![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Alpenbrevet
Mijn zesde AB in 8 jaar en wederom een magische ervaring. De uitzichten blijven fenomenaal mooi, helemaal met de kraakheldere hemel van dit jaar. Met uiteraard als keerzijde een onbarmhartig brandende zon, mijn Garmin piekte op de Süstenpass op 40 graden, ook al overdrijft dat ding als de zon erop staat. Ik ben er ook drie keer gestopt om bij te tanken. Hoewel ik voor lag op mijn tijden van 2013 en ruim op tijd was in Airolo om door te mogen voor de Platina, ben ik toch linksaf geslagen voor het Goud-rondje, dus in plaats van 3-3 is de stand goud-platina nu 4-2 . Mijn onderrug liet op de Nufenen al van zich horen en ik had een donkerbruin vermoeden dat de hitte nog wel eens een grote belasting kon gaan worden. Achteraf heel blij met die keuze en tevreden met de nettotijd van 8:22 (Garmin, dus zonder verzorgingsposten maar inclusief de Schöllenenschlucht, organisatietijd 8:41), want de Süsten was een slagveld zoals bovenstaand door de anderen al beschreven. Een extra verzorgingspost was daar niet verkeerd geweest, maar ik kan me voorstellen dat dat op korte termijn lastig te realiseren is. Ik had verder geen klachten over de verzorging, ook op de Grimsel was ik snel weer weg en er zijn weinig cyclos/toertochten waar het aanbod aan gels en energiebars zo groot is. Bananen, energiedrank, e.d. was er ook zat, net als bouillon (!), altijd een goed idee, zowel met heet als met koel weer. Er was inderdaad veel ander verkeer, motormuizen, Aston Martin clubs, etcetera. Maar ja, we kunnen die mensen op zo'n mooie dag niet verbieden om er ook op uit te trekken. De Baustelles en stoplichten tussen Andermatt en Wassen waren inderdaad vervelend, maar dat had de organisatie ook bij de start nog uitgebreid voor gewaarschuwd en kunnen ze weinig aan doen. Net als gesloten spoorbomen. Bepijling m.i. absoluut voldoende, want de route is evident. Wij zaten zoals andere jaren weer op camping Balmweid bij Meiringen, dat blijft een aanrader, brandschoon, rustig (afgezien van af en toe wat straaljagers), schaduwrijk en gastvrij. Enige grote nadeel: de krankzinnige prijzen in Zwitserland, in de supermarkt 10 vrije uitloop eitjes voor Sfr. 7.60 is te bezopen voor woorden (voor de gein even terugrekenen naar oude guldens: 1.50 per eitje
) Gelukkig geen verrassing dus de achterbak zat aardig vol op de heenreis
. 27 augustus 2016 staat alweer in de agenda!
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Tsja... daar moet ik je het antwoord ook schuldig blijvenHerman_N schreef:Mooi verhaal dapoker. En een prima prestatie. Ik heb je belevenissen met een glimlach op de mond gelezen. Maar de belangrijkste vraag blijft natuurlijk: waar moet je het anders over hebben?
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;
Die prijzen in der Schweiz slaan inderdaad compleet nergens op. Schnitzel met friet en wat diepvriesgroenten... 33 punten. Mensen kinderen...
Ach, dan heb je nog goedkoop gegetenhavana schreef:
Die prijzen in der Schweiz slaan inderdaad compleet nergens op. Schnitzel met friet
en wat diepvriesgroenten... 33 punten. Mensen kinderen...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
(ps: BNI (bruto nationaal inkomen) is hier in CH met boven de 60k wel 3x zo hoog als in NL, dus dat voel je wel als je hier op bezoek bent
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Wij hebben 2x pasta gegeten in Interlaken voor iets van 17 - 19 punten. Dus dat ging op zich best. En een halve liter bier aan de finish kostte 5,5 punten, dus dat was ook nog wel te doen.
Het viel ons daar trouwens op dat er extreem veel gesluierde moslima's (zeg maar type brievenbus) met man rondliepen. Waren wel benieuwd hoe dat nou precies zat?
Het viel ons daar trouwens op dat er extreem veel gesluierde moslima's (zeg maar type brievenbus) met man rondliepen. Waren wel benieuwd hoe dat nou precies zat?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Welke keus heb je dan als je hoognodig moet? Ik schat zo in dat je het iets asocialer inschat dan het geweest is.
De organisatie valt me wel tegen als ik bovenstaande lees. Ik ging er zelf vanuit dat het afgrijselijk duur zou zijn, maar wel perfect georganiseerd.
De organisatie valt me wel tegen als ik bovenstaande lees. Ik ging er zelf vanuit dat het afgrijselijk duur zou zijn, maar wel perfect georganiseerd.
Daar waren wij ook vanuit gegaan.amclassic-fan schreef:Welke keus heb je dan als je hoognodig moet? Ik schat zo in dat je het iets asocialer inschat dan het geweest is.
Wel beschouwd zijn die minpunten eigenlijk niet onoverkomenlijk maar ze worden groter omdat je 100 euro lapt en inderdaad een perfecte organisatie verwacht.
Wat betreft het zakje tuinaarde in de achtertuin... Wat moet dat moet. Ik moet het hier toch voor mijn reisgenoot opnemen. Je hebt 7 minuten voor de start met 4 toiletjes op 2500 man weinig andere keus. Hij was bij 'n hotel al weggestuurd onder het mom "nur fur gaste". Verder was er niks open om naar binnen te rennen. En uit ervaring weet ik dat het niet prettig fietsen is met 3 kilo stopverf in je pens (zie verslag Trois Ballons 2013) en een broek vol bagger rijdt ook niet bepaald fijntjes
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Voor de mooiste fiets-blog: