zlyrinx schreef:
Mijn vraag is dus, wat vinden jullie acceptabel als tolerantie voor hoogteslagen en waar zou dit aan kunnen liggen? Perfect rond bestaat niet, maar op deze manier kan ik dus eigenlijk geen 25mm banden gebruiken, en dat is natuurlijk wel vervelend. Mijn vorige banden waren op het oog wel helemaal rond. Of is dit een bekend probleem bij Schwalbe banden?
zlyrinx schreef:
Ik heb ook een set Pacenti SL23 en een Farsports carbon/alu 50mm set. Ik weet zeker dat er geen hoogteslagen in mijn wiel zitten, dus daar kan het niet aan liggen. De hoogteslag van de band is zeker meer dan een milimeter.
Ik zal de leverancier eens mailen, kijken wat zij er over zeggen.
Sorry voor t topic-kapen, maar hoe is dit uiteindelijk afgelopen / opgelost ?
(het wel een 25mm voorband, welke geen problemen geeft, en dan past t wel weer in dit topic
)
Heb een net nieuwe schwalbe Durano (28mm. paar maand geleden gekocht) op achterwiel op nieuwe wielset fulcrum quattro gelegd, en ondanks de nog kaarsrechte wielset zit er een vervelende hoogteslag in de band, voor het eerst gemerkt afgelopen weekend in volle afdaling van regionaal heuveltje (Holterberg): trillende fiets is dan niet leuk
Dus bij thuiskomst eens een en ander bekeken, band lucht afgelaten, met zeepsop in de weer om het beter gemonteerd te krijgen, flinke bandenspanning, even de 10 bar aantikkken, en dan terugzetten naar de 6 : maar veel verbetering lijkt er niet te zijn als ik wiel ronddraai ..... Zichtbaar een hoogteverschil dus.
Dus was benieuwd hoe dit nu opgelost was en of je hiermee naar de verkoper kan ? ( in mijn geval wel een fysieke winkel maar 80 km uit de buurt, dus eigenlijk is heen/weer rijden al duurder dan nieuwe band
)