Ik denk dat TS goed bezig is .
Hij constateert een probleem bij zichzelf, althans iets waar hij verandering in zou willen zien. --> hij denkt voor zichzelf na, en handelt (wint advies in) daarna. Prima.
Mijn conclusie van wat er nu geschreven is: full time scholier, incl 180km "woon-school" fietsen per week + ~6u per week (winter) en tot 12u per week in de zomer aan training. Geen enkele rustdag. Volle bak in de groei. Dat is/kan gewoon te veel zijn.
De woon-werk kilometervreters hier, weten immers ook dat die inspanning icm het werk, zeer meetelt in de geleverde arbeid. Overtraindheid ligt op de loer (maar lijkt er nog niet te zijn, zolang er nog altijd lol is in het sporten maar ook in de rest van dagelijkse bezigheden). Tikje vaker een rustdag zou denk ik zeer welkom zijn.
En clubtrainer kan hier vast bij helpen. Ik kan mij goed voorstellen dat een clubtrainer van zo'n groep die een 2 a 3x per week traint (? 6u). ook van alle jongens en meisjes een individueel schema schrijft en bijhoudt en matched met overige dagelijkse bezigheden. Wat je met topsporters, degene die al bijna dagelijks een training afwerken, wel zou doen. Maar waarschijnlijk kan zijn clubtrainer, TS prima van wat adviezen voorzien als ze eens een half uurtje met een kop thee na een training hierover praten. Of weet hij iemand anders binnen de vereniging die hier bij kan steunen.
Inconstant presteren
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
Ik heb het met hem overlegd. Ik ga vaker rustdagen houden en er word ook op toegezien dat ik dat echt ga doen.
Heel wat anders: Zo'n privétrainer moet ook betaald worden, wat denken jullie dat het modaal inkomen is van een 16 jarige scholier
En talentloos, ik wou dat dat bescheiden was maar met de instelling: Bek houden en fietsen en gewoon doorgaan komt iedereen een eind.
Heel wat anders: Zo'n privétrainer moet ook betaald worden, wat denken jullie dat het modaal inkomen is van een 16 jarige scholier
En talentloos, ik wou dat dat bescheiden was maar met de instelling: Bek houden en fietsen en gewoon doorgaan komt iedereen een eind.
Maak joe woar
Ik denk dat je al een eind op de goede richting bent. Ik heb ook een poosje met dit probleem gekampt en wou ook teveel. Rust nemen is soms moeilijker dan keihard trainen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het verschil wel merk.
Ook het specificeren van de training is belangrijk. Onderverdelen in de juiste zones maar ik neem aan dat je dat wel doet.
Ook het specificeren van de training is belangrijk. Onderverdelen in de juiste zones maar ik neem aan dat je dat wel doet.
Biking is Living!
Haha, met je mentaliteit en je doorzettingsvermogen is tenminste niks mis.Fietsen?altijd schreef: En talentloos, ik wou dat dat bescheiden was maar met de instelling: Bek houden en fietsen en gewoon doorgaan komt iedereen een eind.
Privé trainers zijn voor rijke mensen, dat vergeten sommige mensen nog wel eens.
Veni. Vidi. Fietsie.