Alles over vakanties op én met de fiets

bikemotion 2015

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 18 okt 2015 19:45

tnx for posting! :)

Daniel1989
Forum-lid

Daniel1989 18 okt 2015 20:07

TumTumTum schreef:Ik ben er eigenlijk nog nooit geweest. Aan de ene kant lijkt het me wel leuk om het eens te zien. Aan de andere kant vraag ik me af hoe leuk het is als je toch niks kan kopen. Ik krijg sterk de indruk dat ik helemaal niet tot de doelgroep van die beurs hoor.

Ik was er samen met mijn baas de beste man heeft aardig wat te besteden hij keek naar zijn segment
(En ik keek met hem mee )

Ik moet het met heel wat minder doen in de maand en ik keek naar mijn segment
En hij keek met mij mee

Voor ieders wat wils op de beurs en stonden ook fietsen van 900-1500
Euro

Cube2000
Forum-lid

Cube2000 18 okt 2015 20:13

Ik was gisteren naar Bikemotion gegaan. Was erg leuk en natuurlijk veel mooie spullen gezien.
De Canyon stand viel me, net zoals velen, erg tegen. En ook jammer dat Oakley en Specialized er niet stonden.

Enne, die kettingen van KMC gingen als warme broodjes over de toonbank :mrgreen:
Cannondale

mao
Forum-lid HC

Gebruikersavatar mao 18 okt 2015 20:28

V-licious schreef:Wat een zuurpruimerij door sommigen.
Ik vind het juist hartstikke leuk om allerlei spullen te kunnen bekijken op één plek. Ik heb me dus ook goed vermaakt vandaag op de beurs. Op zich zijn beurzen oldskool voor bedrijven, maar voor mij is dit een leuk uitje zolang het blijft bestaan.
NicoNB geeft aan wat er nou leuk is aan het lopen door een suffe bedrijfshal. Daar gaat het toch niet om als je liefhebber bent van techniek. Als je van fietsen houdt, maar niet van de techniek, dan ben je denk ik niet op je plek op deze beurs.
Terwijl ik dit typ bedenk ik mezelf dat ik niet als koper naar deze beurs ga, maar als liefhebber van alles wat met fietsen te maken heeft. Dat plaatst mijn reactie denk ik beter in perspectief.
+1
Ik ben het helemaal met je eens, 4 hallen vol fiets plezier en dan nog zeuren.
Natuurlijk is het "jammer " dat niet elk merk er staat, maar er staan misschien wel 1000 racefietsen in alle soorten en maten, zelfs in ragae kleuren.
Nog wat, juist in deze internet tijd waar misschien wel 50 % via internet word aangekocht ( zeker het klein goed als onderdelen enz.) en de winkels dun bezaaide zijn en met beperkt aanbod is het fijn om rond te kunnen kijken.

rednas
Forum-lid

rednas 18 okt 2015 21:35

Weet iemand waar je de actiefoto's (gemaakt op het testcircuit) van Cube kan terug vinden?

jorisb
Forum-lid

jorisb 19 okt 2015 10:37

Ik heb me op zich wel vermaakt, ben op zoek naar afmontage bij mijn nieuwe frame en dan is het wel leuk om wat meer onderdelen in het echt te kunnen zien (fietsenwinkels in de buurt hebben niet alle merken of op voorraad). Ik had bijvoorbeeld een Deda superleggero stuurpen op het oog, maar bleek in het echt een heel iel ding te zijn, vind ik niet passen op mijn fiets met dik oversized balhoofd en buizen. Gelukkig een mooi alternatief gevonden (de nieuwe superzero).

Verder vond ik de Kuota stand er uitspringen (maar ik was al langer stiekem aan het kijken naar hun mooie fietsen). Droomfiets(frame eigenlijk) is toch de de K-uno (veel mooier in het echt dan op de foto's), toch nog maar even sparen pffff

Viel ons verder op dat een aantal "budget" merken langzaam maar zeker stijgen met de prijzen. Opvallend was dat Cube toch nog steeds scherpe prijzen heeft (ivg bv een Sensa, Rose etc).

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 19 okt 2015 12:35

Gisteren ook geweest, prima beurs en me wel vermaakt. Echt veel nieuwe dingen niet tegengekomen maar dat maakt niks uit.

Opvallend was voor mij de stand van De Rosa / Campagnolo, blijft toch vreselijk mooi spul :winkthumb:

Trek vond ik de Emonda erg fraai en Chesini was prachtig.
YFood !!!

stansfield
Forum-lid

stansfield 19 okt 2015 15:08

Gisteren ook geweest. Blijft toch leuk om te kijken. Niet de hidemybell gekregen (want geen voucher) mogelijk dat ik deze nog voor weinig bestel online. 23 euro is niet mega duur voor zo'n houder.

Wel jammer dat canyon vrij weinig fietsen had staan. In de zoektocht naar een mountainbike was ik daar wel erg benieuwd naar.

Verder vond ik Merckx en Isaac erg mooie fietsen hebben. Dat had ik vooraf nooit zo gezien.

