Alles over vakanties op én met de fiets

Wat zijn je fietsplannen voor 2016?

tuinder
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 08 apr 2010 22:13
Locatie: Westland

tuinder 14 okt 2015 18:28

Nog weinig echte plannen/doelen maar tot nu toe:

Limburgs Mooiste
Fietsvakantie Alpen
Rondje Zuid-Hollandse en Zeeuwse eilanden
Fietstocht van minimaal 200km maken, dat gaat met bovenstaande waarschijnlijk net aan lukken.
Fietstochtjes maken op andere plekken dan de regio waar ik woon.
Sometimes i feel like giving up...then i remember i have a lot of motherf*ckers to prove wrong

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1701
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 14 okt 2015 18:48

miezie schreef:Arlberg Giro
Mooi. Staat bij mij ook in potlood op de kalender. Ik zit daar in de buurt op een camping en moet nog even kijken of ik dit in kan passen in de vakantieactiviteiten.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Globeskater1983
Forum-lid
Berichten: 276
Lid geworden op: 18 apr 2013 13:23

Gebruikersavatar Globeskater1983 15 okt 2015 09:50

Mijn hoofddoel voor 2016 is de Ventoux beklimmen op 11 juni 2016 voor Klimmen tegen MS: https://www.facebook.com/teamdontstopmenow op deze pagina houden mijn fietsmaatje en ik onze belevenissen bij op weg naar de Ventoux.

Daarnaast zullen er wat weekendjes/weekjes België, Duitsland en Frankrijk bij zitten.

Andere doelen zijn voor mij wss de Parijs Roubaix Challenge en op zeker de Elfstedentocht.

Ik heb net zitten kijken naar Milaan San Remo maar dat is denk ik net te ver en te snel voor mij..

Verder mijn afstandsdoel van 2015 verbeteren, zit nu op bijna 5000km =) en vooral lekker fietsen en fit blijven!

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 okt 2015 11:30

Ach, plannen... en 2015 is nog niet eens voorbij.
En voor daarna: eerst maar eens goed de winter doorkomen, en dan zien we wel weer! :)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
monsieurpinot
Forum-lid HC
Berichten: 4423
Lid geworden op: 21 jun 2007 15:01
Locatie: Amsterdam

Gebruikersavatar monsieurpinot 15 okt 2015 22:03

- na 3 jaar elk jaar een valpartij nu eens een heel jaar door kunnen fietsen
- een keer al mijn werkdagen in de week (4) heen en terug naar m'n werk op de racefiets (45-50 km enkele reis)
- eerste keer 200+
- amstel gold race op eigen gelegenheid fietsen
- heb de wens om terug naar Bormio te gaan (fietsvakantie werd dit jaar afgebroken door valpartij), om de stelvio en omgeving nog beter te verkennen en beklimmen

miezie
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 29 jan 2014 11:06

miezie 16 okt 2015 08:55

Herman_N schreef:
miezie schreef:Arlberg Giro
Mooi. Staat bij mij ook in potlood op de kalender. Ik zit daar in de buurt op een camping en moet nog even kijken of ik dit in kan passen in de vakantieactiviteiten.
Prachtige cyclo, heb em nu 2 keer gereden. Goed georganiseerd, niet druk, veel mensen die fietsen en bereid zijn tot samenwerken in de afdalingen... Alleen de kans dat het regent is er wel wat groter dan in andere gebieden in de Alpen :).

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 16 okt 2015 10:06

Eerst dit jaar maar eens 'afmaken' de 10.000 grens lonkt voor het eerst sinds ik 'n jaar of 7 geleden ben begonnen met fietsen. Zit nu op 8600 dus die 10 moet lukken mits geen ziekte en/of heel slecht weer de komende tijd.

2016 plannen.
Hoofddoel > GF Sportful

Daarvoor zullen er wel weer de nodige tochten worden afgewerkt. Meestal begin ik wel met de 150km versie van de Volta Classic. Beetje prijzig voor een rondje in de eigen achtertuin maar wel altijd leuk en gemoedelijk. Na afloop pils hakken en 'de Ronde' kijken op groot scherm ;-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 16 okt 2015 10:21

Na een vermoeide en motivatie loze start van 2015 zit ik gelukkig sinds kort weer lekker in het ritme van 3x per week fietsen, 1e doel is om dit in de komende 'donkere' periode vast te houden..

Grote doel voor 2016 is met twee vrienden de Dolomietenmarathon te fietsen, boeking is al geregeld. Wordt voor mij de 5e keer, maar het blijft een geweldige week waar ik nu al weer naar uit kan kijken!
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6189
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 okt 2015 10:33

miezie schreef:
Herman_N schreef:
miezie schreef:Arlberg Giro
Mooi. Staat bij mij ook in potlood op de kalender. Ik zit daar in de buurt op een camping en moet nog even kijken of ik dit in kan passen in de vakantieactiviteiten.
Prachtige cyclo, heb em nu 2 keer gereden. Goed georganiseerd, niet druk, veel mensen die fietsen en bereid zijn tot samenwerken in de afdalingen... Alleen de kans dat het regent is er wel wat groter dan in andere gebieden in de Alpen :).
Dan had ik vorig jaar de verkeerde groepjes te pakken denk ik..., qua samenwerken.
Maar idd mooie en relatief eenvoudig (lees: goed te doen) cyclo, met 2 dikke beklimmingen in 150km en 2 hele lange lekkere afdalingen. De 2e klim is wel een bitch trouwens.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

monique70
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 15 feb 2012 22:11

monique70 17 okt 2015 19:29

Belangrijkste doel: Genieten van het fietsen. Verder proberen mijn basissnelheid iets te verhogen. Wat randonneurstochten rijden en heel voorzichtig staat Dutch Capitals Tour (1400km) met potlood in de agenda. Maar dan moet ik wel rustig de tijd krijgen om voldoende kilometers te maken.
Parijs-Brest-Parijs 2023 😀

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 17 okt 2015 19:50

monique70 schreef:Belangrijkste doel: Genieten van het fietsen. Verder proberen mijn basissnelheid iets te verhogen. Wat randonneurstochten rijden en heel voorzichtig staat Dutch Capitals Tour (1400km) met potlood in de agenda. Maar dan moet ik wel rustig de tijd krijgen om voldoende kilometers te maken.
Genieten van het fietsen doe ik elke keer als ik op de racefiets zit.

Tja mijn snelheid is nog een heikel punt die is nog steeds aan de lage kant. Misschien dat het in 2016 wat sneller gaat. Dus nog meer trainen dan kom ik er wel.

Nu in de winter ga ik op de Elite Quobo Power Smart B + trainen.
Mijn conditie moet wel op peil blijven. :):P
Ghost Nivolet 6LC

jorismulders
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 mei 2014 17:13

jorismulders 21 okt 2015 21:16

twee hoofddoelen:

Van Turijn naar Venetië fietsen in 10 dagen met daarin 19 cols (en volgens strava 66k hoogtemeters, maar dat zijn er eerder 35k)
en Tour for Life :) (van Bardonecchia/Turijn naar Rotterdam in 8 dagen)

verder nog wat tochten die in het teken van de voorbereiding staan (en Parijs-Roubaix toertocht omdat ik het beloofd heb aan een vriend ...... :)

Plaats reactie