Polleke - enquete
- daniel1975
- Forum-lid HC
Lol, iemand die DeRosa als B-merk aanvinkt zou eigenlijk standaard verder genegeerd moeten worden in de uitslag
Wel leuk om te zien dat er maar 2-3 merken overduidelijk als Premium worden gezien. En dat al die nieuwerwetse amerikaanse marketing het hooguit tot A-status heeft kunnen schoppen
Wel leuk om te zien dat er maar 2-3 merken overduidelijk als Premium worden gezien. En dat al die nieuwerwetse amerikaanse marketing het hooguit tot A-status heeft kunnen schoppen
Less is bore
En iemand die Legend niet kent zou onmiddellijk een levenslang fietsverbod moeten krijgen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Klinkt als een huismerk van de LBS is Surhuiskutteveen
Less is bore
Tegen zoveel onwetendheid is geen kruid gewassen...
Misschien is een imagoscore een idee
daniel1975 schreef:Lol, iemand die DeRosa als B-merk aanvinkt zou eigenlijk standaard verder genegeerd moeten worden in de uitslag
En iemand die Gitane niet op zijn minst wat troetelnostalgiebonuspuntjes geeft moet zijn fiets ook maar inleveren.
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
TumTumTum schreef:Ik ben nogal bevooroordeeld omdat een oude Gitane mijn eerste racefiets was. Die fiets idd heerlijk. Ze noemden hem vroeger wel "de Mercedes onder de racefietsen". Maar dat was vroegah. De moderne Gitane fietsen hebben naar wat ik weet lang die kwaliteit niet meer ivg met vroeger.
Melancholiepuntjes dan he
Less is bore
Heb ze nu gisteren op Velofollies gezien... man hebben die knappe frames! (Maar o zo duur: het frame waar ik op slag op verliefd werd, moest maar liefst €6.000 kosten). Tijd dat ik eens met de Lotto win.havana schreef:En iemand die Legend niet kent zou onmiddellijk een levenslang fietsverbod moeten krijgen
"First, never follows"
gravelracers.actieforum.com (Nieuw!)
Was mijn lijstje nu een beetje aan het updaten... maar zou het enigszins kunnen dat deze merken niet meer bestaan of dat dit gewoon fietsdealers zijn????Quarantanove schreef:Het grootste deel heb ik nog nooit van gehoord, terwijl een voor mij A-merk als Empella ontbreekt. Net als Kivada en Cascarsi.
"First, never follows"
-
- Forum-lid
Premium, A-merk of B-merk ...
Zet 100 mensen van dit forum blind op een fiets en laat ze een stukje rondrijden, dikke kans dat heel veel van hen de door deze "enquête" als A of B of premium-merk aangemerkte merken niet uit elkaar kunnen houden (zonder dat ze uiteraard te herkennen zijn aan stickers of wat dan ook).
Premium draait vaak om een gevoel of (hele) kleine details.
In de autowereld word ook vaak over het premium woord gesproken, verschillende kampen die elkaar proberen te overtuigen van hun gelijk en het ongelijk van anderen.
Heb al jaren een Willier Gran-turismo, van de winter heb ik daar een Cube Attain GTC race naast gekocht.
Als de winter ons land heeft verlaten eens een rondje op mijn B-merk fiets rijden
Zet 100 mensen van dit forum blind op een fiets en laat ze een stukje rondrijden, dikke kans dat heel veel van hen de door deze "enquête" als A of B of premium-merk aangemerkte merken niet uit elkaar kunnen houden (zonder dat ze uiteraard te herkennen zijn aan stickers of wat dan ook).
Premium draait vaak om een gevoel of (hele) kleine details.
In de autowereld word ook vaak over het premium woord gesproken, verschillende kampen die elkaar proberen te overtuigen van hun gelijk en het ongelijk van anderen.
Heb al jaren een Willier Gran-turismo, van de winter heb ik daar een Cube Attain GTC race naast gekocht.
Als de winter ons land heeft verlaten eens een rondje op mijn B-merk fiets rijden
-
- Forum-lid
Voor mij is alles wat uit de VS of het verre Oosten komt B-merk of heb ik nooit van gehoord. Alles van NL-makelij is A-merk evenals al het Italiaanse.svvander schreef:Was mijn lijstje nu een beetje aan het updaten... maar zou het enigszins kunnen dat deze merken niet meer bestaan of dat dit gewoon fietsdealers zijn????Quarantanove schreef:Het grootste deel heb ik nog nooit van gehoord, terwijl een voor mij A-merk als Empella ontbreekt. Net als Kivada en Cascarsi.
-
- Forum-lid
Voor mij zijn fabrikanten die iets aan innovatie doen A-merken, en fabrikanten die alleen maar plat produceren zijn dat niet. Bv Trek is voor mij, ondanks dat het uit de VS komt, een A-merk. Cervelo komt ook ergens uit het westen, zie ik ook als een A-merk net als 3T. En zo zijn er zeker meer.
Ik neig er daarnaast naar om merken die een prestigieuze geschiedenis kennen ook te zien als A-merk. Bv DeRosa, Pegoretti etc.
Nederlandse merken kan ik niet allemaal als A-merk zien. Bv Sensa is volgens mij een fabrikant die prima fietsen maakt, maar ook niet meer dan dat.
Maar iedereen zijn idee natuurlijk.
Ik neig er daarnaast naar om merken die een prestigieuze geschiedenis kennen ook te zien als A-merk. Bv DeRosa, Pegoretti etc.
Nederlandse merken kan ik niet allemaal als A-merk zien. Bv Sensa is volgens mij een fabrikant die prima fietsen maakt, maar ook niet meer dan dat.
Maar iedereen zijn idee natuurlijk.