Vandaag gefietst in 2015
Clubtraining De Zwaluwen (+ lusje)... Wat een woei!
Vandaag weer de wekelijkse training met de club, we gingen met 9 man op stap. Maar wat een wind stond er vandaag! Het was goed opletten in de groep met deze windvlagen, want voor je het weet zit je op het wiel van je voorganger...Ik werd zelf nog een keer de berm in geblazen
Na 60km met de club waren we bijna weer terug bij Deventer, maar toen heb ik er zelf nog een lusje bij aan geplakt om wat kilometers te maken
Totaal 90km
https://app.strava.com/activities/239154877
Vandaag weer de wekelijkse training met de club, we gingen met 9 man op stap. Maar wat een wind stond er vandaag! Het was goed opletten in de groep met deze windvlagen, want voor je het weet zit je op het wiel van je voorganger...Ik werd zelf nog een keer de berm in geblazen
Na 60km met de club waren we bijna weer terug bij Deventer, maar toen heb ik er zelf nog een lusje bij aan geplakt om wat kilometers te maken
Totaal 90km
https://app.strava.com/activities/239154877
-
- Forum-lid HC
Pffttt, zeiknat geregend en schuin tegen de wind/storm ingehangen, goed voor net geen 80 kilometer!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Denk dat ik het achteraf aardig heb uitgekiend dit weekend. Vrijdagmiddag ritje pekelbak van 101,9 km en net droog gehouden (wel veel wind).
Zaterdag mij te bar en boos met al die buien, dus uurtje Tacx hersteltraining.
Voor vandaag geen vaste plannen (misschien MTB Toertocht), maar hoor het 's nachts en 's morgens vroeg keihard regenen dus wat langer in mijn bed gelegen. Na ontbijt check op de buienradar redelijk dit aangekleed en opnieuw met de pekelbak de weg op. Het bos echt veel en veel te goor en nat en modder is voor varkens, niet voor Fredje.
Gewoon niet al te ver van huis en beetje kriskras rijden voor het geval het echt zou gaan regenen. Viel achteraf mee, hooguit 2 minuutjes wat gespetter. Wel te merken dat ik vrijdag nog beetje in de benen had en als je 54 bent duurt herstel toch langer
Maar achteraf toch nog lekker gereden, ondanks de wind waar ik alles behalve fan van ben.
Na 3:50u stond er toch nog 101,8 km (100 meter minder dan vrijdag) op de klokken dan vrijdag, maar er wel klaar mee. Benen lekker vol en gelukkig qua fietsen geen gevoelsmatige beperking na operaties in oktober/november. Beetje uitbouwen want het is zo 13 maart (Gran Canaria)....
https://app.strava.com/activities/239587080
Zaterdag mij te bar en boos met al die buien, dus uurtje Tacx hersteltraining.
Voor vandaag geen vaste plannen (misschien MTB Toertocht), maar hoor het 's nachts en 's morgens vroeg keihard regenen dus wat langer in mijn bed gelegen. Na ontbijt check op de buienradar redelijk dit aangekleed en opnieuw met de pekelbak de weg op. Het bos echt veel en veel te goor en nat en modder is voor varkens, niet voor Fredje.
Gewoon niet al te ver van huis en beetje kriskras rijden voor het geval het echt zou gaan regenen. Viel achteraf mee, hooguit 2 minuutjes wat gespetter. Wel te merken dat ik vrijdag nog beetje in de benen had en als je 54 bent duurt herstel toch langer
Maar achteraf toch nog lekker gereden, ondanks de wind waar ik alles behalve fan van ben.
