havana schreef:Ik heb Serge van Bikeparts4u / Koers.cc eens gevraagd om te reageren. Hij is ook een forumlid. Niet heel actief meer maar goed
misschien kan Fiets eens een onderzoekje doen
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
havana schreef:Ik heb Serge van Bikeparts4u / Koers.cc eens gevraagd om te reageren. Hij is ook een forumlid. Niet heel actief meer maar goed
Dat is deze winkel ook verkopen ook trekking fietsen en hebben ook een moderne werkplaats.colnagofreak schreef:Ik deel die mening niet, je moet je juist de keuze maken om een echte speciaal zaak te zijn!nijkie schreef: Met alleen race en of mtb redt je het niet.
Zelf zou ik nooit een racefiets kopen in een fietswinkel waar achter in een hoekje achter de stadsfietsen ook nog een paar racefietsen en mtb's staan.
Proberen je vaak te verkopen wat op dat moment in de winkel staat, dus loop je de kans op een niet juiste maat of geometrie van de fiets thuis te komen.
En als je daar nog eens terug moet voor onderhoud, vaak kunnen ze daar een derailleur nog niet eens fatsoenlijk afstellen.
Bovenstaande voorbeelden komen wekelijks op dit forum voorbij!
Ik zou het liever over marge hebben... (of brutomarge/verkoopmarge) met deze omzet ga je het zeker niet redden . Daarnaast schat ik het bedrag nog wel wat hoger in... je vaste lasten zijn aanzienlijk.Orlok schreef: Als je zelf al een inschatting maakt van de maandelijkse kosten (minimum loonkosten als ZZP + huur ong. 50m2) dan kom je toch al gauw uit op een omzet van bijna € 5000,00 per maand wil je dit kunnen volhouden.! Voor elke werknemer erbij op minimum loon is ong. € 4000,00 p/maand extra.
Eddy heeft inmiddels ook een regenboogtruitje in zijn categorie.Nee_Nee schreef: Fast Eddy Cycles. Eddy was de sleutelaar van Dalla C. Hij is nat. kampioen veldrijden. Knappe sleutelaar.
Klink als het gezegde over schoenmakers. Iedereen weet hoe het daarmee is afgelopen, de ambachtelijke dan, waarvan je er in iedere buurt eentje kon vinden.Orlok schreef:Vlgns mij moet een fietsenmaker zich alleen maar bezig houden met zijn beroep n.l. fietsen maken in de ruimste zin van het woord.!
Geen enkele ondernemer laat zich door leeftijd weerhouden ondernemer te zijn.ottorongo schreef:Moest ik jonger zijn ik begon er direct aan.