Waardige opvolger Continental GP 4000S met gele wang
-
- Forum-lid
- Berichten: 594
- Lid geworden op: 12 aug 2011 20:33
De specialized turbo cotton is niet heel lekbedtendig maar heeft super lage rolweerstand.
Ploegen die met specialized rijden gebruiken deze vaak in tijdritten omdat ze lagere rolweerstand hebben dan tubes
Ploegen die met specialized rijden gebruiken deze vaak in tijdritten omdat ze lagere rolweerstand hebben dan tubes
Ik blijf het herhalen: de Vredestein Fortezza Senso Superiore is een topband. Bolt heel lekker en comfy, biedt goeie grip en veel vertrouwen, en is een stuk lekbestendiger dan die grafeen dingen van Vittoria (die vooral bij 'vuil' weer problematisch zijn). De slijtvastheid is zeker niet zijn beste eigenschap, je rijdt hem relatief snel vierkant achteraan.
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/1ffef9/2/5/M/p/jlbcofghij.png)
Rijd sinds 2 weken op de Turbo S-works van Specialized. Kwam ook van de GP4000s, waarover ik niet tevreden was. Kreeg tot 2x toe een ei de achterband.
De Turbo's rijden echt fenomenaal. Bergen grip en ze voelen erg comfortabel aan. Aan uitspraken over rolweerstand ga ik me niet wagen, dat is borrelpraat en absoluut niet te voelen door een mens.
De Turbo's rijden echt fenomenaal. Bergen grip en ze voelen erg comfortabel aan. Aan uitspraken over rolweerstand ga ik me niet wagen, dat is borrelpraat en absoluut niet te voelen door een mens.
Zeker niet om te bashen of trollen maar jouw 'De Turbo's rijden echt fenomenaal. Bergen grip en ze voelen erg comfortabel aan' is natuurlijk ook borrelpraat van de bovenste plank.havana schreef: ↑28 aug 2017 20:51 Rijd sinds 2 weken op de Turbo S-works van Specialized. Kwam ook van de GP4000s, waarover ik niet tevreden was. Kreeg tot 2x toe een ei de achterband.
De Turbo's rijden echt fenomenaal. Bergen grip en ze voelen erg comfortabel aan. Aan uitspraken over rolweerstand ga ik me niet wagen, dat is borrelpraat en absoluut niet te voelen door een mens.
Met wat grind of modder in een bocht ga je gewoon onderuit en dat zeker als je te veel druk in je banden hebt.
Hoe quantificeer je die 'mega grip' en 'voelen erg comfortabel aan'?
Als je echt mega grip en comfort wilt voelen dan moet je eens een 29er met 2,25 Inch (b.v. Schwalbe Racing Ralph) op lage druk rijden op de weg (2 Bar).
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik vind het niet zo makkelijk om over gripniveau verschillen tussen racebandjes te praten, maar de ene band communiceert beter in de buurt van de gripgrens dan de andere (in combinatie met de fiets trouwens). Rolweerstand verschillen vind ik zeker voelbaar, naargelang de banden die vergeleken worden. Tussen 2 uitstekende banden zal dat moeilijk aan te voelen zijn, maar met een band zoals de Schwalbe Durano, op dezelfde fiets gemonteerd, voel ik me zeker minder snel dan met een Schwalbe One, een Vredestein Superiore of een Michelin Power Competition.
![Afbeelding](https://veloviewer.com/SigImage/1ffef9/2/5/M/p/jlbcofghij.png)
- Desertstorm
- Forum-lid
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
- Locatie: Gld
Het voelt sneller of minder snel, maar dat is altijd met de kennis van welke band je erop hebt liggen.
Ik vraag me af hoeveel mensen 'blind' het verschil kunnen aangeven.
Ik vraag me af hoeveel mensen 'blind' het verschil kunnen aangeven.
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."
Ik varieer tussen een drietal banden. GP4000s2, Schwalbe One, Schwalbe Marathon plus. Die eerste twee is niet te merken voor mij (circa 10k gefietst dit jaar), die andere is wel wereld van verschil. OK, de band is wel uiterste wat je kan rijden, maar dat merk je dan ook duidelijk.
Grote verschil optisch tussen de eerste twee is voor mij de mate van "vierkant" worden. De GP heeft hier veel meer last van. Daarnaast zie ik bij de GP (2000km) ook veel meer scheurtjes dan de One (4000km).
Qua geluksfactor, neig ik nu btw meer naar de One's. 2x lek, 1x doorn in zijwand en 1x steentje, de GP helaas 5x lek tijdens nat weer. Dat dan weer wel.
Grote verschil optisch tussen de eerste twee is voor mij de mate van "vierkant" worden. De GP heeft hier veel meer last van. Daarnaast zie ik bij de GP (2000km) ook veel meer scheurtjes dan de One (4000km).
Qua geluksfactor, neig ik nu btw meer naar de One's. 2x lek, 1x doorn in zijwand en 1x steentje, de GP helaas 5x lek tijdens nat weer. Dat dan weer wel.
Nul volgens mij, 1 bar meer of minder en je hebt een heel andere gevoel.Desertstorm schreef: ↑28 aug 2017 23:43 Het voelt sneller of minder snel, maar dat is altijd met de kennis van welke band je erop hebt liggen.
Ik vraag me af hoeveel mensen 'blind' het verschil kunnen aangeven.
Als dat waar is, zou dat niet ongunstig zijn, ik heb al een tijdje niet op mijn GP gereden en heb nog een setje liggen. Dus ze zullen er ooit aan moeten geloven
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)