Alles over vakanties op én met de fiets

BRM 200 Bunnik, zaterdag 28 januari 2017

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 28 jan 2017 21:23

Geslaagd dagje, in het begin een flinke groep maar die dunde snel uit 8-)
Uiteindelijk met 4 belgen en 1 fietsmaatje de rit uitgereden met ruim 32 gemiddeld.
Jammer dat de 2e stop bij een frituur was, had opzich wel wat lekkers willen eten daar, nu maar bij de finish een lekkere kop erwtensoep.
Andere fietsmaatje kon het tempo in begin niet bijhouden dus die kwam ik steeds bij de stops tegen als wij weer vertrokken, maar hij had ook een mooi groepje om mee te rijden.

Na afloop door naar huis gefietst om totaalstand op 286km te krijgen.

Afbeelding

Gei-Kek01
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 mar 2016 13:18

Gei-Kek01 28 jan 2017 23:06

Ik ben erheen gefietst wat best koud was.

Kwam wel met tijd krap aan maar ik dacht dat red ik,ja dat ga ik halen ,komt goed :winkthumb:

Totdat ik op de oprit van Stayokee kleine 100 randoneurs tegen kwam :lol:

Afijn gestart na een bakkie koffie om 9:30u (achtig)
Bijna hele Brevet alleen geredenmaar bij stops en onderweg wel veel bekende gezien.
Was met 9.5u weer terug bij de start.
Complimenten voor de super mooie route :winkthumb:

Via om weg naar Utrecht gefietst om met 300km op de klok lekker lui en warm met met een geregelde taxi naar huis.

(ff wat aangepast zie deze ochtend dat het gisteren toch later was als gedacht :oops: )
Laatst gewijzigd door Gei-Kek01 op 29 jan 2017 10:57, 3 keer totaal gewijzigd.
What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als een feesie gemist

oehT
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 09 jun 2015 13:46
Locatie: Kop van Overijssel

oehT 28 jan 2017 23:11

De eerste 60 km DDX in mijn wiel, daarna vond ik dat vooral vervelend en heb ik hem met wat Belgen en een fietsmaat maar laten gaan. Ik bedoel, we moeten het ook niet overdrijven, okay hij kan goed fietsen, okay ook heel hard en okay ook heel erg lang heel hard, maar voor de rest is iedereen dus beter op alle punten die overblijven!!

Welke punten blijven dan over? De frituur...

De eerste 60km heb ik lekker in het kopgroepje mogen lijden onder het geweld van voornoemde DDX en wat andere lieden met te veel moraal, talent, spieren, km in de benen, etc etc. Door de tempowisselingen, de heren vonden het bijvoorbeeld nodig volstrekt willekeurig aan te pikken bij voorbij razende Velorockets, heb ik losgelaten. Dat van 36 naar 46 km per uur was ff te veel voor deze voornamelijk solo-rijder. Overigens therapeutisch heel verantwoord, dat leren loslaten schijnt een kracht te zijn. Ik vond het vooral jammer, vooral omdat ik geen functionerende navigatie had en ineens alleen zat..... Op enig moment werd ik ingehaald door een in Delft wonende Amerikaan. Ook een voormalig lid van de groep DDX. Deze vriendelijke jongeman wist mij te vertellen dat hij al een kilometer zijn best aan het doen was mij in te halen, omdat ik verkeerd ging.... Held. Sowieso, want hij is richting L-E-L aan het optrainen geslagen.

Maar goed, je kunt je voorstellen dat als een Amerikaan een Nederlander moet redden, in Nederland, het historisch besef even terug kwam. Bij controlepunt 1 kwam een zeker forumlid genaamd Richard ook weer bij de groep. Trots dat hij woonachtig in deze omgeving, nog nooit bij dit eetdingetje was geweest. Hij zal er vaker komen, ze schijnen verdacht goede tosti's te hebben... Onze USA vriend nam er immers 3?!? Ik een appeltaart met slagroom en door. Met mr. Klein, Richard, een tijdje Slugbait, Jeffrey (die vanuit Nijmegen naar de start is gereden en dus 270km op de teller heeft.... Held) en nog wat andere lieden die aanhaakten de rit volbracht. Maar niet zonder bij de frituur, frituur te hebben genoten. Wat een idee dit, slecht 1 iemand nam een broodje gezond (mr Klein), de rest ging voor het gezonde olie. Een broodje kip, een broodje hamburger speciaal en alles ging weer soepel. Simpel, de motor heeft olie nodig :oops:

Bij StayOkay Bunnik (wat een toplocatie trouwens...) nog wat op en neer gefietst om er echt 200 van te maken en toen aan de pils. Gezellig druk daarbinnen, erg gezellig druk daarbinnen.

