Fulcrum Zero Nite wielen - Niet aan te bevelen dus
Remmen is sowieso nodeloos energieverlies. Dat hebben ze bij campa tenminste begrepen. Stond dat niet in de kleine lettertjes dan?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid HC
Ik heb het verslag ook gelezen, daar was het zwart inderdaad ook verdwenen na een ritje van 125 kilometer, de 2de generatie van Mavic Exalite schijnt nu goed te voldoen ook in de regen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn Fulcrum zero nite wielen en
dit na 1maal fietsen in de regen. Het zwart is er op verschillende plaatsen vanaf, terwijl ik ze juist voor deze zwarte kleur gekocht heb.
Dan zeggen ze dat het slijtage is en niet binnen garantie valt.... volgens mij gewoon slechte kwaliteit, maar dit willen ze niet toegeven. Ze kunnen niet waarmaken wat ze op hun website hebben staan. Ik word echt van het kastje naar de muur gestuurd!
Iemand betere ervaringen?
dit na 1maal fietsen in de regen. Het zwart is er op verschillende plaatsen vanaf, terwijl ik ze juist voor deze zwarte kleur gekocht heb.
Dan zeggen ze dat het slijtage is en niet binnen garantie valt.... volgens mij gewoon slechte kwaliteit, maar dit willen ze niet toegeven. Ze kunnen niet waarmaken wat ze op hun website hebben staan. Ik word echt van het kastje naar de muur gestuurd!
Als echt na één rit het zwart al verdwenen is en het zou slijtvast moeten zijn volgens de specificaties dan heb je volgens mij een sterke positie. En je bent niet de enige met dit issue. Aantonen dat de kwaliteit niet goed is zou geen probleem moeten zijn. Hou er wel rekening mee dat je de wielen bij de fietsenmaker hebt gekocht en eigenlijk dus helemaal niks met Fulcrum, of de importeur, te maken hebt. De fietsenmaker heeft jou de wielen met garantie verkocht en hij (of zij) moet het oplossen voor je. Hoe hij een en ander met de leverancier regelt is totaal niet relevant voor jou.
Ik heb een issue gehad met ZIPP wielen die zo slecht waren dat ik er niet meer mee wilde fietsen. Zelfs na de vierde nieuwe set bleef ik problemen houden. Een en ander heb ik uiteindelijk via mijn rechtsbijstandverzekering moeten regelen. En voor 100% gelijk gekregen. Dus de aanhouder wint.
Mijn advies:
Aankoopbon bewaren, niet meer fietsen met de wielen en aandringen op een oplossing met je fietsenmaker. Communicatie bewaren of noteren in een logboek zodat je een zaak kunt opbouwen. Het zijn per slot van rekening geen goedkope wielen. Alle vergelijkbare ervaringen van andere fietsers verzamelen als bewijsmateriaal en om aan te tonen dat echt niet de enige bent.
Wilde fietsenmaker echt niet meewerken, en je wilt je gelijk halen, dan kan het zijn dat je hetzelfde pad als ik moet bewandelen. Ik wilde het liever niet, maar ik had geen andere keuze. Gevolg is dat mijn fietsenmaker een klant kwijt is en als mensen mij vragen naar ervaringen zal ik eerlijk zijn.
Ik heb een issue gehad met ZIPP wielen die zo slecht waren dat ik er niet meer mee wilde fietsen. Zelfs na de vierde nieuwe set bleef ik problemen houden. Een en ander heb ik uiteindelijk via mijn rechtsbijstandverzekering moeten regelen. En voor 100% gelijk gekregen. Dus de aanhouder wint.
Mijn advies:
Aankoopbon bewaren, niet meer fietsen met de wielen en aandringen op een oplossing met je fietsenmaker. Communicatie bewaren of noteren in een logboek zodat je een zaak kunt opbouwen. Het zijn per slot van rekening geen goedkope wielen. Alle vergelijkbare ervaringen van andere fietsers verzamelen als bewijsmateriaal en om aan te tonen dat echt niet de enige bent.
Wilde fietsenmaker echt niet meewerken, en je wilt je gelijk halen, dan kan het zijn dat je hetzelfde pad als ik moet bewandelen. Ik wilde het liever niet, maar ik had geen andere keuze. Gevolg is dat mijn fietsenmaker een klant kwijt is en als mensen mij vragen naar ervaringen zal ik eerlijk zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Juridisch gezien is dit geval eenvoudig. De problemen zijn ontstaan binnen 6 maanden na aankoop, dan ligt de bewijslast bij de leverancier. De leverancier is de FM waar je de wielen hebt gekocht. Jij hebt helemaal niets van doen met Fulcrum of een importeur.Kirsty schreef:Ik heb identiek hetzelfde probleem met mijn Fulcrum zero nite wielen en
Conclusie de FM zal het met jouw op moeten lossen. Daarbij moet je ze wel de kans geven dat te doen, dus direct je geld terug eisen mag niet.
Hoe communiceert Campagnolo en Fulcrum het zelf naar buiten toe?
Bijvoorbeeld Vision heeft met de vernieuwde Trimax 30 ook een zwarte remrand.
Echter is daar vermeld met dik gedrukte letters dat de zwarte laag der vanaf slijt en dan naar de basis zilveren kleur veranderd.
Bijvoorbeeld Vision heeft met de vernieuwde Trimax 30 ook een zwarte remrand.
Echter is daar vermeld met dik gedrukte letters dat de zwarte laag der vanaf slijt en dan naar de basis zilveren kleur veranderd.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Positieve nieuws ontvangen vandaag. Van Eyck Sport (in België) heeft mij een aankoopbon ter waarde van de aanschafprijs van de Fuclrum Zero Nite toegezegd.
Nu nog een weekendje nadenken over de vervangset - zonder zwarte remrand in ieder geval !
Nu nog een weekendje nadenken over de vervangset - zonder zwarte remrand in ieder geval !
-
- Forum-lid HC
Kijk dat is positief nieuws en een goede service!ddetaey schreef:Positieve nieuws ontvangen vandaag. Van Eyck Sport (in België) heeft mij een aankoopbon ter waarde van de aanschafprijs van de Fuclrum Zero Nite toegezegd.
Hoewel je wettelijk gezien eigenlijk gewoon recht heb op geld terug, i.p.v. een aankoopbon.
Maar niettemin een nette regeling.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!