladen van Gpsies dat ik na een half uur alle kanten wordt gestuurd. Zelfs terug.
Heb je ook al een route gereden die het apparaat heeft gemaakt?
Nee dat nog niet. Maar ik vind het juist leuk om een route van iemand anders te rijden. Heb wel ergens gelezen dat sommige bestanden beschadigd kunnen zijn.

Gebruikersavatar
HereIsTom
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 19 jun 2014 15:43
Locatie: Zeist
Contact

Gebruikersavatar HereIsTom 11 jul 2014 22:14

ilikebike schreef: Komt mijn probleem bekent voor???
Ja dit heb ik dus ook al een paar keer gehad!
Halverwege de route moest ik omdraaien en dezelfde weg terug.

ilikebike
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 03 jan 2014 10:10

ilikebike 12 jul 2014 16:11

Vandaag een route gereden met de touring edge. Een track van Gpsies gedownload en ik moet zeggen, hij heeft maar een keer geprobeerd om me verkeert te sturen. Mijn topografische kennis liet me gelukkig niet in de steek, Maar in onbekende streken had ik toch de tijl in gegaan. Herbereking inderdaad gedeeltelijk uitschakelen. Zodra je afwijkt van het parcours geeft hij gelijk aan " uit koers" en dan weet je gelijk dat je verkeert zit.

Bobels
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 mar 2012 16:20

Bobels 18 aug 2014 20:54

Zes weken ervaring opgedaan (1800 km) tijdens mijn vakantie in Frankrijk met de Edge Touring plus. Ik (recreatieve fietser) ben er zeer tevreden over. Paar kanttekeningen: ik gebruik mijn navigatie op twee manieren. 1) zelf een route uitzetten op basecamp en overzetten naar het apparaat. 2) rondreis laten plannen op toestel zelf. Het toestel heeft me niet een keer in de steek gelaten. Ik herken, eerlijk gezegd, niet zo de negatieve ervaringen van sommige forumleden.
Tip: als je een rondreis plant en fietst moet je herberekenen uitzetten anders ben je na een kleine koersfout je rit kwijt en al weer gauw thuis. Tijdens een uitgezette koers juist wel aanzetten.
Ik ben wel blij met de Plus uitvoering. Juist in berggebieden is hoogteinformatie wel belangrijk. Enige minpunt vind ik dat er geen hoogteprofiel op het toestel zelf (wel in basecamp) beschikbaar is als je de vanuit basecamp gemaakte route fietst. Dat moet ouderwets op een geschreven blaadje in je achterzak, of op je stuur geplakt. Profiel is wel beschikbaar als je een rondreis op het toestel zelf hebt laten plannen en fietst maar is redelijk onbetrouwbaar.
Kortom: ik vind het toestel een heerlijk hebbeding. Niet één keer op een kaartje hoeven zoeken waar ik ben en waar ik heen moet. Steeds keurig thuis gebracht. Fijn apparaat.

paul ulrix
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 jul 2013 19:14

paul ulrix 08 sep 2014 15:50

de mijne is net stukgegaan, is niet meer aan te krijgen.
hij viel ook regelmatig volledig uit tijdens een rit.

nog iemand problemen met de betrouwbaarheid ?

scheurneus
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
Contact

scheurneus 09 sep 2014 14:44

Terug voor garantie! Zeker doen, want de hardware betrouwbaarheid is bij Garmin best goed.
Marco :)

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 11 sep 2014 18:09

Gebruik hem nu enkele weken tot volle tevredenheid.
Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de hartslag op het scherm, zal wel een instelling zijn, maar ik vind hem niet :x

Iemand een ideetje/tip ?
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2266
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 11 sep 2014 19:57

rhino7 schreef:Gebruik hem nu enkele weken tot volle tevredenheid.
Ik krijg alleen met geen mogelijkheid de hartslag op het scherm, zal wel een instelling zijn, maar ik vind hem niet :x

Iemand een ideetje/tip ?
Heb je wel een Edge Touring Plus?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie