Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Simplon

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 06 nov 2016 11:20

Fraaie ranke fiets Daniel, mss geen Dogma maar zeker niet minder mooi hoor.

Ben alleen nooit zo'n fan van dat G3 spaakpatroon, waarom dan niet ook dat voorwiel hetzelfde als achter maar dat zal wel een domme gedachte van mij zijn. Je schreef dat je wss andere wielen gaat steken? Wat zijn die Aero 46 voor wielen dan??

PS lees dit topic nu pas, toen ik snel door de nieuwe berichten ging dacht ik dat het om de Simplon-pas ging....

*blont*

:D
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 nov 2016 11:24

Jaap Telder schreef: Ik heb de wereld aan carbonfietsen gereden en merk duidelijk verschil. Hoe vaker je op verschillende fietsen rijdt des te beter ga je verschil merken. Dit valt gewoon niet te ontkennen. :roll:

En al die fietsen hadden hetzelfde zadel/zadelpen/stuur en stonden op dezelfde wielen met banden/banddruk.......mensen zijn meesters in het inbeelden....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 nov 2016 11:32

Je hebt gelijk, mijn goedkope Chinese Cnstar rijdt net zo excellent als mijn Pinarello Dogma...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 06 nov 2016 11:34

Go and try!
Moet ik nog een keer het verhaal van de SL3 Sworks vertellen of kennen jullie dat inmiddels wel?
En de (oude) Roubaix is zeker ook alleen maar zachter tussen de oren?
Nog even en alle frames zijn stiekum gelijk, maar beleef je het anders door de marketing.....
Less is bore

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 nov 2016 11:38

Precies, ik heb meerdere carbon fietsen weer snel verkocht vanwege te slap bracket, te nerveus gedrag, te stijve achterbrug, of te weinig comfort (o.a. Giant SCR, Felt F1, Boardman SLR, Pinarello Due). Zijn feiten en zit niet tussen de oren.

Alle vrouwen zijn ook hetzelfde, zit tussen de oren, wist je dat...

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 nov 2016 12:06

Als je iets als feit wil presenteren moet je toch met wat beters komen....die dingen heb je niet allemaal op dezelfde dag bereden en het menselijk vermogen tot "bijkleuren" en zelfbedrog is fenomenaal.
Jaap Telder schreef:Je hebt gelijk, mijn goedkope Chinese Cnstar rijdt net zo excellent als mijn Pinarello Dogma...
Zoiets helpt niet echt als je geloofwaardig wil blijven....en het vergelijken van fietsen met vrouwen evenmin.
Herhaal dit niet onnodig

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 nov 2016 12:24

Je hebt gelijk, alle fietsframes zijn hetzelfde.
Ook of het nu carbon of alu is. Maakt geen moer uit, er bestaan geen verschillen. Ligt gewoon aan de afmontage of op welke dag je erop fietst.
En als je verschil merkt tussen carbon frames komt het niet door het frame maar door b.v zadel, stuur, zeem in je broek, etc.
Koop voortaan maar gewoon de allergoedkoopste fiets met een alu frame, zit toch tussen de oren.
Ik ben om, je hebt mij overtuigd. Nogmaals dank. 8-)

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 06 nov 2016 12:34

Nee, dat zeg ik niet, maar het tegendeel is verdraaid moeilijk aan te tonen met personen in het zadel die nu eenmaal het een en ander inderdaad "tussen de oren" hebben.
Vandaar de enorme verscheidenheid aan meningen all over the world die vaak ook nog diametraal tegenover elkaar staan.
Als er consensus was kan je het met wat goede wil feiten noemen, anders niet.
Er zit in je betoog ook helemaal geen argument naast de "omkeerredenering", die wordt alleen gebruikt door mensen die ergens diep in geloven.
Laatst gewijzigd door Keezx op 06 nov 2016 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig

Sha Kokken
Forum-lid

Gebruikersavatar Sha Kokken 06 nov 2016 12:38

Kees als jij zo kort door de bocht gaat ben je ook niet echt geloofwaardig.

Er zijn meetbare verschillen. Ja er komen nog allerlei ander factoren bij kijken maar dat wil nog niet zeggen dat berijders de verschillen in frames niet kunnen waarnemen. Moet je eens bij snooker gaan kijken. Daar klagen de toppers al als de ballen een gram te zwaar zijn...

Het goede nieuws: als ik iets nieuws ga uitzoeken hoef ik me alleen nog maar druk te maken of het duur genoeg is :mrgreen:

Monza36
Forum-lid

Gebruikersavatar Monza36 06 nov 2016 12:39

gaat dit nog over Simplon fietsen of wordt dit een thread 'wie heeft de langste'?
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 06 nov 2016 12:42

:lol: Ja, wie heeft de langste (tussen de) oren...

JayKay.1
Forum-lid

JayKay.1 06 nov 2016 12:42

Wat mij betreft hebben jullie beiden een waarheid te pakken, tuurlijk kunnen fietsen met een verschillend materiaal en doeleinde (comfort/racegericht) wat anders rijden. Aan Jaap adviseer ik een filmpje te kijken over mensen die wijn gaan drinken uit verschillende flessen, de wijn uit de wijnfles met het meest luxueuze etiket en dikste glas wordt als lekkerste afgegeven, het is alleen allemaal dezelfde wijn die ze hebben geproefd! Wat ik ermee wil zeggen is dat verschillende merken met hetzelfde materiaal en vergelijkbare eigenschappen toch heel verschillend ervaren kunnen worden, deze ervaring zit zeker tussen de oren.
Laatst gewijzigd door JayKay.1 op 06 nov 2016 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie