waarom dames (nog steeds) in de minderheid op het forum?
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik snap je punt, maar zie het zelf (gelukkig?) anders. De redenen waarom wij er wel voor kiezen:dickygiovanni schreef:Heb je echt zo gereden? Helm op ter bescherming van je kokosnoot, maar wel zo`n ieniemienie mensje open en bloot achterin? Heb een kar overwogen toen er nog maar 1 Dicky jr. in het spel was maar besloten dat meer fietsen later wel komt (hoop ik). Had geen goed gevoel bij zo`n kar. .
- je rijdt duidelijk langzamer dan solo met de racefiets (zeker als ie achter een atb met wegbanden hangt)
- sowiso routes een beetje met zorg uitkiezen
- ze zit in een 5punts gordel, omsloten door een frame; zelfs bij een salto zou ze safe moeten zitten
- kar ligt door zeer laag zwaartepunt als een (geveerde) kart op de weg en krijg je echt niet op z'n kop
- als de klap zo hard is dat het hierin mis gaat, dan helpt een helm oid ook niet
Less is bore
Dit was een grap over de motivatie om dit topic te starten, niet over "lekkere wijven" of vrouwen in het algemeen.Jans schreef:@Ernie C. Misschien is jouw post er dan weer één waardoor ze wegblijven. We zijn geen lekkere wijven, we zijn gewoon vrouwen die fietsen en er soms over willen discussiëren of verder geholpen willen worden. De één ziet er beter uit dan de ander, maar we komen hier niet voor het uiterlijk. (Ik heb de smiley wel gezien).
Monsieurpinot vraagt zich af waarom er hier weinig vrouwen zijn. Ik vraag mij dan af: Waarom wil je dat weten? Mij maakt het namelijk niks uit hoeveel vrouwen er hier komen. Mij gaat het om de kwaliteit en in sommige gevallen de lachwekkende gebrek aan kwaliteit van de gesprekspartners, het helpen en hulp ontvangen van mede fietsers en geïnformeerd worden over de laatste nieuwtjes. Welk geslacht er aan de andere kant van de glasvezelkabel zit boeit mij niet zoveel.
Ik denk ook niet dat de gemiddelde vrouw die wel voldoende interesse heeft in fietstechniek, trainingsleer of de wielersport zich laat afschrikken door een paar seksistische aannames of grappen en de aanwezigheid van een "schone dames" topic. Zo erg is het hier echt niet.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 27 jun 2016 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork
Wat kan er gebeuren. Je gaat niet koersen, en rijdt langzamer. Bergop, kun je je hart ophalen met zo'n kar erachter, je gaat echt wel stuk. Naar beneden, gewoon heel rustig aan. Op vakantie zochten we de kleine weggetjes op, en konden we mijn vrouw ik toch heerlijk samen een stuk fietsen, anders zit er altijd eenje alleen. Problemen hebben wij nooit gehad. Ik zou het zo weer doen.dickygiovanni schreef:Heb je echt zo gereden? Helm op ter bescherming van je kokosnoot, maar wel zo`n ieniemienie mensje open en bloot achterin? Heb een kar overwogen toen er nog maar 1 Dicky jr. in het spel was maar besloten dat meer fietsen later wel komt (hoop ik). Had geen goed gevoel bij zo`n kar. Als ik een stukje wil fietsen met ze pak ik de pappafiets met zitje wel, en dan rij ik stapvoets. Als iemand nu zegt dat ik wel erg voorzichtig ben snap ik dat ook..
- Harryfietst
- Forum-lid
Hier ook een kar achter de racefiets. En ben er eg blij mee! Als ik ga fietsen, dan is het bijna altijd met kar (en dochter natuurlijk). Momenteel zitten we in de Morvan en dat valt niet mee als het omhoog gaat! Maar wel heel leuk. Zelfs met z'n drieën nog gefietst: mijn vrouw op de e-Bike en ik op de racer met kar. Mooi niet dat ik haar kan bijhouden als het bergop gaat! En qua veiligheid maak ik me absoluut ge zorgen. Dat ding is stabieler dan mijn fiets!
J.Edge87 schreef:Ik denk dat er meer meelezende vrouwen zijn dan we denken....
Ik ben inderdaad zo'n vrouw die veel meeleest
Vind het vooral een informatief forum, al veel gevonden met de zoekfunctie. Als ik toch vragen heb stel ik ze wel, altijd goede tips gekregen. Helaas geen fietsende partner, dus zal veel zelf moeten doen aan de fiets, of laten doen.
Een leuk forum is het zeker
- monsieurpinot
- Forum-lid HC
ik denk dat veel mensen op de wereld bij heel wat vragen die hier op het forum langskomen zich zullen afvragen 'waarom wil je dat weten?' . Het feit dat het mij ook niets uitmaakt wie er aan de andere kant van de lijn zit hoeft natuurlijk niet te zeggen dat ik daarnaar niet nieuwsgierig kan zijn. En ik geloof ook niet dat het 'schone dames' topic mensen zal afschrikkenErnie C. schreef:Dit was een grap over de motivatie om dit topic te starten, niet over "lekkere wijven" of vrouwen in het algemeen.Jans schreef:@Ernie C. Misschien is jouw post er dan weer één waardoor ze wegblijven. We zijn geen lekkere wijven, we zijn gewoon vrouwen die fietsen en er soms over willen discussiëren of verder geholpen willen worden. De één ziet er beter uit dan de ander, maar we komen hier niet voor het uiterlijk. (Ik heb de smiley wel gezien).
Monsieurpinot vraagt zich af waarom er hier weinig vrouwen zijn. Ik vraag mij dan af: Waarom wil je dat weten? Mij maakt het namelijk niks uit hoeveel vrouwen er hier komen. Mij gaat het om de kwaliteit en in sommige gevallen de lachwekkende gebrek aan kwaliteit van de gesprekspartners, het helpen en hulp ontvangen van mede fietsers en geïnformeerd worden over de laatste nieuwtjes. Welk geslacht er aan de andere kant van de glasvezelkabel zit boeit mij niet zoveel.
Ik denk ook niet dat de gemiddelde vrouw die wel voldoende interesse heeft in fietstechniek, trainingsleer of de wielersport zich laat afschrikken door een paar seksistische aannames of grappen en de aanwezigheid van een "schone dames" topic. Zo erg is het hier echt niet.
Ik kijk dus zelden naar het "schone dames" topic. Heb meestal heel andere ideeën over wat mooi is, dan de meeste mannen hier. Zo kijk ik ook maar zelden naar "wat ik nu weer op MP zag".
Even een reactie op de forummers die het zo jammer vinden dat hun man/vrouw/vriend/vriendin niet fietst. Mijn ervaring is dat het allemaal niet zo romantisch is. 9 van de 10 keer is het verschil veel te groot, waardoor geen van beiden lekker fietst. Ik weet dat er uitzonderingen zijn.
Even een reactie op de forummers die het zo jammer vinden dat hun man/vrouw/vriend/vriendin niet fietst. Mijn ervaring is dat het allemaal niet zo romantisch is. 9 van de 10 keer is het verschil veel te groot, waardoor geen van beiden lekker fietst. Ik weet dat er uitzonderingen zijn.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hier is het verschil 49wk per jaar in mijn voordeel....
Less is bore
Ik dacht het probleem van niveauverschil op te hebben gelost door een vrouwelijke partner te hebben als vrouw zijnde... had alleen even beter moeten nadenken toen ze wedstrijden bleek te rijden... Maar het verschil zal wel altijd minder zijn dan het basisverschil man/vrouw (gegeneraliseerd natuurlijk).
Voor wat betreft de aanwezigheid op het forum van vrouwen... Tja, ik lees wel erg veel mee, reageer alleen wat minder. En misschien komt het doordat techniek etc. de meeste vrouwen minder boeit dan mannen. Mij boeit het dan wel weer mateloos, maar aan de reactie van de meeste mannen te horen als ik laat merken dat ik het verschil tussen de 6700 en 6800 groep ken is dat een zeldzaamheid.
Voor wat betreft de aanwezigheid op het forum van vrouwen... Tja, ik lees wel erg veel mee, reageer alleen wat minder. En misschien komt het doordat techniek etc. de meeste vrouwen minder boeit dan mannen. Mij boeit het dan wel weer mateloos, maar aan de reactie van de meeste mannen te horen als ik laat merken dat ik het verschil tussen de 6700 en 6800 groep ken is dat een zeldzaamheid.
-
- Forum-lid
Als iedereen het zelfde leuk vind word het ook maar saai op de wereld.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Maak joe woar