Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx NEO Smart turbo trainer

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 27 nov 2015 23:22

csteenbe schreef:
Arno357 schreef: Neo heeft zelf nog wat probleempjes , ook met trainerroad..de power komt er slechts langzaam in, er zit als het ware een vertraging in. Dus moet de Neo software geupdate worden, via een app ( Tacx Utility)
Problemen zijn imho na de laatste firmware update van een 1 maand geleden verdwenen, problemen rondom Trainerroad ligt aan de Trainerroad software is mij ook zo bevestigd. Alhoewel die problemen best meevallen, als ik bijvoorbeeld van 90watt na 220 watt moet gaan zit er een vertraging in van +/- 8 seconden, bij korte interval trainingen kan dat hinderlijk zijn.

Ben zelf zeer tevreden met de Neo, maar Tacx heeft imho het product wel te snel gelanceerd!
Klopt helemaal. Trainerroad moet bijvoorbeeld zijn ftp test nog aanpassen voor de neo. (Ze hebben sinds gister een Neo) Ik heb overigens geen 8seconde vertraging in trainerroad binnen 1-3 seconden past de neo zijn wattage aan. Je moet dit toch ook niet instant hebben lijkt mij want dan krijgen je knien een enorme klap telkens te verwerken. Trap je 90 cadans op 80 watt en krijg je ineens 250 watt op je knien dat lijkt mij niet de bedoeling toch?

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 28 nov 2015 10:01

Idd, in een keer van 80 naar 250 watt verwacht ik ook niet, maar voor mijn gevoel duurt het toch iets te lang. Zeker bij korte, 1 minuut, interval trainingen waar je verwacht wordt van lage naar hoge wattages te trappen is dit nog wel een issue.
YFood !!!

jandb
Forum-lid

jandb 28 nov 2015 10:41

Ik heb begrepen dat de Neo een stuk zwaarder trapt dan de I-Genius bij dezelfde wattage instelling.
Er zijn mensen die over dezelfde afstand en wattage meer tijd nodig hebben. Ofwel wijkt de wattage meting van de rem van de I genius zoveel meer af van de Tacx Neo ?
Wat is jullie ervaring.
Wat voor fiets je ook hebt, Je moet altijd blijven trappen.

raven14
Forum-lid

Gebruikersavatar raven14 28 nov 2015 13:05

Ik denk dat er (naargelang de calibratie van mijn I-genius) zowat 10% verschil zit in gemeten wattage tussen de 2. Met de Neo aan de meer realistische kant.
Afbeelding

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 28 nov 2015 19:17

De Neo is zeer nauwkeurig mbt wattages, er zijn verschillende berichten van andere die hun powermeter koppelen aan hun Garmin en kijken wat de Tacx app aangeeft het verschil blijkt te verwaarlozen ....
YFood !!!

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 29 nov 2015 19:55

csteenbe schreef:Idd, in een keer van 80 naar 250 watt verwacht ik ook niet, maar voor mijn gevoel duurt het toch iets te lang. Zeker bij korte, 1 minuut, interval trainingen waar je verwacht wordt van lage naar hoge wattages te trappen is dit nog wel een issue.
Met de laatste firmware erop? Vreemd maar goed TR moet nog aanpassingen maken dus wellicht dat hun nog iets moeten doen.

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 30 nov 2015 16:39

Ik heb Tacx Support al gemaild, maar aangezien jullie hier veel sneller reageren dat hun Support afdeling de volgende vraag: Ik neem aan dat het rammelende geluid dat mijn Tacx Neo maakt niet goed is?

Kan een Neo gebruiker mij dat bevestigen? Dan kan mijn Neo onder garantie terug.

https://youtu.be/VYh1Lbh8kGc

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 30 nov 2015 17:32

DarklyDreaming schreef:Ik heb Tacx Support al gemaild, maar aangezien jullie hier veel sneller reageren dat hun Support afdeling de volgende vraag: Ik neem aan dat het rammelende geluid dat mijn Tacx Neo maakt niet goed is?

Kan een Neo gebruiker mij dat bevestigen? Dan kan mijn Neo onder garantie terug.

Is niet goed, wordt op meerdere fora melding van gemaakt. Retour naar Tacx.
What makes the boat go faster?

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 30 nov 2015 17:40

Livio Livius schreef: Is niet goed, wordt op meerdere fora melding van gemaakt. Retour naar Tacx.
Lekker dan......

Livio Livius, bedankt voor je reactie. Ik zal de Neo retour sturen.

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 30 nov 2015 19:16

ooglenz schreef:Met de laatste firmware erop? Vreemd maar goed TR moet nog aanpassingen maken dus wellicht dat hun nog iets moeten doen.
Ja de laatste firmware zit erop, misschien is mijn waarneming wat kritisch maar TR geeft zelf aan dat er aan hun kant werk aan de winkel is.

Ik heb 3x met Zwift getraind en daar merk je toch dat het allemaal iets rapper reageert.

Maar blijf erbij dat TR een prima tool is, en de rest komt wel goed :winkthumb:
YFood !!!

ooglenz
Forum-lid

ooglenz 01 dec 2015 23:10

DarklyDreaming schreef:Ik heb Tacx Support al gemaild, maar aangezien jullie hier veel sneller reageren dat hun Support afdeling de volgende vraag: Ik neem aan dat het rammelende geluid dat mijn Tacx Neo maakt niet goed is?

Alleen een tikkend geluid is zelf vrij simpel op te lossen door de edco unit goed te smeren. Max 5 minuten werk. Daar zou ik hem niet voor terugsturen.

DarklyDreaming
Forum-lid

DarklyDreaming 02 dec 2015 11:08

Tacx geeft aan dat een onderdeel binnenin de Neo defect is en dat hele unit vervangen moet worden.
Lijkt me niet dat ik dat met wat smeren kan oplossen.

Plaats reactie