Nuchter trainen
Ik ga niet iedereen quoten, het is zo al onoverzichtelijk genoeg...
Even over Strava (Soap). Wat volgens strava telt zijn de KOM's en pr's. Een pr of KOM zegt verder weinig over dingen als gemiddelde snelheid, hartslag over bepaalde afstand, effectiviteit van je training, etc...
de andere doelen zeg maar. Maar dat is offtopic
Sieper: Ik wou in het begin ook niet aan een hartslagmeter, maar wil niet meer zonder. Zonder meter fiets ik veel te hard.
Laatste opmerking: Zolang we mekaar niet voor rotte vis uitmaken vind ik het prima. Af en toe een lompe reactie kan en dit forum kan soms een beetje ontsporen maar het enthousiasme en de oprechte energie die velen er in steken vergoed bijna alles. Ik heb er veel aan in ieder geval.
Even over Strava (Soap). Wat volgens strava telt zijn de KOM's en pr's. Een pr of KOM zegt verder weinig over dingen als gemiddelde snelheid, hartslag over bepaalde afstand, effectiviteit van je training, etc...
de andere doelen zeg maar. Maar dat is offtopic
Sieper: Ik wou in het begin ook niet aan een hartslagmeter, maar wil niet meer zonder. Zonder meter fiets ik veel te hard.
Laatste opmerking: Zolang we mekaar niet voor rotte vis uitmaken vind ik het prima. Af en toe een lompe reactie kan en dit forum kan soms een beetje ontsporen maar het enthousiasme en de oprechte energie die velen er in steken vergoed bijna alles. Ik heb er veel aan in ieder geval.
older Budweiser
Ik weet niet of je bekend bent met Strava. Het is anders ook een mooi trainingsanalyse tool,Kilowatt schreef:Ik ga niet iedereen quoten, het is zo al onoverzichtelijk genoeg...
Even over Strava (Soap). Wat volgens strava telt zijn de KOM's en pr's. Een pr of KOM zegt verder weinig over dingen als gemiddelde snelheid, hartslag over bepaalde afstand, effectiviteit van je training, etc...
de andere doelen zeg maar. Maar dat is offtopic
Soap bedoelde volgens mij dat Strava uitdaagt tot zo hard mogelijk fietsen en dat dat niet gunstig is voor gericht en/of efficient trainen. Daar ging ik op in.
Verder is het (in mijn ogen) voor de toerist een goede analyse tool, zeker voor premium members. Maar dan moet je je niet teveel richten op kom's en pr's.
Ik zou wel wat verbeteringen willen zien, bv. makkelijker routes naast elkaar leggen. Maar dat wordt zwaar offtopic...
Verder is het (in mijn ogen) voor de toerist een goede analyse tool, zeker voor premium members. Maar dan moet je je niet teveel richten op kom's en pr's.
Ik zou wel wat verbeteringen willen zien, bv. makkelijker routes naast elkaar leggen. Maar dat wordt zwaar offtopic...
older Budweiser
Hey, natuurlijk wil ik ook ooit KOM's pakken, daar ben ik niet NUCHTER genoeg voor (om toch maar even "on-topic" te blijven ) en dat gaat ook heus wel eens ergens een keertje lukken! Maar juist eerder door ook mijn aerobe drempel te trainen (door vooral ook rustig te trainen) begin ik nu in te zien (waarvoor juist dank hoor Alan, mocht dat niet duidelijk zijn). Op je knaldagen probeer je dan zo'n KOM eens te pakken te krijgen.
Nog een vraagje, kun je na zeg een 3 uur D1 te fietsen ook nog een uurtje D3 doen, of help je daarmee het trainingseffect op je aerobe drempel juist weer om zeep?
Nog een vraagje, kun je na zeg een 3 uur D1 te fietsen ook nog een uurtje D3 doen, of help je daarmee het trainingseffect op je aerobe drempel juist weer om zeep?
Strava is killing voor goed trainen. De waardering in de vorm van suffer score wordt hoger naarmate je in hogere hartslagzones rijdt. Tevens is de waardering van je vrienden vaak hoger zodra je gemiddelde hoger ligt. Tenzij je vrienden een beetje verstand van zaken hebben. Die kijken naar de duur en de kwaliteit van de training.
@Sieper, wat voor KOM ben je van plan? Eentje die echt meetelt zoals de Galibier of de Stelvio? Of een één of ander treurig boerenweggetje?
@Sieper, wat voor KOM ben je van plan? Eentje die echt meetelt zoals de Galibier of de Stelvio? Of een één of ander treurig boerenweggetje?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Liefst een treurig boeren weggetje, dat past het best bij mijn karakter. Daarna wil ik nog ff de tour de France winnen (de kans daarop is net zo groot als dat ik de kom zou pakken op zulke trajecten namelijk). ik woon in de buurt van Arnhem, op de meeste segmenten zijn zo rond de 1000 man in het klassement te vinden, ik hoef geen kom op een segment van 12 man en een halve paardenkop:D maar ik zou graag ergens in de buurt ooit eens zo'n kom pakken. Dat is iig een "doel" op termijn. Maar vanwaar nou zo'n vraag? Of las ik de toon verkeerd? ik ben niet zo arrogant als het lijkt hoor gewoon wat overenthousiast soms!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Ik heb blijkbaar de goeie vriendenHerman_N schreef:Tenzij je vrienden een beetje verstand van zaken hebben. Die kijken naar de duur en de kwaliteit van de training.
Voor lange duurritten met een lage hartslag en laag tempo krijg ik meer kudo's dan voor een paar uurtjes vol gas..
Ik zal morgen eens zonder ontbijt naar mn werk rijden en verslag uitbrengen.. volgens mij maakt het niet veel uit. Is ook maar 40 minuutjes hoor.. 2 uur zonder voedsel begin ik niet aan.
Ik At trouwens zondag na 40 km een eerste reepje, en na 100 het 2de. En dat waren vrij kleine supermarkt mueslireepjes waar niet al teveel in zat. Ik kreeg daarna wel een beetje een semi-nuchter trainingsgevoel. Dus maar ff bij het tankstation gestopt en 2 gevulde koeken naar binnen gewerkt, voelde stuk beter daarna
Dat was inderdaad wat ik bedoelde, maar dat is ook zeer persoonlijk of je daar vatbaar voor bentKilowatt schreef:Soap bedoelde volgens mij dat Strava uitdaagt tot zo hard mogelijk fietsen en dat dat niet gunstig is voor gericht en/of efficient trainen. Daar ging ik op in.
Ik wil nog wel eens de ochtend ritten zonder ontbijt weggaan, maar dan eet ik wel per uur iets om de benzine tank gevuld te houden. Nu ik mij meer wil richten op die echt D1 trainingen, vraag ik mij wel af hoe gevuld je daar voor zou moeten zijn? Of is daarvoor zo nuchter mogelijk juist goed? Start nu echt met de basis training en wil echt van de grond af opbouwen.
(http://www.trainerroad.com/cycling/plan ... w-volume-i)