Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid
-
dropje73
- Forum-lid
dropje73
27 feb 2017 15:55
Heppiebianchi schreef:Nou moet ik wel zeggen,sinds ik een aantal keren per week aan het zwiften ben en af en toe een wedstrijdje probeer mee te rijden dat,ik toch wel wat makkelijker ga rijden.
idem hier!! Ik ben 45 en heb deze winter 3x in de week ge-Zwift ongeveer.
Ik merk aan mijzelf dat ik aardig fit begin te raken (voor mijn doen dan) en daarnaast ben ik ook nog eens 6 kilo lichter dan een half jaar geleden.
Afgelopen zaterdag een strandtocht gefietst met volle bak tegen. hier was ik zeker niet de langzaamste en heb hem in een relatief rustige hartslag uitgepeddeld.
Het was een avondrit. Gisterenmorgen werd ik weer redelijk op tijd wakker en eigenlijk geen centje pijn.
Geeft een goed gevoel !! En ik voel mij nu sowieso goed! (het is misschien wel 25 jaar geleden dat ik op mijn huidige gewicht zat
)
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
-
djatwork69
- Forum-lid
djatwork69
27 feb 2017 17:46
Gastheerg schreef:raven14 schreef:Toch een moeilijk moment, lijkt me, wanneer je beseft dat er geen weg terug is, dat het alleen maar minder wordt.
Dat valt mee hoor. Ik heb in okt 2015 de Stelvio opgefietst (toen 59) en de laatste 6 km kwamen de sneeuwschuivers omlaag want het had snachts gesneeuw.
In okt gaat daar nauwelijks nog iemand omhoog en ik was de eerste fietser die die dag bovenkwam. Prachtige bergen, gave foto's, frisse berglucht (behalve de sneeuwschuiver
) lekker uren alleen (ik had een belangrijke beslissing genomen en er even een weekje alleen uit).......................dat is toch echt een veel, veel beter avontuur dan m'n top tijd op de Ventoux die ik 30 jaar eerder neerzetten.
Als je ouder wordt is het wel handig om het genieten te verleggen van de prestatie naar de beleving. Lukt dat niet dan is ouder worden 1 grote frustratie en dan helpt het beste trainingsschema niet.
Mijn inspiratie in ouder worden is Americo Severini. Een voormalig Italiaans cyclocross kampioen. Hij fietste op 87 (!!) nog de lange afstand van L'Eroica. 209 km bijna 4000 hm 112 strade bianche (niet bianchi zoals op de broek staat
)
Links m'n Italiaanse vriend uit Modena die inmiddels 70 is en dit jaar gewoon weer meedoet aan onder andere Londen-Edinburgh-Londen.
De 45 voorbij:
Focus je niet op je toptijden uit het verleden maar op de mooie avonturen van morgen!
En uwe fiets kwakt ge daar maar tegen de grond?
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
27 feb 2017 20:12
De eigenaar van die ligfiets zou Gerard z'n vader kunnen zijn....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
mao
- Forum-lid HC
mao
28 feb 2017 13:42
quote:Als je ouder wordt is het wel handig om het genieten te verleggen van de prestatie naar de beleving.
Mooi verwoord, die hou ik er in.