Sinds ik met een powermeter rij is mijn plezier in fietsen nog eens verdubbeld!robbebopper schreef:Fietsen begint op deze manier wel een beetje op een kantoorbaan te lijken.
FTP vermogen, testing en vermogens analyse
- robbebopper
- Forum-lid HC
NuitKor schreef:Sinds ik met een powermeter rij is mijn plezier in fietsen nog eens verdubbeld!robbebopper schreef:Fietsen begint op deze manier wel een beetje op een kantoorbaan te lijken.
Dat kan. Er zijn ook mensen die met veel plezier naar het kantoor gaan.
Afgelopen week heeft mijn zoon een Powertap set gekocht - leuk speelgoed, en hij is zo aardig dat ik er ook eens mee mocht fietsen. Dus een gewoon rondje gemaakt - paar versnellingen geplaatst - gewoon om later eens terug te zien wat ik nu gedaan had.
Het gaf wel een extra dimensie aan het fietsen, omdat er niet steeds gekeken werd op de snelheidsmeter, wel de hartslag en het vermogen 30sec en vermogen 3sec op het scherm.
Nu heb ik de .fit file toegevoegd aan poweragent, en ook dat doet het ..... BEHALVE :
Er wordt GEEN gereden tijd gezien dus ook geen Power en Hartslag diagrammen komen op het scherm in beeld. Nu is dat voor mij niet zo belangrijk, maar mijn zoon vindt dat toch wel essentieel in zijn levensfase waarin hij nu is.
Wie weet waar ik de fout moet zoeken, alvorens een Powertap aan te schaffen. Tis wel leuk speelgoed moet ik eerlijk toegeven.
Het gaf wel een extra dimensie aan het fietsen, omdat er niet steeds gekeken werd op de snelheidsmeter, wel de hartslag en het vermogen 30sec en vermogen 3sec op het scherm.
Nu heb ik de .fit file toegevoegd aan poweragent, en ook dat doet het ..... BEHALVE :
Er wordt GEEN gereden tijd gezien dus ook geen Power en Hartslag diagrammen komen op het scherm in beeld. Nu is dat voor mij niet zo belangrijk, maar mijn zoon vindt dat toch wel essentieel in zijn levensfase waarin hij nu is.
Wie weet waar ik de fout moet zoeken, alvorens een Powertap aan te schaffen. Tis wel leuk speelgoed moet ik eerlijk toegeven.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Rene, zo'n soortgelijk probleem had ik dus ook. Ik heb geen PowerTap maar een Stages en gebruik een Cateye EVO+ 51 (ANT+).
Als ik dan de .fit bestanden in Poweragent importeer dan zie ik zelfs nakka data. Nogmaals geinstalleerd nadat Nijkie wat aanwijzingen had gegeven but no joy.
Nijkie: 'Fit bestand importeren
Kracht gegevens aanvinken- show download dan opslaan.
Dubbel klik op de datum en alle gegevens zijn zichtbaar.'
Links zie ik dan een afstand en denk dat het goed is, dubbel klik en de details openen rechts waar ik dan plots geen afstand meer zie (en verder ook helemaal niets).
Ik heb nog even wat via Google proberen te zoeken maar kwam zo snel een goede oplossing tegen.
Zoals gezegd geeft hetzelfde .fit bestand in Golden Cheeta 3.2 alle data weer.
Ik heb het opgegeven met Poweragent want mocht er plots wel data komen dan nog zou ik de waardes niet vertrouwen.
Aangezien je zoon wel een Powertap heeft zou ik gewoon een ticket bij ze openen.
Als ik dan de .fit bestanden in Poweragent importeer dan zie ik zelfs nakka data. Nogmaals geinstalleerd nadat Nijkie wat aanwijzingen had gegeven but no joy.
Links zie ik dan een afstand en denk dat het goed is, dubbel klik en de details openen rechts waar ik dan plots geen afstand meer zie (en verder ook helemaal niets).
Ik heb nog even wat via Google proberen te zoeken maar kwam zo snel een goede oplossing tegen.
Zoals gezegd geeft hetzelfde .fit bestand in Golden Cheeta 3.2 alle data weer.
Ik heb het opgegeven met Poweragent want mocht er plots wel data komen dan nog zou ik de waardes niet vertrouwen.
Aangezien je zoon wel een Powertap heeft zou ik gewoon een ticket bij ze openen.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik zie dus wel de krachtgegevens van de rit - ook de gemiddelde waarde's Alleen zie ik geen kracht zone's en hartslag zone's . Dit komt waarschijnlijk voort uit het feit dat ik volgens het progje geen bewegingstijd heb. Ook heb ik erg weinig kJ verbruikt tijdens de rit
Ik zal vanavond even kijken bij mijn laatste data file had ik het ook en een file van December 2014 zag ik wel de kracht blokjes.
(Ik gebruik poweragent nauwelijks verder)
Maar ik poste de link ivm de eigen software van powertab en was nog niet genoemd.
Update:
Krijg nu helemaal geen data meer te zien in Poweragent
(Ik gebruik poweragent nauwelijks verder)
Maar ik poste de link ivm de eigen software van powertab en was nog niet genoemd.
Update:
Krijg nu helemaal geen data meer te zien in Poweragent
Laatst gewijzigd door nijkie op 21 aug 2015 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Probeer de data eens te uploaden in Trainingpeaks. Is erg gebruiksvriendelijk. Proefabo is gratis.
Thnx Frank.... Trainingpeaks werkt wel. Kreeg zelfs de file van de Garmin 705 van mijn zoon helemaal niet in het progje van Powertap, dus heb ik dat maar direct van de Mac gegooid.
Vandaag voor de 2e keer een FTP-test gedaan. We zijn weer wat verder in het seizoen, en het Alpenbrevet is ook voltooid. Daarbij was ik na 8 dagen volledige rust dit keer heel goed uitgerust. Dit keer startte ik iets rustiger en kon ik een mooi gelijkmatig tempo aanhouden. Aan het einde kon ik er zelfs nog een sprintje uitpersen.
Dit alles zorgde voor een toename van 20 watt. Ik kwam uit op 272 watt. Ben benieuwd hoeveel dit getal in de winter gaat zakken
Dit alles zorgde voor een toename van 20 watt. Ik kwam uit op 272 watt. Ben benieuwd hoeveel dit getal in de winter gaat zakken
Laatst gewijzigd door havana op 09 sep 2015 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- rielplayer
- Forum-lid
welk protocol heb je gevolgd?