Alles over vakanties op én met de fiets

ORM 2017

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 29 aug 2017 07:54

Öztaler Rad Marathon here we go....

Men zegt dat het een tocht is die je gedaan moet hebben als wielertoerist, achteraf terecht!

Dondermorgen 7:00 vertrokken vanuit Mestreech met Frank om in een voorspoedige reis met 2 snelheidsovertredingen op zak Sölden te bereiken. Ons hotel ligt midden in Sölden in de start straat, da's wel handig hoeven we ons tenminste niet te verplaatsen voor de start van de tocht. Het is een prima hotel maar wel met onvriendelijke personeel behalve dan de bar man.

De middag nog een kort op en neertje naar Obergurgl, en wat me direct opvalt is het op en neer in het klimmen, van steil na vlak. 'S avonds lekker gegeten, 2 enorme lappen schnitzel met bier ;-)

De vrijdag wilde Frank graag de Tiefenbach / Rettenbach doen onder het motto van die MOET je gedaan hebben, nadat hij me het profiel had laten zien wist ik genoeg dat wordt harken....en idd met pijn aan mijn nek bereiken we uiteindelijk onze bestemming. Overigens wel een prachtige klim met hele mooie uitzichten en een inderdaad een must do als je daar bent. 'S middags de start nummers opgehaald en een beetje langs de standjes gelopen, wat ook zeer uigebreidt was en een paar leuke dingen gezien.

Zaterdag even nog een op en neertje richting Kühtia en we waren er klaar ervoor, 's middags de Timmelsjoch met de auto verkent pfff die is steil dachten we en inderdaad die is steil, zeker als het de laatste klim kilometers betreft......dit is er eentje om te onthouden!

Zondagmorgen, de dag, 5:15 op staan en naar het ontbijt, tot onze verbazing zijn we een van de laatste. Normaal heb ik ongeveer 1,5 uur nodig voor de start maar hier waren er mensen die nog meer tijd nodig hadden. Na het ontbijt aankleden fiets pakken en richting start, die niet zo handig was maar uiteindelijk vinden we ons plekje naast een paar zeer irritante Oostenrijkers....

De start; verloopt snel en de hele meute komt op gang en het is koers tot aan de voet van de Kühtia, de Kühtia is een sloper als je niet oppast blaas je je daar al volledig op, dus "rustig" opgereden in D2 max. De klim is gruwelijk onregelmatig met een steil stuk van 18%. Dit soort beklimmingen ligt me totaal niet, maar we komen boven :-) De afdaling is geweldig met een topsnelheid van 98kmh...

Dan richting de Brenner, direct een groep gevonden die een lekker tempo reed, en voor de top moet je even klimmen en dit doe ik mijn eigen tempo en verlaat de groep, volle gas naar beneden en richting Jaufen in wederom een goed groepje. Ook de Jaufen met de rem gereden want De Timmelsjoch moet nog komen, na een tijdje overleven we deze col ook weer. Afdaling ingedoken, die zeer technisch is en dat ligt mij wel.

Na de afdaling is daar dan direct De Timmelsjoch, eerste kilometers zijn niet moeilijk maar daarna krijg je een heel lang stuk met 10% in de volle zon, pfff en dan moet je nog 18km naar de top werd even niet vrolijk! Maar aan alles komt een eind maar dat ding bleef maar zuigen op en neer en op neer leek wel geen einde aan te komen. Toen werd het vlak gelukkig, nog maar 12km te gaan tot de top dacht ik. In het vlakke stuk zit nog een verzorgingspost, me even daar volgegoten en gegeten richting de laatste uitdaging 6km 10%. Gelukkig liep het wel en met veel gezwoeg boven gekomen, tunnel ingedoken en vervolgens 2km vlak/vals plat naar de top....

Afdaling van De Timmelsjoch, eerste stuk wederom een verademing helaas tegenwind dus geen topsnelheid gehaald. Het eerste stuk wordt onderbroken door een 2,5km lange klim die niet steil is maar de kilometers eisen hun tol, echter ging nog best prima daar het geleidelijk liep en niet al te steil was. Vervolgens rijdt je door de Mautstelle en daal je af richting Sölden waar nog een gemeen knikje in zit, nog even volle peut buitenblad omhoog gereden. Daarna nog even aangezet om binnen de 10 uur te blijven wat uiteindelijk lukte onder de finsih vlag door, klaar!

Resume; goeie organisatie met behulpzame en vriendelijke mensen, vond de Oostenrijkers in het algemeen niet echt vriendelijke mensen. Vele reden met tubes, schijfremmen en Garmin :-) De tocht is zwaar, zeker het onregelmatige in de klimmen is moeilijk te verteren en De Timmelsjoch is een beest van een klim. Nog een keer, nee, vind het Alpenbrevet mooier om te doen maar deze moet je wel gedaan hebben!
Laatst gewijzigd door csteenbe op 29 aug 2017 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.
YFood !!!

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 29 aug 2017 09:24

Ook voor jou Cees. Geweldige prestatie. Petje af. Knap gereden onder de 10 uur. Mooi man👍👊
Die kun je ook weer afstrepen.

Wat betreft omgeving ben ik het met je eens dat Alpenbrevet nog net iets mooier is. Qua organisatie gaat er niks boven de ORM. Wat vonden jullie?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 29 aug 2017 09:41

Herman_N schreef: 29 aug 2017 09:24 Wat betreft omgeving ben ik het met je eens dat Alpenbrevet nog net iets mooier is. Qua organisatie gaat er niks boven de ORM. Wat vonden jullie?
Inderdaad organisatie is top van de ORM, het finish dorp enzo is allemaal wel leuker en uitgebreider als bij het Alpenbrevet waar het veel minder is qua finish dorp... is eigenlijk 2x niks maar de organisatie en verzorging is daar ook gewoon goed.

Bij de ORM leeft het helemaal heel erg, is een erg leuke sfeer!
YFood !!!

pinarello
Forum-lid

pinarello 29 aug 2017 09:44

Herman_N schreef: 29 aug 2017 09:24 Ook voor jou Cees. Geweldige prestatie. Petje af. Knap gereden onder de 10 uur. Mooi man👍👊
Die kun je ook weer afstrepen.

Wat betreft omgeving ben ik het met je eens dat Alpenbrevet nog net iets mooier is. Qua organisatie gaat er niks boven de ORM. Wat vonden jullie?

Idd top organisatie net als DM maar bij ORM is het wat minder druk.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 30 aug 2017 08:30

En we hebben beeld 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door havana op 30 aug 2017 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

indobesar
Forum-lid

indobesar 30 aug 2017 08:35

Gave plaatjes! Fiets is ook erg fraai. De laatste foto is er een voor aan de muur :)

Rijd je ook met "oortjes?" Lol

Bospaadje
Forum-lid

Bospaadje 30 aug 2017 08:58

Die fiets is in het echt bijzonder mooi. Echt hele fraaie kleur blauw!

bmiller
Forum-lid

bmiller 30 aug 2017 09:01

Die kerel links van je op de eerste foto, heeft zijn helm ook lekker recht op zijn hoofd. :? :lol:
Gave foto's hoor.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 30 aug 2017 14:14

Mooie prestatie Cees en Frank, chapeau! :winkthumb:

csteenbe
Forum-lid

Gebruikersavatar csteenbe 30 aug 2017 16:49

havana schreef: 30 aug 2017 08:30 Afbeelding
Tolle Leistung Herr Havana aus Holland :winkthumb:
YFood !!!

daniel1975
Forum-lid HC