Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2016

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 23 mei 2016 10:32

Niet zelf gevallen, maar zag hoe mijn fietsmaat van meer dan 30 jaar vol werd geschept door een auto die er vervolgens vandoor ging.

Gebeurde tijdens de ronde van Noord-Holland. Het ene moment nog genietend van wat wind in de rug (na 60+ vol tegen), het volgende moment ligt je maat te kermen van de pijn op de grond. Heel heftig. Met een sleutelbeenbreuk is hij er nog genadig van af gekomen want de auto reed snel, en had hem ook frontaal kunnen scheppen.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 23 mei 2016 10:43

Lekker dan! Neem aan dat er aangifte gedaan is? Heb je nog iets kunnen onthouden van merk/nummerbord/kenmerken van de auto? Van dit soort figuren hoop ik altijd dat ze zichzelf met auto-en-al om een boom vouwen met een 1-zijdig ongeval :evil:

(On topic: gisteren met MTBvoorwiel naast het paadje in mul zand terecht gekomen. OTB en werkelijk middenin een grote bos brandnetels gevallen. Letterlijk van top-tot-teen jeuk!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 23 mei 2016 11:01

Deel van kenteken en type auto en kleur kunnen onthouden. Toevallig passeerde 2 minuten later een politieauto. Direct aangifte gedaan uiteraard.

Ja een ongeluk kan gebeuren, maar doorrijden dat is zo laf. Politie gaf aan dat dit vaak gebeurt omdat de automobilist al wat op zijn kerfstok heeft en dus niet wil dat er politie bij komt.

Hopelijk kan mijn vriend nog wat schadevergoeding vanuit het waarborgfonds tegemoet zien, want de financiele schade was fors. Frame en wielen zijn total-loss.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 25 mei 2016 22:31

En weer lag ik er naast. Bij de Hel van Twente, tijdens de laatste stop zat iemand niet op te letten en liep me omver. Precies op de dezelfde heup als een paar weken geleden, was net weer in orde. Voel het behoorlijk. Niets aan te doen, domme pech.

monsieurpinot
Forum-lid HC

Gebruikersavatar monsieurpinot 26 mei 2016 01:30

@Swedish Chef, sterkte met herstel!
@Demax69: wat een verhaal, interessant, kende dat waarborgfonds wel van naam maar heb me er eens in verdiept, mooi dat dat bestaat. Het lijkt me dat ie best wat kans maakt (want verkeerssituatie). Gaat nog best wat geld in om bij die stichting zeg.

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 26 mei 2016 08:48

He bah, dit is zo;n topic waarvan je hoopt dat er niet in gepost word. Iedereen sterkte ermee.
@Demax, het lijkt net of die auto je maat expres schepte maar dat zal toch niet?
Veni. Vidi. Fietsie.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 26 mei 2016 22:10

Dank voor het sterkte-wensen

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 26 mei 2016 23:04

Kon je wel verder fietsen? Sterkte!

Demax69
Forum-lid

Gebruikersavatar Demax69 27 mei 2016 08:03

TumTumTum het ging allemaal zo snel dat ik me dat niet voor kan stellen. Maar de bestuurder remde totaal niet af voor een onoverzichtelijke kruising.

De fietser is in zo`n situatie de zwakkere verkeersdeelnemer wat maakt dat de auto altijd fout zit (dit heb ik me laten vertellen door mijn vriend die dit van de agent hoorde die het proces verbaal opmaakte). Dit maakt ook dat het best aannemelijk is dat er een bedrag wordt uitgekeerd uit het waarborgfonds. Niet alleen ter kompensatie van de schade aan de fiets, maar ook omdat er letsel was.

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 27 mei 2016 08:07

@Walter verder fietsen ging goed. Zolang ik gewoon rond kan draaien gaat het goed, alleen als je van zitten naar staan gaat geeft het een beurs gevoel. We moesten nog maar een klein stukje, het was bij de laatste post.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 31 mei 2016 08:38

Zondag over de kop geslagen a.g.v. een lekke voorband (afloper). Ik was 10 km daarvoor door een stukgegooid bierflesje gereden.
De schade viel niet mee.
Gebroken sleutelbeen, gebroken schouderblad en mijn slagader (subclavia) heeft een klap gekregen waardoor deze vernauwd is en de vaatwand losgekomen is.
Dat was zichtbaar doordat a.g.v. stolsels mijn vingers tintelden en helemaal blauw werden.
In het ziekenhuis was dat gelijk alarmfase 3: spoed CT scan, gelijk een infuus erin, vaatchirurg erbij, traumatoloog erbij.
Gelukkig viel de schade mee, en heeft mijn lichaam het grotendeels zelf opgelost.
Ik zit wel aan de antistolling voorlopig.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Laatst gewijzigd door loos op 31 mei 2016 08:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 31 mei 2016 08:46

Auw! Dat is pech hebben. Hoe kun je nou over de kop slaan door een afloper? Gleed je wiel ineens weg ofzo? Dat slagader verhaal klinkt best eng. Veel sterkte met herstel.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Plaats reactie