Pagina 6 van 14

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 30 jun 2016 21:58
door daniel1975
Zijn er nu echt mensen die dit oprecht mooi vinden? Kleurvervaging in de naaf?

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 30 jun 2016 22:22
door Fietsen?altijd
Ikke stiekem wel....


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 30 jun 2016 22:24
door V-licious
GCN heeft een goede video geplaatst op YouTube met een review over deze nieuwe groepset:
https://youtu.be/prvNjrLZpx0

Hierin wordt ook duidelijk dat de nieuwe crank-vorm is ontstaan, doordat deze lichter is en voor de stijfheid breder is geworden. Hij is nog wel steeds alu.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 30 jun 2016 23:29
door Fietsen?altijd
Stijver en lichter. Dat lichter oké maar stijver? Hoe gaan ze dat goed meten. Denk dat een Greipel het verschil niet voelt. Zelfde met nieuwe frames, lichter, meer aerodynamisch, stijver en nog comfortabeler! Allemaal marketing...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 30 jun 2016 23:33
door Hartox
Jorisee schreef:Shit man. Zoveel mensen hier die ook op WW zitten. Ik zie dubbel :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
+1 :)

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 01 jul 2016 06:57
door havana
Dag gelul over x% stijver... Kan de wereldregering dat niet verbieden?

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 01 jul 2016 07:40
door Punk86
Dat gelul hier dat alles lelijk is, duurt vast niet lang of hele volksstammen rijden er weer mee.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 01 jul 2016 07:55
door havana
Lang niet iedereen vindt het lelijk. Zelf vind ik de groep zelf OK, behalve de crank. Maar de oude crank vond ik ook al niet mooi dus die had ik ook al niet gekocht. En gelukkig is een crank prima te vervangen door iets anders.

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 01 jul 2016 08:31
door feddesman
Ik moet zeggen dat ik hem op eerste gezicht ook lelijk vondt maar als je de filmpjes kijkt valt het nog wel mee.
De 9000 is wel mooier ....

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 02 jul 2016 14:40
door Naambezet
Fietsen?altijd schreef:Stijver en lichter. Dat lichter oké maar stijver? Hoe gaan ze dat goed meten. Denk dat een Greipel het verschil niet voelt. Zelfde met nieuwe frames, lichter, meer aerodynamisch, stijver en nog comfortabeler! Allemaal marketing...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 02 jul 2016 14:40
door Naambezet
Fietsen?altijd schreef:Stijver en lichter. Dat lichter oké maar stijver? Hoe gaan ze dat goed meten. Denk dat een Greipel het verschil niet voelt. Zelfde met nieuwe frames, lichter, meer aerodynamisch, stijver en nog comfortabeler! Allemaal marketing...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik merkte een verschil tussen een fsa crank en een sram red crank. In m'n sneakers en rustig een brugje op fietsen. En zo sterk ben ik niet. Ook een nieuw frame viel op in dat opzicht, ook dat het comfortabeler was, met dezelfde wielen en banden als ik ervoor reed

Re: Dura Ace 9100

Geplaatst: 02 jul 2016 15:36
door Fietsen?altijd
Ja misschien een mindere crank tegenover een top crank maar Dura Ace is al stijf genoeg dat niemand verschil voelt. Frame kun je denk ik beter voelen dan een crank. En als je iets nieuw hebt is het ook een deel psychisch.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk