Kickstarter project: Aforcet Al33-wielen
Blijft nog de vraag met welke percentages in de tijd men met welke aanstromingshoek rijdt op een doorsnee rit.
Bij hele hoge snelheden en tegenwind (kleine hoek) zijn de Kinlin en Aforce in ieder geval prima.
Bij hele hoge snelheden en tegenwind (kleine hoek) zijn de Kinlin en Aforce in ieder geval prima.
Laatst gewijzigd door Keezx op 10 feb 2017 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ja, het was natuurlijk al wel bekend dat aero wielen vooral verschil maken bij hogere yaw angles. En ik heb zo het vermoeden dat je in ons kikkerlandje toch wel wat meer met hogere yaw angles fietst.mackersv2.0 schreef:Dus de Kinlin van 40 dollar is >80% van de tijd sneller
Grote tegenvaller is voor mij de HED Belgium+. Ze hebben zichzelf al redelijk uit de markt geprijsd en ze leggen het dus ook af tegen andere alu velgen qua aerodynamica. Dan moeten ze wel echt een stuk fantastischer rijden / duurzamer zijn dan andere velgen om het geld waard te zijn.
Maar misschien zijn de resultaten anders met 25mm, even afwachten dus.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Goh had ik best een goede tip aan het begin van dit topic maar had niet verwacht dat ze ze ook zo aero waren.mackersv2.0 schreef:
Dus de Kinlin van 40 dollar is >80% van de tijd sneller
thestudent schreef:Wel erg veel geld. En zo bijzonder zijn ze nou ook weer niet. Spaak een setje powerway naven op kinlin xr31T velgen en je hebt dezelfde breedte, hetzelfde gewicht en ze zijn ook gewoon tubeless ready. Niet de toroidal shape, maar dat zal met de geringe diepte weinig uitmaken. En dat kost je eigenlijk gewoon minder dan de helft. Dan mis de de ceramische remvlakken en dus het grijze uiterlijk. Ceramische remvlakken bestaan al lang en zijn nooit echt doorgebroken, je mist er dus niet veel aan. Het kan aan mij liggen maar ik zie niet zoveel wat de hoge prijs voor deze set wielen rechtvaardigt.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Bij FLO [1] kan je de data vinden van een Mavic Open Pro. Uitgaande dat 10 gram drag overeenkomt met zo'n 1W kan je die Mavic Open Pro dan zelf erbij tekenen. Een FLO30 heeft zo'n 7W (0 graden) tot 19W (20 graden) minder weerstand dan een Mavic Open Pro.Jo O. schreef:wel jammer dat er geen referentiewiel bij zat.
genre mavic aksiium of fulcrum racing 7 om te zien wat de aero meerwaarde is.
Het vershil met Fulcrum quattro LG (250 euro) zou me ook interesseren
Tour Magazin [2] heeft de Zipp 303 getest welke ook in de test van November langs komt. Daarnaast hebben ze o.a. de Mavic Ksyrium Pro Exalith, Shimano c24/c35. Dus dan kan je een beetje uitvogelen waar deze staan.
[1] http://www.flocycling.com/aero.php
[2] http://www.tour-magazin.de/komponenten/ ... 41647.html
De test die nu gedaan is, is alleen van het voorwiel. Veel aerodynamisch voordeel is aan de achterkant te halen, daar is de bredere velg volgens mij een groot voordeel. Deze windtunneltest is dus leuk en mooie bevestiging voor AL33 maar mijns inziens niet realistisch voor echt fietsen met twee wielen.
Hoe kom je daarbij?wezenloze schreef:De test die nu gedaan is, is alleen van het voorwiel. Veel aerodynamisch voordeel is aan de achterkant te halen, daar is de bredere velg volgens mij een groot voordeel.
Natuurlijk is het niet precies 1 op 1 te vertalen naar de werkelijkheid. Zou mooi zijn als ze zulke testen uitvoeren, maar zolang je daar niet zelf het geld voor op tafel gaat leggen gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren.Deze windtunneltest is dus leuk en mooie bevestiging voor AL33 maar mijns inziens niet realistisch voor echt fietsen met twee wielen.