+ 100 km ritten
- SevenofNine
- Forum-lid
Je brengt me op een idee Ik ga het meest crappy fietsnavigatiesysteem dat er bestaat opsporen en aanschaffen. En dan geplande maar toch verassende ritten maken
Ik doe niet aan Garmin en Strava, ik begin vaak met een doel voor het eerste stukje of een algemeen idee voor richting.SevenofNine schreef:Idd, het is offtopic maar zijn er nog wel fietsers/wielrenners die zonder strava of garmin kunnen rijden en dan nog plezier beleven aan hun ritje?
Volgens mij is deze manier van fietsen juist erg on topic.
Op deze manier kom je gegarandeerd de man met de hamer tegen en ga je nadenken over hoe je je krachten beter kunt verdelen omdat je fietsrit zo vol verassingen kan zitten.
- SevenofNine
- Forum-lid
NicoNB schreef:
Ik doe niet aan Garmin en Strava, ik begin vaak met een doel voor het eerste stukje of een algemeen idee voor richting.
Volgens mij is deze manier van fietsen juist erg on topic.
Op deze manier kom je gegarandeerd de man met de hamer tegen en ga je nadenken over hoe je je krachten beter kunt verdelen omdat je fietsrit zo vol verassingen kan zitten.
Ah! Gelukkig, zo voel ik me niet zo'n weardy! Die hele GPS en strava-hyp als meerwaarde voor het fietsgenot is aan mij voorbij gegaan. Tenminste, in een land als Nederland met onze uitstekende fiets-infrastructuur. Als wedstrijdrenner begrijp ik het dan weer wel, maar de overgrote meerderheid van de gebruikers rijdt geen wedstrijden....
Mijn eerste hongerklop ooit heb ik trouwens opgedaan op die manier... Als beginneling een 90km rit gemaakt zonder enig idee van de afstand...was met een groepje meegefietst
Mijn Cateye CC-GL51 Stealth evo+ gebruik ik puur om achteraf de route en data naar Strava en Cateyeatlas te sturen. De Cateye CC-GL51 heeft geen navigatie functie waar ik ook geen behoefte aan heb. Globale richtingen heb ik genoeg aan en met met met 29er MTB kan ik eigenlijk overal door.
Voorafgaande aan een lange duurrit stippel ik die zo ongeveer uit (kijk ik even op Google Maps) hoe ik wil gaan rijden en zie onderweg de paaltjes wel (of niet). Verder navigeer ik op windrichting, gevoel, andere markers zoals radio/tv torens, hoogspanningsleidingen en hoe ik eventueel vliegtuigen zie dalen richting Schiphol.
Al met al gaat het wel eens mis en heb ik geen idee waar ik ben en rijd gewoon maar rechtdoor todat ik ergens komt waar ik wel een goede richting kan bepalen.
Soms weet ik niet waar ik precies geweest ben en dan is het leuk om dat via Strava te zien en kan ik door middel van korte stops weer voor de geest halen waar het ook alweer was.
Voorafgaande aan een lange duurrit stippel ik die zo ongeveer uit (kijk ik even op Google Maps) hoe ik wil gaan rijden en zie onderweg de paaltjes wel (of niet). Verder navigeer ik op windrichting, gevoel, andere markers zoals radio/tv torens, hoogspanningsleidingen en hoe ik eventueel vliegtuigen zie dalen richting Schiphol.
Al met al gaat het wel eens mis en heb ik geen idee waar ik ben en rijd gewoon maar rechtdoor todat ik ergens komt waar ik wel een goede richting kan bepalen.
Soms weet ik niet waar ik precies geweest ben en dan is het leuk om dat via Strava te zien en kan ik door middel van korte stops weer voor de geest halen waar het ook alweer was.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
- SevenofNine
- Forum-lid
En zo weet Google en dus de hele wereld precies waar jij je op dat moment bevindt...Sta niet raar te kijken als je huis plots leeggeroofd is bij thuiskomst
Zelf heb ik daar dus geen behoefte aan. Maar ik ben geen controlfreak
Onzin op meerdere fronten:
-Ik ben niet live te volgen op Strava tijdens een rit
-In Strava kun je een Privacy Zone instellen zodat het exacte start en stop punt niet je thuis weergeven
-Ik deel mijn ritten niet publiek en gebruik ze puur voor mezelf
-Ik ben niet live te volgen op Strava tijdens een rit
-In Strava kun je een Privacy Zone instellen zodat het exacte start en stop punt niet je thuis weergeven
-Ik deel mijn ritten niet publiek en gebruik ze puur voor mezelf
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Zo erg is het niet hoor (wel als je huis leeg is) maar je kunt een afstand aangeven waar je gegevens niet doorgegeven worden. waardoor men niet kan zien waar je huis staat.SevenofNine schreef:En zo weet Google en dus de hele wereld precies waar jij je op dat moment bevindt...Sta niet raar te kijken als je huis plots leeggeroofd is bij thuiskomst
Daarnaast hoef je ook je ritten niet te delen. Het is maar wat je zelf wilt.
Ik gebruik de Garmin om mijn route te plannen omdat ik anders geen idee heb waar ik uitkom. En je komt ook door de Garmin soms op heel leuke wegen
- Sweety2008
- Forum-lid
TumTumTum op dit moment heb ik ook niet de financiële middelen om een Mio of Garmin Edge aan te schaffen. Ik fiets gewoon van thuis weg en ik zie wel waar ik strand. Is wel altijd spannend zo en het verveelt nooit.
Ghost Nivolet 6LC
- SevenofNine
- Forum-lid
Wat is voor jou dan de meerwaarde? De ego-boost?Zorro schreef: -Ik deel mijn ritten niet publiek en gebruik ze puur voor mezelf
Ik probeer geen oordeel te vellen hierover, maar slechts te begrijpen wat een niet-wedstrijdrenner hierin ziet. En fiets je ook weleens zonder, en vind je het dan leuk?
- SevenofNine
- Forum-lid
Ah...maar wel via het zeer veilige internet...?kopjethee schreef: Zou ook niet een vakantie boeken bij een reisbureau, je weet maar nooit.
@SevenofNine Mag ik het een beetje onzin vinden wat je schrijft. Ik ben een 60-jarige niet wedstrijdren(st)ner. Geen idee waarom je wedstrijdrenner zou moeten zijn.
Ik kan zo makkelijk kijken wat ik vorige maand, jaar... gedaan heb En soms vind ik het ook leuk om te zien hoeveel sneller (of langzamer ) ik een col op gereden ben.
En ik fiets nooit meer zonder, omdat ik de gegevens van de Garmin gebruik om bij de houden wanneer bijv. de ketting gewisseld moet worden.
Ik kan zo makkelijk kijken wat ik vorige maand, jaar... gedaan heb En soms vind ik het ook leuk om te zien hoeveel sneller (of langzamer ) ik een col op gereden ben.
En ik fiets nooit meer zonder, omdat ik de gegevens van de Garmin gebruik om bij de houden wanneer bijv. de ketting gewisseld moet worden.