Nu compensatie chips (een zak) en compensatie wijn (een fles). Je moet toch wat.

Delange63
Forum-lid
Berichten: 128
Lid geworden op: 04 apr 2016 13:32

Delange63 29 jan 2017 18:28

Tot aan de eerste controle met fietsmaat gereden, daarna in een (internationaal) groepje van 3 Nederlanders, een Belg, een Duitser. Onderweg veel humor, stevige erwtensoep, bij de tweede controle patat, uitsmijters en een leuk gesprek met Gei-kek01 en eenmaal weer terug in de Stay-OK is er nog een keer erwtensoep (mijn huisgenoten waren er vandaag erg blij mee :mrgreen: ).

Weer was prima. Dat randonneurs optimistische mensen zijn werd weer eens bewezen toen ik een fles zonnebrand factor 15 zag rondgaan.

Kortom: was weer een leuke tocht, uitstekend weer, mooie route en leuk om oude bekenden te zien.

Enne @Ivo: nog een zadelpenbout weten te scoren?

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2091
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 29 jan 2017 19:27

Delange63 schreef: Enne @Ivo: nog een zadelpenbout weten te scoren?
Ja, de tip van Leo was goed, de fietsenhandel in Pijnacker had het juiste type overmaatse zadelbout bij de hand. Overmaats zodat zelfs Lars 'm niet kan overdraaien. Voor de goede orde er gelijk een reserve exemplaar bijgehaald.

Daarna hebben we ons groepje bij elkaar kunnen houden en uiteindelijk iets van 40 minuten voor tijd kunnen aanpikken. Daar ben ik tevreden over gezien het aantal minder ervaren/minder snel/minder oude fietsers in de groep.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 29 jan 2017 19:44

Phew, respect hoor. Deze tijd van het jaar 200km rijden met 32+. Blij dat ik niet in het wiel zat :D.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 29 jan 2017 19:50

Ook respect voor mannen zoals Ivo die zo'n rit met 20 per uur zo'n rit rijden.
Moet er niet aan denken (en het lukt me denk ook niet) om zo langzaam zo'n rit te rijden.

Ivo ook net gemist op terugweg naar huis langs de Vecht, scheelde paar minuten volgens mij. (strava flyby gekeken)

FryskBloed
Forum-lid
Berichten: 498
Lid geworden op: 05 sep 2016 20:22
Locatie: Groningen

FryskBloed 29 jan 2017 21:59

Terugkijkend op Garmin zie ik dat Pim en ik tot de eerste controle een gemiddelde reden van 29,4 km/u. Meeste naast elkaar fietsend, laatste stuk Pim op kop. En toen we de A4 overstaken bij Schipluiden zat er ineens lag er ineens een gat van 100 meter ;-)

Het is wel leuk om je eens flink in te spannen, en in een groepje rijden (ook al is de groep 2 man groot) geeft mij altijd wel wat aansporing wat meer door te trappen, maar na de controle ben ik in een rustiger tempo (25 km/u) doorgepeddeld. In Zoetermeer nog 20 minuten lopen klooien omdat ik had verzuimd een boutje van het spatbord achter met lock-tite te behandelen. Met nog een half uurtje faff'en in de Loosdrechtse cafetaria kwam ik tenslotte om 18:00 weer in Bunnik aan waar het een gezellige drukte was.

Al met al mooie route, mooi weer en lekker gefietst. Nog twee weken tot de volgende in Maastricht :like:

ultra_ivo
Forum-lid
Berichten: 2091
Lid geworden op: 20 okt 2004 17:06

ultra_ivo 31 jan 2017 18:37

filmpje van een van onze Belgische deelnemers: https://www.youtube.com/watch?v=dvmK7Kk ... ture=share

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8910
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 31 jan 2017 19:12

Respect mannen.
Sensa GF White edition.
Cannondale Topstone 4.

Jac
Forum-lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 27 jul 2011 19:43
Locatie: Veenendaal

Jac 31 jan 2017 20:29

Mooi filmpje !
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5255
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 31 jan 2017 21:29

Leuk filmje ja, leuk om zo terug te kijken geeft leuk sfeer aan van ons groepje :)

Plaats reactie