Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Retorische vraag. duurdere fiets = sneller?

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 22 jun 2016 13:38

Principieel klopt dat wel, maar ik vermoed (kon met Google geen concrete getallen vinden) dat de demping van carbon/epoxy nog altijd < 1% is.
De verliezen door een slap carbon frame zullen dan nog altijd heel klein zijn.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 jun 2016 15:35

Keezx schreef:De demping is een materiaaleigenschap en dat heeft niks te maken met de vorm van buizen....
Hé, enigste schei en natuurkunde dat ik heb gehad was het 2 en 3e jaar op VWO. Ik was er slecht in dus heb nu mooi E&M met biologie.
Maak joe woar

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 22 jun 2016 18:57

Je vond die vakken dus wel enig?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 24 jun 2016 21:47

Waar ik laatst nog twijfelde aan de uitspraak dat je naar de fietsenmaker kon gaan en 3-4 km snelheidswinst behalen kon, heb ik na vandaag een 180 graden draai gemaakt. Snelheid is wel degelijk te koop.

Vorige maand reed ik nog zonder een Garmin 810. Vandaag mijn nieuwe aanwinst ontvangen en getest en direct reed ik op mijn vaste ronde onder gelijke omstandigheden ruim 4 km/u sneller.

Conclusie: Geen twijfel meer mogelijk, met een Garmin ga je sneller.

Karl66
Forum-lid

Karl66 24 jun 2016 21:50

Maar dat is natuurlijk niet zo raar, jouw Garmin heeft ceramische lagers :lol: :lol: :lol:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 24 jun 2016 22:09

ypuh schreef:Waar ik laatst nog twijfelde aan de uitspraak dat je naar de fietsenmaker kon gaan en 3-4 km snelheidswinst behalen kon, heb ik na vandaag een 180 graden draai gemaakt. Snelheid is wel degelijk te koop.

Vorige maand reed ik nog zonder een Garmin 810. Vandaag mijn nieuwe aanwinst ontvangen en getest en direct reed ik op mijn vaste ronde onder gelijke omstandigheden ruim 4 km/u sneller.

Er zijn ook lui die dat serieus beweren bij een nieuwe fiets of wielen met keramisch lagers
De crux zit hem dan altijd in de volgende zinsnede: onder gelijke omstandigheden
De omstandigheden zijn nooit gelijk en die bepalen je snelheid (bij hetzelfde geleverde vermogen) meer dan alle andere factoren.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

campasuper
Forum-lid

campasuper 25 jun 2016 07:21

ypuh schreef:Waar ik laatst nog twijfelde aan de uitspraak dat je naar de fietsenmaker kon gaan en 3-4 km snelheidswinst behalen kon, heb ik na vandaag een 180 graden draai gemaakt. Snelheid is wel degelijk te koop.

Als je er nou drie (3) op je fiets zet ga je 12km/u sneller ...
Misschien maak je dan nog kans op een Tour de France overwinning. :D
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 25 jun 2016 11:06

Als je ergens een kick van krijgt, ga je er harder van fietsen. Dure fiets, Garmin. You name it

Quarantanove
Forum-lid

Quarantanove 25 jun 2016 11:10

Je kan ook heel gemakkelijk en op een goedkopere manier je snelheid verdubbelen door als er een gewoon kilometriekske gebruikt wordt een tweede spaakmagneet in je voorwiel te plaatsen. :like:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 25 jun 2016 13:48

Nee_Nee schreef:Als je ergens een kick van krijgt, ga je er harder van fietsen. Dure fiets, Garmin. You name it
Maar het schijnt dat je het beste wordt van veel rustige duurtraining. Als je dus vanwege de kick harder gaat fietsen van duurdere spullen train je slechter. Van dure spullen wordt je dus op termijn langzamer.
Campagnolo Ultra Dork

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 25 jun 2016 14:14

Ernie C. schreef: Maar het schijnt dat je het beste wordt van veel rustige duurtraining.
Neuh, voor time-crunched cyclistst is D1 zwaar overrated.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Karl66
Forum-lid

Karl66 25 jun 2016 23:29

Ernie C. schreef:
Nee_Nee schreef:Als je ergens een kick van krijgt, ga je er harder van fietsen. Dure fiets, Garmin. You name it
Maar het schijnt dat je het beste wordt van veel rustige duurtraining. Als je dus vanwege de kick harder gaat fietsen van duurdere spullen train je slechter. Van dure spullen wordt je dus op termijn langzamer.
Hebben we net Alan weggepest, begin jij met dit soort rare reacties. Het doel van een racefiets is zo hard mogelijk fietsen en verder niets. Behalve dan natuurlijk dat je om zo hard mogelijk te fietsen heel veel heel dure dingen nodig hebt, waar je bijna failliet aan gaat. :lol: :lol: :lol:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie