Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Uurrit topic.. Doe mee en post je record!

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 16 nov 2014 15:33

Volgens de openingspost zal je de Tacx dan op de openbare weg moeten zetten.

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 16 nov 2014 17:40

Goed idee :-)

Pruller
Forum-lid

Pruller 17 nov 2014 19:16

EmPeHa schreef:Volgens de openingspost zal je de Tacx dan op de openbare weg moeten zetten.
moet te doen zijn, laptopje ernaast, mooi man! wel helm op! :mrgreen:
Afbeelding

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 17 nov 2014 21:24

EmPeHa schreef:Volgens de openingspost zal je de Tacx dan op de openbare weg moeten zetten.
In de achtertuin ook goed ;)

Afbeelding
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

rinke
Forum-lid

rinke 17 nov 2014 21:47

Van het zomer na een zware dag werken 38.9km/u naar huis gemiddeld over 39km.. :) Dit was 20 km langs het amsterdam rijnkanaal en daarna nog via Maarssen, Vleuten en de Meern naar IJsselstein. Daar rustig aan dus dik tevreden met het overal gemiddelde...

arjan916
Forum-lid

Gebruikersavatar arjan916 17 nov 2014 21:53

gunnarius.maximus schreef:Als aanvulling op de regels.... hoe zit het met tijdritmeuk op de fiets? dat scheelt aanzienlijk natuurlijk? misschien zo eerlijk omdat er bij te zetten?
Meuk? jaloers?
Tuurlijk scheelt dat, maar je moet nog steeds trappen.
Koop ook zo'n fiets als je snelheid leuk vindt en schrijf je volgend seizoen gewoon in bij een aantal tijdritten, niks mis mee ;)
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

gunnarius.maximus
Forum-lid

gunnarius.maximus 17 nov 2014 22:06

Nee hoor....helemaal niet jaloers. Maar aangezien dit heel veel scheelt leek het me wel zo eerlijk om t vermelden als j het gebruikt hebt. Toch?

en ik heb wel eens wat tijdritten gedaan, zowel met als zonder tijdritspullen, maar het is niet echt mijn ding zeg maar... geef mij maar bergen. Om mezelf af en toe te testen rijdt ik wel eens een tijdrit voormezelf van 30-60 min ongeveer. Alleen nooit op een rondje zoalsTS voorschrijft. Dus dat wil ik nog eens proberen.... maar gewoon lekker zonder opzetstuur enzo...

Tom-s
Forum-lid

Tom-s 17 nov 2014 22:17

Hoewel het wel leuk is om gemiddelden te vergelijken zou het in dit topic echt lastig worden als mensen opzet-stuurtjes, aero helm/pakjes, fietsen en dergelijke zouden gebruiken tijdens deze uurrecords. Daarmee rij je gemakkelijk 3-4km/h sneller.
Dus laten we het allemaal bij normale fietsen met normaal materiaal houden zoals de start-post voorschrijft.
Ik zal bij een volgende FTP, CP60 test eens kijken wat het gemiddelde geeft met normale kleding/fiets.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 17 nov 2014 22:33

RVV schreef: Er zijn een aantal spelregels:

-Je moet precies een uur fietsen
-Je mag "vliegend"starten en stoppen.
-Vanzelfsprekend moet je het doen op de fiets, type fiets ben je vrij in mits die met alleen spierkracht wordt aangedreven.
-Je moet de rit in de eentje afleggen op openbare weg. (Moet vanzelfsprekend veilig kunnen dus rustig een moment uitkiezen)
-Tijden op een wielerbaan met/en/of peleton gelden niet.
-stayeren achter auto's, trekkers of brommers is niet toegestaan.
-Je moet minimaal 2 dezelfde ronden afleggen of eventueel meerdere. Het is niet noodzakelijk dat je deze ronden ook qua afstand uitfietst als je maar een uur fietst.
-Je mag zelf je route bepalen en of je bij winderig of windstil weer wilt fietsen.
-Je moet je tijd hier posten die te controleren is bijvoorbeeld door een rechtstreekse link naar Strava, Garmin of een andere registratie app.

Als je zin hebt om mee te doen post dan in dit topic je tijd.

Ik trap af met een uurrit tijd van 36,1 km/h gem.

https://www.strava.com/activities/156349662

Als we dan toch naar de "regels" moeten kijken, dan stel ik voor dat we eerst goed lezen.

Type fiets staat vrij. Er zijn geen kledingvoorschriften!

Kom op zeg, ik hoop toch niet dat wij hier die "werelduurrecordsoap" nog eens dunnetjes gaan overdoen!?

Tom-s
Forum-lid

Tom-s 18 nov 2014 00:24

Mijn excuus, ben nogal dislecties en er bij het lezen van de startpost teveel vanuit gegaan dat alles erop gericht was een zo eerlijk mogelijk online 'competitie' of ranking te maken (gewoon voor de leuk, dat begrijp ik wel).
Vandaar dat ik erover gelezen had.

gunnarius.maximus
Forum-lid

gunnarius.maximus 18 nov 2014 01:14

En ik had het wel gelezen maar het leek me wel zo fair om het erbij te zetten.... gezien deze regels mag een aero-ligfiets nl ook... en dan is 50 gemiddeld niet eens moeilijk te halen.

Tom-s
Forum-lid

Tom-s 18 nov 2014 10:13

Ik heb eens teruggezocht en mijn laatste 60 min op een rondje (5km) was 15 januari met windkracht 4, 6graden en motregen. 276W gemiddeld, goed voor 33.6km/h.
Normale fiets, dikke banden, dikke winterkleding.
Met een velomobiel zit je op dat vermogen inderdaad richting de 50km/h op een windstille warme dag.

Plaats reactie