Italia_david
Forum-lid

Gebruikersavatar Italia_david 20 okt 2015 07:53

Supergrover schreef:Van de lijst met activiteiten, mss iets voor forummers:

EEN DAG LANG LEVEN ALS EEN ECHTE WIELERPROF!

Tijdens Bike MOTION vindt op zondag 18 oktober 2015 de Ride with the Pros plaats! Waan je een dag in het leven van een professioneel wielrenner. ’s Ochtends rijd je een toertocht samen met de renners van team Lotto-Jumbo, team Giant-Alpecin en Team Roompot Oranje Peloton. ’s Middags kun je heerlijk ronddwalen in het Village Départ. In hal 8 vind je de teambussen, auto’s, soigneurs, mecaniciens, managers én natuurlijk de wielerprofs!

TOERTOCHT
De toertocht start op het beursterrein en is 85 km lang. Samen met de profwielrenners fiets je de route die in de omgeving van Utrecht is uitgezet. Belangrijke kruispunten worden speciaal voor de toertocht afgezet! Onderweg kan het zo maar zijn dat je ineens stuur aan stuur rijdt met Dumoulin of Gesink!

VILLAGE DÉPART
In het Village Départ waan je je in een van de teambussen, een uniek kijkje achter de schermen! De soigneurs en mecaniciens geven je tips en advies en je kunt de toeter van de tour auto’s eens een keer in het echt horen. En heb je tijdens de toertocht jouw favoriete wielrenner nog niet gesproken, dan is dit je kans!

BEWAAKTE FIETSENSTALLING
We snappen dat je jouw geliefde racefiets en accessoires niet zo maar ergens neerzet. Na de toertocht kun je jouw fiets, schoenen en helm veilig en helemaal gratis stallen in de bewaakte fietsenstalling van Bike MOTION. Je krijgt een paar slippers cadeau zodat je daarna de beurs kunt bezoeken! Kwaremont zorgt voor een lekker biertje op het terras in hal 10 om de dorst te lessen.

PRAKTISCHE INFORMATIE & AANMELDEN
Deelname aan Ride with the Pros inclusief toegang tot de beurs op zondag 18 oktober 2015 kost € 30,-. Meld je direct aan! Opwww.rwtp.nl vind je meer informatie en kun je je inschrijven. Wil je je vrienden op de hoogte stellen van dit leuke evenement via Facebook? RSVP en deel het evenement!

Niet meefietsen met de wielerprofs maar wél ronddwalen in het Village Départ? Als bezoeker van Bike MOTION ben je op zondag 18 oktober 2015 natuurlijk van harte welkom in hal 8 om de gehele tourkaravaan van dichtbij te bewonderen!

De Ride with the Pros is een unieke samenwerking tussen de Jaarbeurs en de Vereniging voor Beroepswielrenners, de organisatie van dit bijzondere evenement.
heb meegereden dit jaar... top dagje en een mooie rit... erg mooi en leuk initiatief!
#passioneceleste #ridebianchi

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 20 okt 2015 15:36

Leuk ItaliaDavid, nog foto's kunnen (laten) maken??
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 21 okt 2015 06:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

shag-op-de-poten-beenstukken

Afbeelding

Afbeelding

één van de weinige momenten dat Tom niet scherp was..

Afbeelding

Afbeelding

Racemonster van Max Verstappen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supergrover jr aan het testen

Afbeelding

Forum Admin Freerider aan het werk (voor dat de fiets omviel) :winkthumb: :winkthumb: :winkthumb:
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 21 okt 2015 07:20

Ben zelf ook geweest zondag, was een leuke seizoensafsluiter samen met Csteenbe en Magoo. Toch wel een hoop dingen in het echt gezien die ik alleen van plaatjes kende. Zoals...

- DeRosa King XS, wat een schitterend frame
- DM remmen van Bontrager, TRP, Shimano en Campa. Die twee laatstgenoemden vond ik maar niks.
- De hydraulische groep van Rotor. Viel niks tegen!
- Canyon Aeroroad, wat is die achterspoiler toch lelijk
- Bianchi vond ik vlees noch vis
- De stand van Campa vond ik zeer fraai
- Tacx Neo, mooi ding

Qua stands zaten er toppers en floppers bij. Als je een stand met sportvoeding hebt waar je niet kunt proeven dan snap je er echt geen pepernoot van. Bij de stand van Shimano stond wel een F8 maar verder geen Pina, jammer!

Her en der stonden wel een paar Cervelo's maar geen S3, en die had ik nu juist graag willen zien.

Ook mooi om het verschil te zien tussen Wheeltec en BikeBoosting. Bij Wheeltec liepen wel 2-3 jongens rond, stonden allerlei velgen, naven en wielen geëxposeerd kortom dik voor elkaar. Dit in schril contrast met BikeBoosting waar zijne koninklijke hoogheid aan een paar volgelingen uitlegde hoe je een wiel moet spaken.

Maar het absolute dieptepunt was de stand van SRAM zoals eerder al werd opgemerkt. Kom dan niet!

Plaats reactie