Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kickstarter project: Aforcet Al33-wielen

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 06 feb 2017 18:08

Ze gaan deze week de windtunnel in.

http://www.novemberbicycles.com/blog/20 ... ughts.html

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 10 feb 2017 07:52

Eerste resultaten zijn te vinden op:

http://www.novemberbicycles.com/blog/20 ... lloys.html

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 feb 2017 10:32

Blijft nog de vraag met welke percentages in de tijd men met welke aanstromingshoek rijdt op een doorsnee rit.
Bij hele hoge snelheden en tegenwind (kleine hoek) zijn de Kinlin en Aforce in ieder geval prima.
Laatst gewijzigd door Keezx op 10 feb 2017 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 feb 2017 10:38

Even die blog in de gaten houden dus, in de volgende wordt dat nader uitgelegd.
Met KinLin XR31 doe je geen miskoop, zeker voor het geld....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 10 feb 2017 10:40

mackersv2.0 schreef:Dus de Kinlin van 40 dollar is >80% van de tijd sneller :)
Ja, het was natuurlijk al wel bekend dat aero wielen vooral verschil maken bij hogere yaw angles. En ik heb zo het vermoeden dat je in ons kikkerlandje toch wel wat meer met hogere yaw angles fietst.

Grote tegenvaller is voor mij de HED Belgium+. Ze hebben zichzelf al redelijk uit de markt geprijsd en ze leggen het dus ook af tegen andere alu velgen qua aerodynamica. Dan moeten ze wel echt een stuk fantastischer rijden / duurzamer zijn dan andere velgen om het geld waard te zijn.

Maar misschien zijn de resultaten anders met 25mm, even afwachten dus.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 10 feb 2017 11:10

In ieder geval lijkt de AL33 23 de claims waar te maken.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Jo O.
Forum-lid
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 jan 2012 20:02

Jo O. 11 feb 2017 06:48

wel jammer dat er geen referentiewiel bij zat.
genre mavic aksiium of fulcrum racing 7 om te zien wat de aero meerwaarde is.

Het vershil met Fulcrum quattro LG (250 euro) zou me ook interesseren

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5540
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 11 feb 2017 08:36

mackersv2.0 schreef:
Dus de Kinlin van 40 dollar is >80% van de tijd sneller :)
Goh had ik best een goede tip aan het begin van dit topic :lol: 8-) maar had niet verwacht dat ze ze ook zo aero waren.
thestudent schreef:Wel erg veel geld. En zo bijzonder zijn ze nou ook weer niet. Spaak een setje powerway naven op kinlin xr31T velgen en je hebt dezelfde breedte, hetzelfde gewicht en ze zijn ook gewoon tubeless ready. Niet de toroidal shape, maar dat zal met de geringe diepte weinig uitmaken. En dat kost je eigenlijk gewoon minder dan de helft. Dan mis de de ceramische remvlakken en dus het grijze uiterlijk. Ceramische remvlakken bestaan al lang en zijn nooit echt doorgebroken, je mist er dus niet veel aan. Het kan aan mij liggen maar ik zie niet zoveel wat de hoge prijs voor deze set wielen rechtvaardigt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 11 feb 2017 11:18

Jo O. schreef:wel jammer dat er geen referentiewiel bij zat.
genre mavic aksiium of fulcrum racing 7 om te zien wat de aero meerwaarde is.

Het vershil met Fulcrum quattro LG (250 euro) zou me ook interesseren
Bij FLO [1] kan je de data vinden van een Mavic Open Pro. Uitgaande dat 10 gram drag overeenkomt met zo'n 1W kan je die Mavic Open Pro dan zelf erbij tekenen. Een FLO30 heeft zo'n 7W (0 graden) tot 19W (20 graden) minder weerstand dan een Mavic Open Pro.

Tour Magazin [2] heeft de Zipp 303 getest welke ook in de test van November langs komt. Daarnaast hebben ze o.a. de Mavic Ksyrium Pro Exalith, Shimano c24/c35. Dus dan kan je een beetje uitvogelen waar deze staan.


[1] http://www.flocycling.com/aero.php
[2] http://www.tour-magazin.de/komponenten/ ... 41647.html

wezenloze
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 06 jun 2010 22:19
Locatie: Midden-NL

wezenloze 12 feb 2017 12:11

De test die nu gedaan is, is alleen van het voorwiel. Veel aerodynamisch voordeel is aan de achterkant te halen, daar is de bredere velg volgens mij een groot voordeel. Deze windtunneltest is dus leuk en mooie bevestiging voor AL33 maar mijns inziens niet realistisch voor echt fietsen met twee wielen.

vitamineb
Forum-lid
Berichten: 289
Lid geworden op: 30 apr 2014 14:15

vitamineb 12 feb 2017 12:57

wezenloze schreef:De test die nu gedaan is, is alleen van het voorwiel. Veel aerodynamisch voordeel is aan de achterkant te halen, daar is de bredere velg volgens mij een groot voordeel.
Hoe kom je daarbij?
Deze windtunneltest is dus leuk en mooie bevestiging voor AL33 maar mijns inziens niet realistisch voor echt fietsen met twee wielen.
Natuurlijk is het niet precies 1 op 1 te vertalen naar de werkelijkheid. Zou mooi zijn als ze zulke testen uitvoeren, maar zolang je daar niet zelf het geld voor op tafel gaat leggen gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 12 feb 2017 13:05

Testen met fiets (en berijder...) zijn vrijwel onuitvoerbaar omdat er zoveel parameters zijn dat de marginale verschilletjes verdwijnen in de "ruis".
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Plaats reactie