Over de wielersport en zijn beoefenaars.
-
IBAN
- Forum-lid
IBAN
24 aug 2010 09:39
Amclassic-fan schreef:Ik kan er nu niet echt wakker over liggen dat zulke mannen niet rijden als er niet genoeg hoogte verschil is.
@Iban, denk dat de meeste renners het geen probleem vinden. Wereldkampioen worden staat wel goed op je palmares en je verdient het jaar erop een tonnetje of wat meer. Daarnaast verkijk je je gewoon op de populariteit van wielrennen in sommige andere werelddelen.
Nou dat valt wel mee hoor. Ik heb zelf een jaar in Australie rond gelopen en zo populair is wielrennen daar echt niet. Ik vind het gewoon een WK onwaardig. In andere takken van sport is een WK veel belangrijker. Dat zou bij wielrennen ook zo moeten zijn. Dus gewoon een bruut parcours op een mooie locatie met alle toppers!
als liefhebber ga ik heus wel kijken, maar zou behoorlijk balen als het een sprint zou worden.
-
tieky
- Forum-lid
tieky
24 aug 2010 12:44
Ik snap niet wat mensen erg vinden aan een sprint, een sprint in een mooie koers kan ook een heel mooi einde zijn van een wereldkampioenschap. Het hoeft toch niet altijd zo te zijn als vorig jaar. Tuurlijk is het wel de bedoeling dat een sterke renner wint. Maar je gunt iemand als Hushovd of McEwen (jammer dat hij er niet bij is) toch ook de kans op de wereldtitel. En deze mannen zijn, net als Cavendish (waarvan ik niet snap dat hij zo wordt afgebrand, tuurlijk hij heeft een grote bek, maar ook daar heeft hij leergeld voor betaald, en als je in 2 tours 11 etappes weet te winnen ben je een grote), grote klasbakken.
Daarom vind ik dit parcours ook zo interessant omdat de koers heel zwaar gemaakt kan worden waardoor de kans op een sprint nagenoeg nihil wordt en een renner als Gilbert of Vinokourov kan winnen, maar ook kan uitdraaien op een massaspurt, waardoor er dus goed werk geleverd is door de teams van de sprinters.
-
arepol
- Forum-lid
arepol
24 aug 2010 13:17
Met dit parcours kun je iig nog alle kanten op. Aanvallers hebben een kans, klassiekerrenners hebben een kans, maar het kan ook altijd nog een massasprint worden.
Vergeleken met Zolder (2002) is dit natuurlijk al 10 x mooier.
Van mij mag het best een massasprint worden. Ben ik wel fan van
Alles is relatief ![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
24 aug 2010 22:32
En ook geen Andy dit jaar.....
Denk dat de UCI zich inmiddels wel achter de oren gaat krabbelen.
Less is bore
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
24 aug 2010 22:54
Daniel1975 schreef:En ook geen Andy dit jaar.....
Denk dat de UCI zich inmiddels wel achter de oren gaat krabbelen.
Weet ik niet. Klassementsrenners als Andy Schleck, Alberto Contados en Robert Gesink hebben vorig jaar in Mendrisio waar een stevige klim in zat, ook geen hoge ogen gegooid. Het WK is toch meer iets voor sprinters en klassiekerrenners. Kijk maar naar de erelijst van de laatste jaren:
Evans
Ballan
Bettini (2x)
Boonen
Freire
En die gasten zijn er vrijwel allemaal wel.
Camerig is prachtig!
-
Theo V
- Forum-lid HC
Theo V
24 aug 2010 23:06
Gijs01 schreef:Kijk maar naar de erelijst van de laatste jaren:
Evans
Allan
Bettini (2x)
Boonen
Freire
Ik moest toch een paar keer nadenken voordat ik doorhad dat Allan Ballan moest wezen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
:)
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
24 aug 2010 23:28
Theo V schreef:Gijs01 schreef:Kijk maar naar de erelijst van de laatste jaren:
Evans
Allan
Bettini (2x)
Boonen
Freire
Ik moest toch een paar keer nadenken voordat ik doorhad dat Allan Ballan moest wezen.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
:)
foutje van de baas, ik heb het even aangepast
Camerig is prachtig!
-
IBAN
- Forum-lid
IBAN
25 aug 2010 17:48
wel mooi dat Moerenhout mee mag............................. het zal je gebeuren!
Naast Moerenhout komt Nederlands kampioen tijdrijden Jos van Emden eveneens zowel in de tijdrit als tijdens de wegwedstrijd in actie.
Daarnaast zijn Lars Boom, Karsten Kroon, Sebastian Langeveld en Nederlands kampioen op de weg Niki Terpstra zeker van een plaats in de selectie.
bron: nu.nl
-
spartacus2
- Forum-lid
spartacus2
26 aug 2010 12:52
Volgens mij is Fabian Cancellara de grote favoriet om de wegwedstrijd te winnen ,
En de tijdrit zou ook geen probleem mogen zijn voor hem.
-
geer
- Forum-lid
geer
26 aug 2010 22:26
Ik vind het werkelijk een prima selectie van de Bondscoach. Heerlijk lekker duidelijk. Ik mag wel hopen dat Leo begrijpt dat in ieder geval Maarten Tjalingi mee moet. Voor de verdere rest zou het me een ruk zijn wie de andere twee zijn. Zou mooi zijn als Kreder de selectie haalt. En catweasel..
-
gijs01
- Forum-lid
gijs01
27 aug 2010 17:09
Boogerd bekritiseert de Telegraaf Gesink. Hij vindt dat je altijd naar een WK moet gaan. Onderbouwt dat met het feit da hij altijd extra ging vor het wk.
Ik vind het wel tijd worden voor een andere wielercolumnist bij de Telegraaf.
Camerig is prachtig!
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
27 aug 2010 19:11
Opvallend: over de categorie waar "we" de meeste kans hebben op een medaille wordt niet gesproken.
Less is bore