Ben ik een slechte klimmer?+laatste voorbereiding op LBL. MISSIE VOLBRACHT!
-
- Forum-lid
Ja, het is inderdaad de bedoeling om een paar van dit soort tochten te doen als voorbereiding op L'Eroica. Maar ook gewoon omdat het een mooie omgeving is waar ik eigenlijk zelden kom. Eens kijken of ik nog een beetje tegen de heuvels op kom...
-
- Forum-lid HC
Theo V schreef:Het is vandaag gelukkig al beter gegaan, wel met de hulp van een asperientje.
Dus ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt.
Spanning voor de wedstrijd!
What makes the boat go faster?
Ik hoop het.
Ik loop al anderhalf jaar te klooien met mijn schouder/nek.
Mede daardoor heb ik dit jaar Parijs-Roubaix laten lopen.
Het leek erop dat het de laatste tijd goed ging dus ik hoop dat dit geen terugslag wordt.
Ik loop al anderhalf jaar te klooien met mijn schouder/nek.
Mede daardoor heb ik dit jaar Parijs-Roubaix laten lopen.
Het leek erop dat het de laatste tijd goed ging dus ik hoop dat dit geen terugslag wordt.
- erikvdmaat
- Forum-lid
- Contact
Theo V schreef:Op kracht heb ik eigenlijk nooit getraind, ik heb eigenlijk altijd duurritjes gemaakt.
Voor deze LBL zal het warschijnlijk te laat zijn maar hoe train je als gewone wielertoerist op kracht?
Ik woon in de polder dus de enige hoogtes zijn wat viaducten.
Is een mountainbike misschien een optie?
Een beetje fietsen door de Noord-Hollandse duinen, parcours van Schoorl etc.
In de duinen bij Hargen heb je een leuke lange klim omhoog. Vanaf de rotonde bij de Hondsbossche richting parkeerterrein Hargen aan Zee. Ga hier maar eens een paar keer met je grote blad en lage cadans omhoog. Dat is goede krachttraining. Komt wel een beetje laat deze tip, maar dan voor volgend jaar
Ook ik fiets: http://www.erikvandermaat.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Erik vd Maat schreef:In de duinen bij Hargen heb je een leuke lange klim omhoog. Vanaf de rotonde bij de Hondsbossche richting parkeerterrein Hargen aan Zee. Ga hier maar eens een paar keer met je grote blad en lage cadans omhoog. Dat is goede krachttraining. Komt wel een beetje laat deze tip, maar dan voor volgend jaar
Deze pak ik altijd op het grote blad, daar heb ik gelukkig nog wel de kracht voor.:D
Vandaag maar weer die verschrikkelijke A2 afgezakt naar Valkenburg, waar ik in een hotelletje zit.
Aan het einde van de middag gelijk mijn startgegevens opgehaald in Luik.
Morgen met nummer 251 van start.
Ik ben toch nog wel zenuwachtig, ik hoop dat ik nog een beetje kan slapen dadelijk.
Theo V schreef:Ik ben toch nog wel zenuwachtig, ik hoop dat ik nog een beetje kan slapen dadelijk.
Hoi,
Gewoon relaxen denkend dat je er nu toch niets meer aan kan doen hetgeen ook zo is. Sterker nog, dat denken kan je juist 'slechter' doen presteren.
Op bed gaan liggen en proberen, door aan iets anders leuks te denken, je kop vrij te maken.
Veel succes en genot morgen.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Theo gewoon genieten. Als ik volgend jaar niet in het buitenland zit met de baas dan reizen we samen die kant op...samen fietsen zal wat anders zijn, maar anders kun je me opwachten op de finnish .
Succes en heel veel plezier!
Succes en heel veel plezier!
Cervélo & Cannondale
Dank je, ik hou het er maar op dat het gezonde spanning is.
Waarschijnlijk omdat het de eerste 200+ rit wordt.
Dat had ik ook bij mijn eerste tourrit.
Nu lekker slapen en dan vertel ik morgen hoe het is geweest.
En ik hoop dat we volgend jaar niet op zee zitten want anders zit er ergens iets goed fout op de wereld.;)
Waarschijnlijk omdat het de eerste 200+ rit wordt.
Dat had ik ook bij mijn eerste tourrit.
Nu lekker slapen en dan vertel ik morgen hoe het is geweest.
En ik hoop dat we volgend jaar niet op zee zitten want anders zit er ergens iets goed fout op de wereld.;)
Wat een kl@!!# nacht, ik heb niet geslapen.
Alleen in een roesje gelegen en daar houdt het mee op.
Ik hoop dat dit niet te veel effect heeft op het presteren vandaag.
Nu lekker douchen en eten en dan naar Luik.
Ik laat vanavond wel horen hoe het is gegaan.
Alleen in een roesje gelegen en daar houdt het mee op.
Ik hoop dat dit niet te veel effect heeft op het presteren vandaag.
Nu lekker douchen en eten en dan naar Luik.
Ik laat vanavond wel horen hoe het is gegaan.
En Theo,
ben je een echte klimmer??????
http://www.tourforlife.nl//PersonalPage ... &personid=" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.benefietsclubzummere.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
king kong schreef:En Theo,
Ik denk het niet, ik kom de heuvels wel over maar echt gemakkelijk gaat het niet.
Zo, dat hebben we ook weer gehad.
Effe snel een update want de oogjes vallen dicht na het gebrek aan slaap afgelopen nacht.
Vanochtend om 06.00 gestart en om 19.05 reed ik de parkeerplaats bij het Holiday Inn op.
Op mijn teller 252 km in 11 uur en 19 minuten.
Waarschijnlijk een overbelasting van mijn rechterknie opgelopen want het ging op een gegeven moment zeer doen en dat werd steeds erger.
Helaas daardoor 3 heuvels te voet moeten doen omdat het goed zeer deed en ik geen risico wil nemen.
Jammer genoeg zat daar ook de Redoute bij.
Verder wel een leuke dag gehad.
Iedereen bedankt voor de tips en steun.
Nu ga ik heerlijk op bed liggen en wachten totdat mijn ogen dicht vallen.
Morgen zal ik een uitgebreider verslag gaven.
Nogmaals iedereen bedankt.