Ooh, ooh... Vertel het niet tegen HornerSupergrover schreef:mwah, als ie volledig op zijn aerobars steunt met zijn armen....fiedoo schreef:staand rijden op een piste? En een uur laang? Lijkt mij vrij moeilijk.
Het werelduurrecord
-
- Forum-lid HC
leuke link, ik zat er alleen vreselijk mee te hannesen, het wilde maar niet kloppen; blijkt dat de temp volgens de toelichting in Kelvin moet, i.p.v. Celsius en dat de default op 20 staat (maar wel met Celsius erachter); natuurlijkRMB schreef:
Toch lijkt het er volgens deze tool niet op dat dit verschil groot genoeg is om het aero-nadeel van staand fietsen te overbruggen... 'superman position' vs 'hands on tops' gekozen, lijkt me beste benadering
-
- Forum-lid
Ik denk dat Cancellara en Martin precies dezelfde tijd gaan rijden als Voigt nu gedaan heeft.de zwarten schreef:Cancellara of Martin moeten gewoon boven de tijd van Rominger gaan, of het record is in mijn ogen nog altijd maar zeer 'relatief'.
Ik ben meer benieuwd wat de afstand gaat worden.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders
- de zwarten
- Forum-lid HC
Beetje slecht geformuleerd van mij, maar om erop in te pikken, ik had gezien dat Voigt zijn laatste ronde helemaal tot het draadje heeft gereden. Dat wil zeggen dat een uurrecord dus altijd iets langer dan een uur duurt
Aan de hand van de tijd tot en met de laatste uitgereden ronde wordt er vervolgens teruggerekend naar 1 uur.
Nog wat leesvoer over Indurain's record:
http://jap.physiology.org/content/jap/8 ... 2.full.pdf
Aan de hand van de tijd tot en met de laatste uitgereden ronde wordt er vervolgens teruggerekend naar 1 uur.
Nog wat leesvoer over Indurain's record:
http://jap.physiology.org/content/jap/8 ... 2.full.pdf
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Het record van Voigt zal (waarschijnlijk) niet lang in de boeken blijven staan. In juni 2015 gaat Wiggins een poging wagen.
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... oigt.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... oigt.dhtml
Brändle valt uurrecord Voigt aan
De Oostenrijkse wielrenner Matthias Brändle gaat op 30 oktober in het Zwitserse Aigle het werelduurrecord aanvallen. Dat maakte zijn Zwitserse ploeg IAM Cycling woensdag bekend. Brändle (24) is drievoudig Oostenrijks kampioen tijdrijden.
Het werelduurrecord staat sinds 18 september van dit jaar op naam van Jens Voigt. De 43-jarige Duitser sloot in het Zwitserse Grenchen zijn lange loopbaan af met een afstand van 51.115 kilometer.
De Britse wereldkampioen tijdrijden Bradley Wiggins wil in de zomer van 2015 een poging doen om het mondiale uurrecord op zijn naam te brengen.
De Oostenrijkse wielrenner Matthias Brändle gaat op 30 oktober in het Zwitserse Aigle het werelduurrecord aanvallen. Dat maakte zijn Zwitserse ploeg IAM Cycling woensdag bekend. Brändle (24) is drievoudig Oostenrijks kampioen tijdrijden.
Het werelduurrecord staat sinds 18 september van dit jaar op naam van Jens Voigt. De 43-jarige Duitser sloot in het Zwitserse Grenchen zijn lange loopbaan af met een afstand van 51.115 kilometer.
De Britse wereldkampioen tijdrijden Bradley Wiggins wil in de zomer van 2015 een poging doen om het mondiale uurrecord op zijn naam te brengen.
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
-
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tsja dat zat erin. Beetje jammer wel als je het mij vraagt.
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Puur onderbuik gevoel.Bij dat uurrecord horen voor mij 'grote namen'.
maar dat doet niets af aan de prestatie van de beste man hoor!
maar dat doet niets af aan de prestatie van de beste man hoor!
Less is bore
Helemaal mee eens. Hopelijk leidt het initiatief van Voigt voor een opwaardering van het uurrecord en leidt dat er toe dat ook andere grote namen weer een poging gaan doen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik zie wel wat in elke keer een kleine verbetering.
Als morgen Tony Martin het record gaat neerzetten zal er de komende jaren niemand er meer aan denken om het te gaan aanvallen.
Maar als het toch om grote namen gaat dan eerst Cancellara dan Wiggins en als afsluiter Martin.
Dan kan Dumoulin het over een jaar of vijf ook gaan proberen.
Als morgen Tony Martin het record gaat neerzetten zal er de komende jaren niemand er meer aan denken om het te gaan aanvallen.
Maar als het toch om grote namen gaat dan eerst Cancellara dan Wiggins en als afsluiter Martin.
Dan kan Dumoulin het over een jaar of vijf ook gaan proberen.