Re: Wielerseizoen 2015
Geplaatst: 11 dec 2014 07:53
Ondanks dat Astana het grootste nieuws was van de UCI gisteren hebben ze ook besloten om Team Europcar geen licentie te geven, omdat ze niet genoeg financiële garanties konden geven.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
die wielertenues... veel lelijker heb ik ze nog niet gezien.dario schreef:Nieuwe continentale ploeg:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2184288
Dumoulin heeft meer talent in zijn linker dijbeen dan Terpstra in zijn ganse lijf. Nikki is gewoon een meesterknecht voor Tom Boonen in het vlaamse werk. Daar is niks mis mee, maar het is ook niet meer dan dat... Bovendien heeft hij geheel onterecht PR gewonnen. Als hij al ergens de best in was tijdens die koers dan was het wel tactiek en geluk hebben. Iedereen die iets van de koers kent weet gewoon dat er minstens 5 renners achter hem reden die intrinsiek veel en veel beter waren. Maar ze werden liever 2de achter een knecht dan geklopt te worden door een rechtstreekse concurrent. Persoonlijk was ik nog het meest onder de indruk van Wiggens. Hij heeft in mijn ogen ronduit de sterkste prestatie geleverd en zou echt de mooiste winnaar z van PR zijn sinds Hinault. Echte coureurs die meer kunnen dan enkel over kasseien dokkeren en over een molshoop sprinten, daar heeft het palmares van PR nood aan... En dat type renner is Dumoulin zo veel meer dan Terpstra. Dus volgens mijn bescheiden mening is Tom de enige terechte winnaar.Erik1.0 schreef:Ik heb me behoorlijk zitten opwinden over die (niets zeggende, blijkbaar populariteits-) prijs en ben echt verbijsterd dan Terpstra hem niet gewonnen heeft... Wat mij betreft moet er bij de verkiezing wielrenner van het jaar op de eerste plaats naar echte prestaties gekeken worden (iets waar we in Nederland lange tijd van verstoken zijn geweest). Een monument als P-R winnen is dan na het winnen van een van de drie grote rondes / WK wel zo'n beetje het hoogst haalbare... Prijzen voor 2e en 3e plaatsen gaan we pas uitreiken als niemand van de Nederlanders gewonnen heeft, toch? De prijs voor meest sympathieke renner (of beste kapsel) past wat mij betreft prima voor Dumoulin...
grtz
agentcrabtree schreef:AGR was geen spannende koers, inderdaad. In feite was AGR zelfs het spiegelbeeld van PR. Maar als Phil voor de zoveelste keer op precies dezelfde plaats een cartouche afschiet , en iedereen weet dat hij daar aangaat, maar niemand van de wereldtop komt ook maar aan zijn wiel... Ja, daar gaat mijn wielerhart sneller van slaan, zelfs al ist voor ne waal. PR was spectaculair onderweg omwille van de vele valpartijen en materiaalpech. Maar als Terpstra op een onbeduidend stuk afsfalt vlak bij de meet 'mag' wegrijden omdat men Degenkolb niet wil meenemen naar de piste in Roubaix (geheel terecht overigens, zoals later zou blijken), ja dan spreek ik inderdaad van een heel zware anticlimax. Iedereen die ook maar iets van de koers kent, weet gewoon dat zonder Degenkolb in de kopgroep, op eender welke dag van het jaar, Wiggens of Cancellara het gat op Terpstra met twee vingers in de neus kunnen dichtrijden. Voor de gewone kijker of een tv-zender is de periode van OHNB tot PR leuk en spectaculair om te volgen/ in beeld te brengen, maar de echte kenner weet dat het niveau er vanaf dan pas echt op vooruit gaat.
Het lijkt me in deze tijd waarin men roept voor een 'zuivere' wielersport trouwens erg hypocriet om te klagen over 'gesloten' koersen. Als de echte topteams de koers controleren zoals in AG R en LBL, dan hebben de favorieten (soms) maar een schot over op het einde, nog wiedes... Alleen jammer dat afzien over meer dan 250 kilometer zo moeilijk in beeld te brengen is.
Maar nogmaals dit is puur mijn eigen mening. En iedereen heeft toch recht op een eigen mening, niet dan.
En nu maar genieten van al het moois dat nog moet komen. Heb vandaag al enorm genoten van de proloog in romandië. Wat is Kwiatkowski toch een zalige coureur. Ik vraag me echt af waar zijn grenzen liggen. In principe kan hij volgens mij binnen afzienbare tijd eenderwelke eendagskoers waarop hij zich een beetje toelegt winnen. Hetzelfde geldt voor de korte etappekoersen. Ik vraag me alleen af waar hij kan eindigen in een grote ronde, maar dit zal ook wel heel dicht bij de overwinning zijn. Het zal vooral een kwestie worden van de juiste keuzes maken. Welke focus, bij welk team...????