Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Jaap Telder
- Forum-lid
Jaap Telder
26 okt 2016 08:01
Monza36 schreef:ter verduidelijking.. de man achter Swett (Peter Paul Zalm) is een ex werknemer van Tehava. Hij is oa de importeur van Lightweight... De frames die Swett hanteert komen uit de Ridley Mould.. het betreft wel de wat oudere modellen... (zie balhoofd).
Geef even specifiek aan welk model dan een zogenaamde (ex) Ridley is want ik vind ze allemaal gewoon terug op de Alibaba China sites.
Hoe vaker ik de site doorlees des te meer "marketing lulkoek over de top" ik het vind...
Gewoon meer van hetzelfde China open-moldjes zoals Scoppio, Cadenz etc. De één met een nog mooier verhaal dan de ander. Begint haast irritant voorspelbaar te worden.
Welk volgende "exclusieve merk" dient zich aan...
-
delsol
- Forum-lid
delsol
26 okt 2016 08:24
Matthijs1973 schreef:fpeverelli schreef:Waar gaat dit over ...
voornamelijk het afkraken van mensen die een business proberen op te zetten
ik denk dan maar dat deze initiatiefnemers hun hobby proberen te combineren met brood op de plank. Zouden meer mensen moeten doen, worden ze vast gelukkiger van.
Overigens is dit toch al heel normaal bij onze Zuiderburen? Ik was in de veronderstelling dat iedere gerenommeerde fietsenhandelaar in België hetzelfde doet, enkel zonder moderne marketing....
+ 1
-
bmiller
- Forum-lid
bmiller
26 okt 2016 08:45
Als we met z'n allen voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Dan zouden we allemaal zelf fietsen uit het oosten importeren. Wat blijft er dan over van de fietsindustrie? Je mag je lokale initiatieven best supporten.
Ieder z'n ding zou ik zeggen. Ik denk dan, het verrijkt het fietsbeeld ook weer. Een keer iets anders dan de Canyons, Cube's en Giants. O ja, die fietsen komen ook allemaal uit het oosten en hebben een mooie marketing machine.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.
-
fietsvriend
- Forum-lid
fietsvriend
26 okt 2016 09:26
Poeh, poeh, wat een kritiek. Leuk, dacht ik, een fietsliefhebber die een eigen bedrijf begint en mooie fietsen maakt (laat maken). Maar nee hoor, voor de immer kritische fietsforumvolgers is het helemaal niks. Te veel marketing (daar doen andere fietsbedrijven niet aan) en frames die uit het Verre Oosten worden gehaald (dat gebeurt voor de rest ook nergens). Neersabelen die hap! En vlug een beetje. Het zuurgehalte doet pijn aan mijn ogen.
Michiel
-
Emil1
- Forum-lid
Emil1
26 okt 2016 09:29
fietsvriend schreef:Poeh, poeh, wat een kritiek. Leuk, dacht ik, een fietsliefhebber die een eigen bedrijf begint en mooie fietsen maakt (laat maken). Maar nee hoor, voor de immer kritische fietsforumvolgers is het helemaal niks. Te veel marketing (daar doen andere fietsbedrijven niet aan) en frames die uit het Verre Oosten worden gehaald (dat gebeurt voor de rest ook nergens). Neersabelen die hap! En vlug een beetje. Het zuurgehalte doet pijn aan mijn ogen.
Een hele dikke +1
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 okt 2016 09:31
Je zou het niet zeggen, maar ook ik ben het hiermee eens.
Ik bedoel een Pina voor 4k die ook gewoon in China wordt gemaakt dat is toch eigenlijk idioter dan dit. En daar hoor je niemand over "want Pina is emotie" blablablabla...
Mijn stukje tekst was vooral bedoeld om aan te geven dat je moeilijk ontkomt aan "marketingteksten".
-
Jaap Telder
- Forum-lid
Jaap Telder
26 okt 2016 09:38
Maar een open-mold framepje als hoogst exclusief presenteren? Ja, daar prikken de meeste fietsenthousiastelingen hier wel heel erg gauw doorheen. Dan vraag je om dit soort reacties.
Het zijn goedkope China framepjes met een naampje, niets meer en niet minder. Zelfde frames kan je zelf voor een fractie van de prijs ook kopen, zoals velen hier doen. Ook zeer
exclusief en apart gelakt met een nummer.
Wat is het verschil? En betaal ik voor dat verschil zo'n €1000,- extra omdat een ander hetzelfde doet onder een verzonnen merknaam. Een nuchter mens denkt dan: dat zelfde frame koop ik zelf wel en laat het ook in China custom spuiten voor een habbekrats, houd je ook nog voldoende geld over voor een goede groep en wielen. Maar dan wel zonder dat fantastische marketingverhaal, dat wel
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
26 okt 2016 09:43
Motivatie lijkt mij hier nog wel authentiek en prijzen niet al te gek. Zeker als die persoonlijke aanpak waargemaakt wordt. Goede site ook.
Die teksten jeuken enorm en zijn simpel aan te passen. Vooral onzin weglaten.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
26 okt 2016 09:53
Precies! Swett maakt zichzelf enigzins belachelijk met hun teksten, maar een fatsoenlijke prijs, een leuk kleurtje (een frame in meerdere kleuren laten lakken gaat bij veel aanbieders al snel richting de 600 euro!), een fiets die je niet zelf in elkaar hoeft te zetten (de meeste mensen, ook hier op het forum, hebben niet de tools en kennis om een fiets in elkaar te klussen) en vooral een aanspreekpunt voor garantiegevallen(!) e.d. zijn ook wat waard.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 okt 2016 09:55
Ik heb de teksten nog eens bekeken en ze zijn idd echt tenenkrommend. Ook de nodige spelfouten. Ik bied mijn diensten gratis aan, laat de eigenaar me maar een PB sturen.
Laatst gewijzigd door
havana op 26 okt 2016 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
havana
- Forum-lid HC
havana
26 okt 2016 10:33
Oeps
-
rikkert
- Forum-lid
rikkert
26 okt 2016 10:36
Het zou al helpen als zon merk als marketing-verhaal gewoon zou vertellen dat ze gewoon mooie goede fietsen leveren. Meer niet, minder ook niet. Blijkbaar werkt de de marketing waarin in dit soort gevallen over exclusief en high-tech, eigen ontwikkeling wordt gesproken, eerder negatief dan positief. Wat is er mis met zeggen dat je gewoon mooie goede fietsen levert. Ben je iig eerlijk en dat vinden mensen meestal wel prettig. Kan die leverancier ook gewoon in de spiegel kijken omdat ie niet gejokt heeft.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.