Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Profteamkleding of neutrale kleding?

paul ulrix
Forum-lid

paul ulrix 08 apr 2014 11:12

Ik hou het bij castelli broeken, prima zeem, zitten goed.
bioracer vond ik niet goed, nalini viel dan wel mee.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 08 apr 2014 12:25

Bioracer sucks; dat was in het verleden al en blijkbaar nu weer(nog?). Daarom heb ik zo'n hekel aan die troep.
Less is bore

edwin01
Forum-lid

edwin01 08 apr 2014 13:50

Ik rij al jaren met Bioracer. Nooit problemen mee gehad....

hayes

hayes 13 apr 2014 11:14

Goh. Als beginnend fietser had ik neutrale kledij. Daar zijn na verloop van tijd enkele truitjes van profteams bijgekomen, maar de 'mooie' (lees sobere) zoals Trek Leopard, Sky en nu het nieuwe Lotto Belisol truitje.
Verder heb ik bv ook het Flanders Classics truitje, een mooi Omer truitje (Belgisch biermerk).

http://www.primalwear.com/ heeft ook originele wielertruitjes.

Ikzelf geef nooit meer dan een 50 euro uit voor truitjes. Alleen een broek geef ik graag 100 euro voor uit, want dat verschil voel je heel erg.
Laatst gewijzigd door hayes op 13 apr 2014 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Jac
Forum-lid

Jac 13 apr 2014 12:55

Ik heb zowel neutrale als ook teamkleding , zolang het maar Castelli is .
@TS koop wat je mooi vind en wat je lekker zit, succes met je keuze .
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

Fietserzl
Forum-lid

Fietserzl 13 apr 2014 13:03

Jac Bulls schreef:Ik heb zowel neutrale als ook teamkleding , zolang het maar Castelli is .
@TS koop wat je mooi vind en wat je lekker zit, succes met je keuze .
De kleding van Castelli, maar ook van Sportfull vind ik nog wel enigszins smaakvol en is na wat ik gelezen heb volgens mij ook van goede kwaliteit, dus ik denk dat ik in eerste instantie hiervoor ga.

Kimera22
Forum-lid

Gebruikersavatar Kimera22 15 apr 2014 13:21

Ik vind dat er wel degelijk mooie tenues in het peloton te vinden zijn. BMC en Belkin vind ik bijvoorbeeld erg mooi, en die van Lotto dit jaar mag er ook zeker wezen. Ik hou ook altijd wel rekening met de kleur van mijn fiets, die is wit/zwart/rood, dus die BMC kit matcht hier wel lekker mee. Maakt me weinig uit dat ik dan geen BMC fiets heb.

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 17 apr 2014 09:09

Nooit zo begrepen die anti-profkleding houding van sommige. Dit waar het in het voetbal dan weer heel normaal is om shirtjes van je favoriete teams te kopen (dat je dan weer niet met voetballers vergeleken wil worden snap ik nog wel ;) )
Hoort toch ook een beetje bij de verbeelding die het fietsen mooi maakt voor de 90% zonder talent. Net zoals een viaduct op sprinten denkend dat het de muur van Huy is. Alleen maar leuk.
Daarbij sponsor je je favoriete ploegen ook nog, wat in de huidige wielersport geen kwaad kan.

Wil trouwens niet altijd zeggen dat profkleding de beste kwaliteit is. Absoluut niet zelfs. Vind die Santini broeken dan wel weer erg goed.

Over mooie kit's gesproken. Voor mij de mooiste uit het hele peleton.
Afbeelding

Sky komt daar wel in de buurt. Ploegen als Belkin en Giant-Shimano met hun redelijke strakke designs vind ik ook wel wat hebben maar dat is natuurlijk smaak.
Kampioenentruien: nee, nooit. Eerst verdienen.
Laatst gewijzigd door ThijsvdnBerg op 17 apr 2014 09:18, 1 keer totaal gewijzigd.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 17 apr 2014 09:16

De team kleding van het "Bear Development team" uit Calofornië vind ik erg mooi, echter wat mij tegen houdt het te kopen is omdat er promonent Trek op staat. Stond dat er niet op dan had ik zeer waarschijnlijk al een setje thuis liggen :lol:

Afbeelding

bronsthomas2
Forum-lid

bronsthomas2 17 apr 2014 09:26

Ik vind profkleding ook niet cool! Ik moet bij profkleding altijd denken aan de zomer als de Tour bezig is. Zowel op vakantiebestemmingen als Frankrijk, Spanje maar ook in Nederland zie je dan menig man, vaak met overgewicht, in de 'gele trui' op de pedalen trappen. Sinds ik dat voor de eerste keer heb gezien, heb ik een afkeer voor profkleding ontwikkeld. Voetballen in een profvoetbalshirt vind ik vreemd genoeg minder akelig. Aan de andere kant wie ben ik om daarover te oordelen. Als iemand zin heeft om te shinen als een prof op de bike, why the F not!

rene909
Forum-lid

Gebruikersavatar rene909 18 apr 2014 00:10

Tja, in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik een paar jaar geleden rondgefietst in een compleet lampre tenue. Het hangt nog steeds in de kast maar buiten carnaval zul je mij er niet meer in zien.

bronsthomas2
Forum-lid

bronsthomas2 18 apr 2014 09:16

rene909 schreef:Tja, in een vlaag van verstandsverbijstering heb ik een paar jaar geleden rondgefietst in een compleet lampre tenue. Het hangt nog steeds in de kast maar buiten carnaval zul je mij er niet meer in zien.
:lol:

Plaats reactie