Er even achterblijven tot je dit punt gepasseerd bent......... het is zo maar een optie?rodeo schreef:afrit13 schreef:IProbeer maar eens een langzame fietser/voetganger/paard/etc. in te halen op zo'n punt.
Je kan natuurlijk vragen om ongelukken.
Fiets Magazine nr. 1-2025 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
Er even achterblijven tot je dit punt gepasseerd bent......... het is zo maar een optie?rodeo schreef:afrit13 schreef:IProbeer maar eens een langzame fietser/voetganger/paard/etc. in te halen op zo'n punt.
Tuurlijk, op je zondagse drafje zonder verkeer zal dit voor de meeste fietsers geen probleem zijn.afrit13 schreef:Ik zie op de foto's nog steeds geen situaties waar ik (met mijn beperkte motoriek) niets langs of omheen zou kunnen fietsen.
Ja precies. Ik snap wel dat het soms vervelend is om ergens even achter te hangen. Niet alleen op de fiets, maar ook lopend en in de auto maar ja. Vergaat de wereld als je een minuut later bent? Ja je gemiddelde gaat omlaag. Jammer joh. Nu is dit wel een gevaarlijke situatie maar in zijn algemeenheid vind ik de gehaastheid wel een beetje droevig.colnagofreak schreef:Er even achterblijven tot je dit punt gepasseerd bent......... het is zo maar een optie?rodeo schreef:afrit13 schreef:IProbeer maar eens een langzame fietser/voetganger/paard/etc. in te halen op zo'n punt.
Je kan natuurlijk vragen om ongelukken.
Zo bedoelde ik het niet precies, ik kan best even wachten. Als ik ga fietsen heb ik zelden of nooit haast, het gaat mij om ontspanning.colnagofreak schreef:Je kan natuurlijk vragen om ongelukken.
Het is/was geen testtraject om te onderzoeken of je er ook met een beperkte motoriek tussendoor kunt fietsen. Het was uiteraard louter de bedoeling om een veilige situatie voor fietsers te creëren. Met naderhand de bijbehorende grote vraag of (ook met een beperkt verstandelijk vermogen ) te voorzien was dat de gekozen oplossing — met betonnen broden en verkeerspalen — wel/niet succesvol zou zijn.afrit13 schreef:Ik zie op de foto's nog steeds geen situaties waar ik (met mijn beperkte motoriek) niets langs of omheen zou kunnen fietsen. ik geef toe: het is gevaarlijker dan een vrijliggend fietspad van 3,50m zonder bochten, maar ik kom op mijn fietsrondjes zat plekken tegen waar het ontwerp verre van ideaal is.
En hoewel we allemaal nog steeds de objectieve feiten rond het ongeval én de overwegingen voor de wegaanpassing niet weten, is het in ieder geval wél een feit dat het ongeval gebeurd is op zondagochtend...NicoNB schreef:Tuurlijk, op je zondagse drafje zonder verkeer zal dit voor de meeste fietsers geen probleem zijn.afrit13 schreef:Ik zie op de foto's nog steeds geen situaties waar ik (met mijn beperkte motoriek) niets langs of omheen zou kunnen fietsen.
Mss uit angst voor represailles van de Stravabinieri?Fietsjongen schreef:Hetgeen wat ik niet snap is..
Waarom moet er op zulke plekken door fietsers kost wat kost het tempo hooggehouden worden?
Bij zo'n slingerbochtje met betonblokken aan de kant ga je toch niet met 40+ langs lijkt me?
Het is ook soms vooral een kwestie van opletten lijkt mij zo en gezond verstand gebruiken.
Dat snap je wel als je later een 'Fietsman' bentFietsjongen schreef:Hetgeen wat ik niet snap is..
Waarom moet er op zulke plekken door fietsers kost wat kost het tempo hooggehouden worden?
Bij zo'n slingerbochtje met betonblokken aan de kant ga je toch niet met 40+ langs lijkt me?
Het is ook soms vooral een kwestie van opletten lijkt mij zo en gezond verstand gebruiken.
[/quote]afrit13 schreef: Het probleem in dit land als dat elke gemeente zijn eigen dingetjes bedenkt. Mensen die lange afstanden rijden zullen dit herkennen. Elke regio heeft zijn eigen spatzen. Ooit werden centraal maatregelen bedacht zodat iedereen wist wat te verwachten in het verkeer. Tegenwoordig bedenkt elke afdeling verkeer van iedere gemeente zijn eigen dingetje.
Levensgevaarlijk!
Wel goed quoten, want nu lijkt de reactie van NicoNB mijn uitspraak.ultra_ivo schreef:Dat dus.