Hoe breed een band valt hangt af van de inwendige velgbreedte.!y.d. schreef:Even een oud topic omhoog halen. Wie van jullie weet hoe breed een Senso All Weather 28c valt? Ik heb nu conti's in 25c en die vallen 27mm breed. Vallen de Senso's breed, normaal of klein uit?
Vredestein Fortezza Senso All Weather
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat snap ik, maar mijn conti's van 25 vallen als 27 (staan ze bekend om) en om dezelfde velg vallen senso's 23 als 23. Vandaag mijn vraag of de senso's afwijken van hun opgegeven maat. Conti doet dit welOrlok schreef:Hoe breed een band valt hangt af van de inwendige velgbreedte.!y.d. schreef:Even een oud topic omhoog halen. Wie van jullie weet hoe breed een Senso All Weather 28c valt? Ik heb nu conti's in 25c en die vallen 27mm breed. Vallen de Senso's breed, normaal of klein uit?
Je geeft nu zelf al het antwoord.! n.l. jouw Senso's wijken niet af van de opgegeven maat n.l. 23 mm valt op jouw velg als 23 mm, dus.!y.d. schreef:Dat snap ik, maar mijn conti's van 25 vallen als 27 (staan ze bekend om) en om dezelfde velg vallen senso's 23 als 23. Vandaag mijn vraag of de senso's afwijken van hun opgegeven maat. Conti doet dit welOrlok schreef:Hoe breed een band valt hangt af van de inwendige velgbreedte.!y.d. schreef:Even een oud topic omhoog halen. Wie van jullie weet hoe breed een Senso All Weather 28c valt? Ik heb nu conti's in 25c en die vallen 27mm breed. Vallen de Senso's breed, normaal of klein uit?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Mijn vraag was hoe breed 28c Senso's vallen. Aan het antwoord van Kogafan heb ik wat, bedankt! Dus Orlok, dat was geen antwoord op mijn eigen vraag omdat mijn vraag betrekking had op de 28c banden. Bedankt voor het meedenken in iedergeval allemaal
Naar aanleiding van de goede ervaringen hier, eind vorig jaar ook Vredestein Fortezza All Weathers gekocht.
Maar inmiddels ziet mijn voorband er zo uit:
Op het loopvlak is op meerdere plekken een scheur ontstaan.
De foto’s zijn van m’n voorwiel, maar bij m’n achterwiel is hetzelfde gaande.
Heb de banden altijd rond de 8 bar gezet, waar de band min 8 en max 12 bar aangeeft.
Sinds het omleggen van deze banden heb ik eigenlijk amper gefietst: ca 300 km.
Dit lijkt mij niet de bedoeling?
Zijn er meer rijders die dezelfde ervaring hebben?
Maar inmiddels ziet mijn voorband er zo uit:
Op het loopvlak is op meerdere plekken een scheur ontstaan.
De foto’s zijn van m’n voorwiel, maar bij m’n achterwiel is hetzelfde gaande.
Heb de banden altijd rond de 8 bar gezet, waar de band min 8 en max 12 bar aangeeft.
Sinds het omleggen van deze banden heb ik eigenlijk amper gefietst: ca 300 km.
Dit lijkt mij niet de bedoeling?
Zijn er meer rijders die dezelfde ervaring hebben?
Mijn Superiores hebben daar ook last van.
-
- Forum-lid
Is normaal bij vredestein zeker als ze uit meer kleuren bestaan.
Bij geheel zwarte is dit minder
Elke band met kleur is net compound minder
Ben terug naar geheel zwarte band de specialized roubaix
Bij geheel zwarte is dit minder
Elke band met kleur is net compound minder
Ben terug naar geheel zwarte band de specialized roubaix
-
- Forum-lid
Heb dit ook gehad, na zo'n 2000 km deze scheuren gehad. Het scheurt niet verder is mijn ervaring, maar na 2500 km ze toch maar vervangen omdat ze compleet vierkant gereden waren.
Niet de meest duurzame bandjes dit, maar daar was de prijs destijds ook naar (19,95 voor betaald)
Niet de meest duurzame bandjes dit, maar daar was de prijs destijds ook naar (19,95 voor betaald)
Misschien is het raadzaam op na een fietstocht de bandenspanning te verminderen. In het verleden meerderen malen meegemaakt dat een band in een hete auto van de velg afknalde . Een continue hoge luchtdruk is niet goed. Die nieuwe fortezza zijn niet te vergelijken net de oude tri comp . Maar ja die waren tegen het perfecte aan.