Hoe tik je zon ding voor 100e op de kop?cyclingJoe schreef: ↑23 sep 2017 18:03 +1 voor de Idro. Kon hem voor 100 Euro kopen en 260 is wel echt een serieus bedrag. Als je echter een jas zoekt die echt een hoge waterdichtheid heeft (waterkolom in mm) bij een zo hoog mogelijk ademend vermogen, is dit wel het jack met de beste verhouding. Dat het fysiek niet mogelijk zou zijn dat een jack ademt in de regen is niet correct. Los van het feit dat bij de Idro de buitenlaag niet verzadigd raakt, kunnen waterdamp moleculen prima door een verzadigd stuk textiel ontsnappen. Membranen als Gore-Tex en Event komen niet voor niets bij tests altijd als beste uit de bus.
Maar je doet vrijwel altijd een compromis: een windjack met een waterwerende laag heeft waarschijnlijk een hoger ademend vermogen dan een GTX-jas, maar bij aanhoudende harde regen is de waterkolom van zo'n windjack op den duur gewoon te laag om het water buiten te houden.
Over de duurzaamheid van de Idro heb ik wel m'n twijfels: het materiaal is echt flinterdun en ik heb al een stuk of 10 minuscule gaatjes in de stof zitten. Die zijn overigens wel prima te repareren met een druppeltje PU-lijm, of een stickertje.
Lichte, makkelijk opbergbare regenjas
Sample sale bij 12gobiking. En ik zou het geen aftakelen willen noemen. Door die gaatjes komt nog geen druppel water. En die stickers zijn bedoeld voor dit soort textiel. Niks mis mee.
Elk product is een compromis. Lichtgewicht én ademend én klein opvouwbaar: daar moet je geen commando een parcours mee laten tijgeren. Daar heb je ander spul voor. En ja, dit soort producten zijn duurder dan andere dingen.
Ik ben m'n inlog voor cyclingjoe kwijt, vandaar.
Elk product is een compromis. Lichtgewicht én ademend én klein opvouwbaar: daar moet je geen commando een parcours mee laten tijgeren. Daar heb je ander spul voor. En ja, dit soort producten zijn duurder dan andere dingen.
Ik ben m'n inlog voor cyclingjoe kwijt, vandaar.