Reparaties zelf doen of FM ?
gewoon linksom losdraaien.
kan inderdaad muurvast zitten.
beste kun je een imbus gebruiken die op een 1/2 inch ratel past.
eerst imbus plaatsen, dan een "tik" op z'n harses geven met een hamer, daarna losdraaien.
het is een "selfextracting" imbusbout, dus je moet bij het losdraaien ook de weerstand van de crank op de as overwinnen.
succes.
kan inderdaad muurvast zitten.
beste kun je een imbus gebruiken die op een 1/2 inch ratel past.
eerst imbus plaatsen, dan een "tik" op z'n harses geven met een hamer, daarna losdraaien.
het is een "selfextracting" imbusbout, dus je moet bij het losdraaien ook de weerstand van de crank op de as overwinnen.
succes.
YWawwww t is me gelukt..... idd effe flink rammen....
ik had mijn 8mm inbus geklemd in zo'n aandraaisleutel, ram op de kop en daarna met volle gewicht aan hangen, op slaan en aan rossen....
-> moet ik ze aan beide kanten losdraaien, tochnie ?
heb al heel veel gegoogled, maar zit zoveel onderling in systemen....
ik had mijn 8mm inbus geklemd in zo'n aandraaisleutel, ram op de kop en daarna met volle gewicht aan hangen, op slaan en aan rossen....
-> moet ik ze aan beide kanten losdraaien, tochnie ?
heb al heel veel gegoogled, maar zit zoveel onderling in systemen....
"Help, ik ga het zelf proberen !"
Ik heb lekker enthousiast mijn kettingbladen losgedraaid....
maar uh... hoe moeten die nieuwe erop ?
kleine binnen, grote buiten...... dat weet ik nog
b-blad heeft een pukkel, moet die onder de trapper komen ?
- richting van de tandjes ?
- welke kant binnen/ buiten ?
maar uh... hoe moeten die nieuwe erop ?
kleine binnen, grote buiten...... dat weet ik nog
b-blad heeft een pukkel, moet die onder de trapper komen ?
- richting van de tandjes ?
- welke kant binnen/ buiten ?
"Help, ik ga het zelf proberen !"
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Die pukkel.., zal wel een palletje zijn die je beschermt tegen het vallen tussen 2 bladen in van de ketting.. of een schakelhulp? Maakt het uit waar die zit? Denk het niet, maar als je kan kiezen, plaats m achter je crankarm dan valt die het minst op.
Richting van de tandjes? Hangt samen met welke kant binnen/buiten moet. Vaak staat er wel reclame op je bladen, dus tekst naar buiten.
Ook kan het zijn dat je een uitsparing vindt voor je kettingbladboutjes, waarbij de binnenkant duidelijk anders (breder/dieper oid) is dan de buitenkant.
succes
Richting van de tandjes? Hangt samen met welke kant binnen/buiten moet. Vaak staat er wel reclame op je bladen, dus tekst naar buiten.
Ook kan het zijn dat je een uitsparing vindt voor je kettingbladboutjes, waarbij de binnenkant duidelijk anders (breder/dieper oid) is dan de buitenkant.
succes
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
ziet er nu zo uit ...... klopt dat ?
Waaraan kan ik merken of het klopt ? oude blad was makkelijk ivm uitsparingen, nieuwe blad heb ik denk ik ook goed.....
klopt zoals op foto
knapte ook een bladboutje.... enig idee of ik die ergens goedkoop los kan kopen ipv meteen 15 E. ?
-> kreeg er eentje gratis bij de fm
btw - trapas - cranks remonteren - hoe strak moet ik die aandraaien ? Heb het nu echt flink strak gedaan....
"Help, ik ga het zelf proberen !"
YEAHHAHH
Het is me gelukt....
2 dagen sleutelen, youtuben en googlen...........
trapas vervangen, kettingblad en cassette.
Grondige schoonmaak en nieuw stuurlint.
Goed te doen............. (alleen kreeg ik de cassette niet los -> fm heeft me geholpen, was zo los)
-kosten ca 250 e van fm - zelf 190 eur incl. ca 40 e. aan tools
dus..............
conclusie = zeker zelf doen ! vooral omdat het een stoer gevoel geeft !
Het is me gelukt....
2 dagen sleutelen, youtuben en googlen...........
trapas vervangen, kettingblad en cassette.
Grondige schoonmaak en nieuw stuurlint.
Goed te doen............. (alleen kreeg ik de cassette niet los -> fm heeft me geholpen, was zo los)
-kosten ca 250 e van fm - zelf 190 eur incl. ca 40 e. aan tools
dus..............
conclusie = zeker zelf doen ! vooral omdat het een stoer gevoel geeft !
"Help, ik ga het zelf proberen !"
Ik heb een slooping frame....
Ik merkte dat mijn polsen, handen en schouders wat overbelast werden...... dus was mijn idee het stuur wat hoger te zetten.
Hiermee leun ik minder op polsen, schouders en wordt de zithouding wat kleiner (slooping frame was wellicht aan de ruime kant voor mijn bouw)
Meer spacers was niet mogelijk...
Oplossing -> stuurpen omdraaien...
-> maar dat zier er toch niet uit !?
andere opties ? kortere stuurpen (verstelbare stuurpen zie ik niet zo zitten)
Ik merkte dat mijn polsen, handen en schouders wat overbelast werden...... dus was mijn idee het stuur wat hoger te zetten.
Hiermee leun ik minder op polsen, schouders en wordt de zithouding wat kleiner (slooping frame was wellicht aan de ruime kant voor mijn bouw)
Meer spacers was niet mogelijk...
Oplossing -> stuurpen omdraaien...
-> maar dat zier er toch niet uit !?
andere opties ? kortere stuurpen (verstelbare stuurpen zie ik niet zo zitten)
"Help, ik ga het zelf proberen !"
Waar steun je het meest op of waar wil je het meest op steunen? Op de shifters? In dat geval komen ze al een stuk omhoog als je een moderne, compact stuur neemt.