Smeermiddel Boeshield T9
Heb het ook eens uitgetest.
Ketting Ultegra (ong 1000 km gereden) ondergedompeld en gereinigd met lampolie, drooggeblazen met compressor. Ketting schakel per schakel ingedruppeld met Boeshield.
Dag laten drogen en rit van 80 km gemaakt. Kettting maakte meer lawaai als voorheen, vooral in 2de helft van de rit en schakelen ging ook minder vlot. Ik heb nadien nog 6 ritten gemaakt (80-100 km in droge omstandigheden) en na ieder rit de ketting ingedruppeld en minstens een dag laten drogen, maar geen beterschap.
Van mij krijgt Boeshield (ik noem het nu Bullshit) een dikke onvoldoende. Ketting loopt veel en veel beter met Shimano ptfe.
Ketting Ultegra (ong 1000 km gereden) ondergedompeld en gereinigd met lampolie, drooggeblazen met compressor. Ketting schakel per schakel ingedruppeld met Boeshield.
Dag laten drogen en rit van 80 km gemaakt. Kettting maakte meer lawaai als voorheen, vooral in 2de helft van de rit en schakelen ging ook minder vlot. Ik heb nadien nog 6 ritten gemaakt (80-100 km in droge omstandigheden) en na ieder rit de ketting ingedruppeld en minstens een dag laten drogen, maar geen beterschap.
Van mij krijgt Boeshield (ik noem het nu Bullshit) een dikke onvoldoende. Ketting loopt veel en veel beter met Shimano ptfe.
Zelfde ervaring als Gene! 100 a 150km goed maar daarna schreeuwt de ketting om olie! Met de Morgan blue olie kan makkelijk 300 per beurt rijden. Daarbij is de Morgan Blue veel makkelijker aan te brengen.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid HC
Met warmer weer gaat het iets beter maar bij 100 houd het echt op
@Jasper welke morgan heb je, Ik heb een dynamic die het 300km volhoud, maar dan heb ik na een ritje darkdecals op mijn wielen.
@Jasper welke morgan heb je, Ik heb een dynamic die het 300km volhoud, maar dan heb ik na een ritje darkdecals op mijn wielen.
Zelf ben ik tevreden over Morgan Blue Chain Oil 125cc. Ik hoef er maar een klein beetje op de ketting te doen (al draaiend). Paar uur intrekken is mijn voorkeur en afnemen met een droge doek.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Ik ben ook klaar met Boeshield T9, is maar max 50km stil, daarna begint de herrie weer (Shimano 11 speed, zowel 5800 alsook 9000)
Ga maar eens wat anders proberen
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Met T9 moet je idd vaker je ketting insmeren. Laten drogen en bij voorkeur nog een keer behandelen.bigfloor schreef:Ik ben ook klaar met Boeshield T9, is maar max 50km stil, daarna begint de herrie weer (Shimano 11 speed, zowel 5800 alsook 9000)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik heb uit nieuwsgierigheid twee weken geleden Prolink Progold besteld (All4bikes.be). Nu een paar honderd km mee gereden. Duidelijk stiller dan Boeshield. Bevalt voorlopig prima.
Volgens mij is PP ook dikker. Voorheen gebruikte ik t ook naar alle tevredenheid.havana schreef:Ik heb uit nieuwsgierigheid twee weken geleden Prolink Progold besteld (All4bikes.be). Nu een paar honderd km mee gereden. Duidelijk stiller dan Boeshield. Bevalt voorlopig prima.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Ik gebruik T9 tot volle tevredenheid op een KMC X10 SL zilver ketting. druppel om de 300 à 400 km en bij mij is/blijft de ketting echt spuperstil. Ketting is nu ongeveer 5000 km en zit nu tegen de 0.75 slijtage aan. Zomer en winter gebruikt.
Cannondale Synapse Carbon 2RL(E)
Happy Karoo(3) user
Happy Karoo(3) user
- Sweety2008
- Forum-lid
Ik heb even een vraag mijn ketting is langzaam aan vervanging toe ik heb een triple groep is tiagra van Shimano welke ketting moet ik dan kopen? Zijn er veel verschillen in merk en prijzen? Heb nu 2575 km op zitten en heb gister met zo'n kettingtool gemeten en die viel er zo in denk dat het nu tijd word voor een nieuwe.
Ghost Nivolet 6LC