Re: lekkebandenstand 2016
Geplaatst: 09 dec 2016 06:27
Maruss _______________________________12
Wolfhound32__________________________9 of 8,5 (óók met de GP 4000s)
asth__________________________________8 (ja, met GP4000S2)
Wolfhound32___________________________7
laurens87______________________________6
Peter1981_____________________________3
Silent_________________________________3
Zwasja________________________________2 (GP4000SII, 2500km)
Ophetkantje____________________________2
G.B. Lux Dream_________________________2
sellars_________________________________2
R1Phrankey____________________________2
Swaxie________________________________2
WDFL ________________________________3 (conti ultra sport 25mm)
svvander______________________________2 (Continental Sport Contact)
MarcFaFo______________________________1 (Schwalbe One 25mm, na 3000km.
TumTumTum___________________________1
i-Mac_________________________________1 (Vredestein fortezza tricomp, na 5000km)
Sha Kokken____________________________1 (Vittoria Rubino Pro, na 80km)
Jac____________________________________1
Tatootje _______________________________1
Nog geen 1500km mee gereden. Dacht onderweg, zo'n 10km van het werk, ineens dat de wielmagneet tegen de sensor ging tikken. Na een paar seconden werd die gedachte door een luide "pang" weggevaagd. In het donker langs een slecht verlicht fietspad, onder een lantaarn, met mijn helmlamp zo goed en zo kwaad als het ging de band ar af. Alles natuurlijk nat en vies. Zie dan maar eens een gaatje op te sporen. Tot overmaat van ramp begonnen de reukzintuigen ook wat laat wakker te worden, nadat ik met beide voeten al vól in de hondenstront had staan manouvreren.
Kon er ook nog wel bij. Geen oneffenheid kunnen ontdekken op het loopvlak. Dan ga je je band dus op hoop van zegen vervangen. Toen bleek er een scheur in de wang van de band te zitten. Precies op een naad. Het wiel tegenovergesteld, zostrak mogelijk tegen de voorvork getrokken, zodat de "bobbel" niet zou aanlopen. Tot zo'n 2km vóór het werk lukte die strategie, toen was het helaas weer "pang". De rit maar afgebroken en lopend verder gegaan.
Voor mij geen overprized banden meer. Ik houd het bij de gewonen GP's die de helft kosten.
Wolfhound32__________________________9 of 8,5 (óók met de GP 4000s)
asth__________________________________8 (ja, met GP4000S2)
Wolfhound32___________________________7
laurens87______________________________6
Peter1981_____________________________3
Silent_________________________________3
Zwasja________________________________2 (GP4000SII, 2500km)
Ophetkantje____________________________2
G.B. Lux Dream_________________________2
sellars_________________________________2
R1Phrankey____________________________2
Swaxie________________________________2
WDFL ________________________________3 (conti ultra sport 25mm)
svvander______________________________2 (Continental Sport Contact)
MarcFaFo______________________________1 (Schwalbe One 25mm, na 3000km.
TumTumTum___________________________1
i-Mac_________________________________1 (Vredestein fortezza tricomp, na 5000km)
Sha Kokken____________________________1 (Vittoria Rubino Pro, na 80km)
Jac____________________________________1
Tatootje _______________________________1
Nog geen 1500km mee gereden. Dacht onderweg, zo'n 10km van het werk, ineens dat de wielmagneet tegen de sensor ging tikken. Na een paar seconden werd die gedachte door een luide "pang" weggevaagd. In het donker langs een slecht verlicht fietspad, onder een lantaarn, met mijn helmlamp zo goed en zo kwaad als het ging de band ar af. Alles natuurlijk nat en vies. Zie dan maar eens een gaatje op te sporen. Tot overmaat van ramp begonnen de reukzintuigen ook wat laat wakker te worden, nadat ik met beide voeten al vól in de hondenstront had staan manouvreren.
Kon er ook nog wel bij. Geen oneffenheid kunnen ontdekken op het loopvlak. Dan ga je je band dus op hoop van zegen vervangen. Toen bleek er een scheur in de wang van de band te zitten. Precies op een naad. Het wiel tegenovergesteld, zostrak mogelijk tegen de voorvork getrokken, zodat de "bobbel" niet zou aanlopen. Tot zo'n 2km vóór het werk lukte die strategie, toen was het helaas weer "pang". De rit maar afgebroken en lopend verder gegaan.
Voor mij geen overprized banden meer. Ik houd het bij de gewonen GP's die de helft kosten.