Na 3:50u stond er toch nog 101,8 km (100 meter minder dan vrijdag) op de klokken dan vrijdag, maar er wel klaar mee. Benen lekker vol en gelukkig qua fietsen geen gevoelsmatige beperking na operaties in oktober/november. Beetje uitbouwen want het is zo 13 maart (Gran Canaria)....
https://app.strava.com/activities/239587080
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- betonklinker
- Forum-lid
Vandaag voor het eerst op een racer gestapt en 15 km afgelegd... wat een genot en tegenwind (windkracht 7 ofzo) was iets minder maarrr goed te doen
Ik was begonnen met een rondje ringvaart maar vond de wind echt te dol, vooral bij zijwind. Na een half uurtje omgedraaid en daarna maar een rondje gerend (geen rondje ringvaart btw).
Vraag: Is het mogelijk dat de wielen onder je vandaan waaien? Zo voelde het af en toe wel vandaag.
Vraag: Is het mogelijk dat de wielen onder je vandaan waaien? Zo voelde het af en toe wel vandaag.
JA!!gerardn schreef:...Vraag: Is het mogelijk dat de wielen onder je vandaan waaien? Zo voelde het af en toe wel vandaag.
Dichte wielen. windkracht 7 van opzij en je waait van de weg af. Gegarandeerd
Ander voorbeeld:
Storm op de Ventoux. Ik moest heel hard wringen, duwen en trekken aan mijn stuur om naar rechts gestuurd te krijgen maar de harde wind van rechts duwde me steeds verder richting ravijn. Ik moest met een gangetje van 10 kmh remmen om niet het ravijn in te fietsen. Ik had geen schijn van kans tegen de wind.
Live fast; die young. mijn blog
Een rondje Amsterdam had ik al jaren op de planning staan. Maar door ziekte kwam dat er steeds niet van. Inmiddels fit genoeg om de helft te doen. Dus vanochtend de eerste trein vanuit Doetinchem naar Amsterdam Centraal genomen, om van daaruit weer naar huis te fietsen. Goed voor 138km. Tijdens zo'n langere tocht merk ik dat het eten tijdens het fietsen nog wat lastig is. 'Te snel' achter elkaar leidt tot dumpingklachten en te lang wachten tot de man met de hamer. Dus het is nog even zoeken naar de gulle middenweg tussen die twee. Verder lekker gefietst met de wind in de rug.
https://www.strava.com/activities/239663362
Noordpolderweg
Gooimeer
Gooimeerdijk
https://www.strava.com/activities/239663362
Noordpolderweg
Gooimeer
Gooimeerdijk
Vanochtend een rondje vanuit Veenendaal gedaan. Globaal vanuit Veenendaal, via Barneveld, Ede, Wageningen en weer Veenendaal. Ongeveer 55Km. Ik had dit weekend kleding mee voor de temperatuur van gisteren ("woon" op 2 adressen), dus een graad of 12-14. Maar gisteren vond ik het met de stormwind te link, dus vandaag gefietst.
En vanochtend was het max. een graad of 4. Was dus een koud tochtje, met véél wind! Maar desondanks lekker gefietst én genoten van het buiten zijn!
En vanochtend was het max. een graad of 4. Was dus een koud tochtje, met véél wind! Maar desondanks lekker gefietst én genoten van het buiten zijn!
-
- Forum-lid HC
Gewoon elke 30-45min wat eten en drinken. Ook al denk ja na 30-45min het kan nog wel even. Gewoon de motor regelmatig van brandstof voorzien..jeroen. schreef:Te snel' achter elkaar leidt tot dumpingklachten en te lang wachten tot de man met de hamer. Dus het is nog even zoeken naar de gulle middenweg tussen die twee.
What makes the boat go faster?
Vandaag voor het eerst sinds 4 Dec 2014 weer naar buiten geweest. Het was heerlijk een licht briesje waaide maar ach een kniesoor ...toch?
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
Dit begint al weer aardig op de 'oude jeroen' te lijken, die we zo goed kennen van voor je ziekte !.jeroen. schreef:...Dus vanochtend de eerste trein vanuit Doetinchem naar Amsterdam Centraal genomen, om van daaruit weer naar huis te fietsen. Goed voor 138km...
60 x Ventoux