Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Wintersokken

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 05 dec 2014 00:16

Doet bij mij een idee opborrelen.Ik zag vandaag in mijn kot (schuur) een rol dunnen isolatie; die men gebruikt onder het vals parket (laminaat)om het geluid te dempen en tevens voor isolatie.
Ik denk dat ik daar schoenzolen ga uitsnijden. Dat kan niet anders dan dat dat resultaat opleverd ivm. koude via de onderzool, buiten te houden. Bedankt mannen voor de voorzetten die werden gegeven. :idea:

Oei : sorry dubbele posting

Magic666
Forum-lid

Magic666 05 dec 2014 06:41

havana schreef:Ik zag gisteren in de ANWB folder verwarmbare sokken voor iets van 59 euro.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/hn-s ... mde_sokken

Ik gebruik zelf gewoon 100% wol van de Welkoop. Er staat dan wel geen Castelli op, maar warm zijn ze en dat voor 8 euro.
ik moet vandaag of morgen naar de Welkoop, zijn dat sokken van hun eigen merk?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 05 dec 2014 07:59

Ja gewoon geitenwol. Van die grijze dingen. Liggen bij de kleding.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 05 dec 2014 08:03

havana schreef:Ja gewoon geitenwol. Van die grijze dingen. Liggen bij de kleding.
Maarrrr, daar horen toch hele andere schoenen bij. :twisted: :mrgreen: ;)

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 05 dec 2014 08:38

ottorongo schreef:Doet bij mij een idee opborrelen.Ik zag vandaag in mijn kot (schuur) een rol dunnen isolatie; die men gebruikt onder het vals parket (laminaat)om het geluid te dempen en tevens voor isolatie.
Ik denk dat ik daar schoenzolen ga uitsnijden. Dat kan niet anders dan dat dat resultaat opleverd ivm. koude via de onderzool, buiten te houden. Bedankt mannen door de voorzetten die werden gegeven.
Anders steenwol proberen :lol:
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 16 dec 2014 20:44

TumTumTum schreef:Op advies van iemand op dit forum heb ik aluminiumfolie onder mijn zolen gedaan om de kou die via de schoenplaatjes binnenkomt tegen te houden. Ik weet niet welk genie dit heeft bedacht maar dat is een van de eerste dingen in de koude voeten oorlog die eindelijk een beetje lijkt te helpen. Dank!
Bedankt voor de tip, ttt.
Mn oude zooltjes eens inwikkelen en onder de goede zolen stoppen. Kijken of het scheelt.

Heb snel last van koude voeten. Zelf draag ik dikke Falke wandelsokken en overschoenen, maar na een km of 40 stéénkoude voeten.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

JoostG
Forum-lid

JoostG 16 dec 2014 21:21

jwkeij schreef:
TumTumTum schreef:Op advies van iemand op dit forum heb ik aluminiumfolie onder mijn zolen gedaan om de kou die via de schoenplaatjes binnenkomt tegen te houden. Ik weet niet welk genie dit heeft bedacht maar dat is een van de eerste dingen in de koude voeten oorlog die eindelijk een beetje lijkt te helpen. Dank!
Bedankt voor de tip, ttt.
Mn oude zooltjes eens inwikkelen en onder de goede zolen stoppen. Kijken of het scheelt.

Heb snel last van koude voeten. Zelf draag ik dikke Falke wandelsokken en overschoenen, maar na een km of 40 stéénkoude voeten.
Ook al eens dubbele overschoenen geprobeerd?
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 dec 2014 06:51

Niks werkt zo goed als winterschoenen. Ik spreek uit ervaring, ik heb ALLES al geprobeerd.

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 17 dec 2014 09:18

Ik begin eerst met de tip met alu folie en lekkere overschoenen, mocht mij dat niet helpen dan toch maar eens kijken naar winterschoenen. Er is hier toch ook een 'winterschoenen topic'?
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

Zagato
Forum-lid

Zagato 24 dec 2014 14:59

Heeft iemand ervaring met Mavic Inferno sokken (met kopergaren blijkbaar), de zoekfunctie gaf geen resultaat.

Ik heb notoir koude voeten in de winter (ondanks de winterschoenen)

Comp78
Forum-lid

Comp78 01 jan 2015 21:18

Magic666 schreef:
havana schreef:Ik zag gisteren in de ANWB folder verwarmbare sokken voor iets van 59 euro.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/hn-s ... mde_sokken

Ik gebruik zelf gewoon 100% wol van de Welkoop. Er staat dan wel geen Castelli op, maar warm zijn ze en dat voor 8 euro.
ik moet vandaag of morgen naar de Welkoop, zijn dat sokken van hun eigen merk?
Heb ik ook maar eens gedaan. 3 paar 9 euro ergens bij zo'n welkoopachtige tent. Beter dan de 14.50 voor de sealskinz sokken. Zit geen verschil in. Behalve dat die 3 paar voor 9 euro ook 3x zo dik is.

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 01 jan 2015 22:46

Maat van mij smeert bij koud weer zijn voeten altijd in met een klovenzalf. Helpt super vlgns hem, geen koude voeten meer.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie