Automobilisten terreur
TumTumTum schreef:dropje73 schreef:[
Het gaat steeds meer lijken op het soort argumentatie waarbij weliswaar toegegeven wordt dat verkrachting heel erg is maar dat de vrouw in kwestie het er wel zelf naar heeft gemaakt door op dat tijdstip op die plek te zijn en wij er zelf ook wat aan kunnen doen door niet van die sexy rokjes te dragen....sure!
.
Een kort rokje op een warme zomerdag is normaal.
Met een groep wielrenners stelselmatig heel de weg claimen en verkeersregels negeren is dat niet.....
Nogmaals, ik keur geweld (tegen wie dan ook!) ten sterkste af! Ik praat het ook nergens goed.
Het gaat mij er om dat wij, als wielrenners, ook naar onszelf blijven kijken (en jij gedraagt je schijnbaar netjes, helemaal prima!) de "zelfreflectie" die in dit topic wordt genoemd.
Met het "hokjesdenken" (wat ook al hier wordt genoemd) zijn er uiteindelijk alleen maar verliezers.
Ik zit ook regelmatig op een heel groot motor forum. Algemeen geldende stelling daar "alle wielrenners zijn kut, kunnen niet rijden, claimen heel de weg, gay pakjes aan, etc"
Zou je naar een groot auto-forum gaan dan is de algemene stelling "alle wielrenners en motorrijders zijn kut, gay bladiebla"
op een fietsforum "automobilisten zijn kut, bladiebla"
Als iedreen op al die fora dat nu eens echt zouden zien, dan moet dat toch een eye-opener zijn? Geef elkaar nu eens de ruimte en respecteer elkaar, dan wordt het een stuk fijner voor werkelijk iedereen, op de weg.
Carbon from the planet X
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
'I don't care' said Lapierre, ' I'm from France'.
Niemand zegt hier "automobilisten zijn kut" (waarschijnlijk omdat de meesten hier ook wel eens een auto besturen..). Automobilisten die willens en wetens fietsers in gevaar brengen, die zijn kut.
Waaraan ik toevoeg dat forumleden die dan schrijven "ja maar, sommige wielrenners gedragen zich niet zo netjes" (dus we verdienen het ook een beetje ofzo?) knettergek zijn.
Ik blijf mezelf herhalen, maar in de weg fietsen omdat je "de hele weg opeist" staat in geen enkele verhouding tot het plegen van een moordaanslag met je zielige stukje blik. Dit behoeft geen nuance me dunkt.
Waaraan ik toevoeg dat forumleden die dan schrijven "ja maar, sommige wielrenners gedragen zich niet zo netjes" (dus we verdienen het ook een beetje ofzo?) knettergek zijn.
Ik blijf mezelf herhalen, maar in de weg fietsen omdat je "de hele weg opeist" staat in geen enkele verhouding tot het plegen van een moordaanslag met je zielige stukje blik. Dit behoeft geen nuance me dunkt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ik kan me zo maar voorstellen dat diegene waar Keezx gisteren tegenaan gegaan is, ook niet erg positief over "wielrenners" is. Misschien maak ik hele verkeerde conclusies, maar ik denk dat voor Keezx de cijfertjes op zijn computertje belangrijker waren dan de verkeersveiligheid. Was het een auto waar hij tegenaan ging? Die bestuurder moet zich ook rot geschrokken zijn. Wat zegt die op een verjaardag: "weer zo'n iemand die denkt dat de hele weg voor hem was".
Ga ik nu van alles over me heen krijgen?
Ga ik nu van alles over me heen krijgen?
Jawel, die wielrenners die zich niet gedragen creëren een sfeer waardoor het overgrote deel van de Nederlanders ons als een stelletje nichterige wielerterroristen vinden. Die renners zijn daarmee onderdeel van het probleem en maken mij daardoor ook onderdeel van het probleem. Dat verandert er verder niks aan dat die automobilisten gewoon strafrechtelijk vervolgd moeten worden.
Maar stel je wilt het probleem oplossen welke toevoeging aan de velominati regels zou dan het meeste nut hebben?
-Op elke racefiets hoort standaard een honkbalknuppel gemonteerd te worden, zodat we automobilisten hun gedrag af kunnen leren met een gerichte tik.
of
-Elke wielrenner hoort zich aan de verkeersregels te houden.
Volgens mij de laatste, want de geschiedenis leert dat oorlog meestal niet de oplossing voor problemen is. Maar onderhandelen en in dit geval als wielrenners een ander beeld van jezelf presenteren wel.
Maar stel je wilt het probleem oplossen welke toevoeging aan de velominati regels zou dan het meeste nut hebben?
-Op elke racefiets hoort standaard een honkbalknuppel gemonteerd te worden, zodat we automobilisten hun gedrag af kunnen leren met een gerichte tik.
of
-Elke wielrenner hoort zich aan de verkeersregels te houden.
Volgens mij de laatste, want de geschiedenis leert dat oorlog meestal niet de oplossing voor problemen is. Maar onderhandelen en in dit geval als wielrenners een ander beeld van jezelf presenteren wel.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Het is een onjuiste weergave van de feiten helaas, misschien was m'n beschrijving wat summier.Jans schreef:Ik kan me zo maar voorstellen dat diegene waar Keezx gisteren tegenaan gegaan is, ook niet erg positief over "wielrenners" is. Misschien maak ik hele verkeerde conclusies, maar ik denk dat voor Keezx de cijfertjes op zijn computertje belangrijker waren dan de verkeersveiligheid. Was het een auto waar hij tegenaan ging? Die bestuurder moet zich ook rot geschrokken zijn. Wat zegt die op een verjaardag: "weer zo'n iemand die denkt dat de hele weg voor hem was".
Ga ik nu van alles over me heen krijgen?
Ik schoot een krap, onoverzichtelijk bochtje in waar ik geen tegenliggende auto verwachtte omdat daar vrijwel geen autoverkeer is (hoewel het niet verboden is)
Was die auto er niet geweest, was ik er zo doorgezeild.
Moest dus vol op de remmen, waardoor ik onderuit ging, die auto stond allang stil....ben dus niet in aanvaring met een auto geweest.
.Ik heb de dame die de auto bestuurde nog bedankt voor de snelle reactie, was ik geschept dan was het waarschijnlijk veel erger geweest.
Het was natuurlijk mijn eigen schuld, gedreven door de adrenaline ging ik er te hard in (gezien de verkeerssituatie)
In bochten kijk ik nooit op m'n computer....kijk met enige regelmaat naar de hartslag , that's it.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Misschien een praktische tip...leer een kenteken te onthouden. Dan heb je tenminste iets als je word aangereden en de dader rijd bewust of onbewust door. Ik heb het me zo aangeleerd, elke laatste auto die voorbij komt onthou ik in een split second het kenteken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Als dat "moet dat nou" opzettelijk gebeurt, dan is elke gebeurtenis er 1 teveel!deoudegek schreef:Ik fiets niet zoveel en heb dus misdchien weinig vergelijk, maar ik vind het allemaal wel meevallen.
Misschien 1x per 1000 km heb ik iets waarvan ik denk moet dat nou. Valt toch wel mee??
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Point taken en uitdaging geaccepteerd. Blijft over de vraag: wat gaan we d'r an doen? Vanaf hier automobilisten ander gedrag aanleren gaat moeilijk worden. Welke preventie helpt? In het bos fietsen?53x11 schreef:Niemand zegt hier "automobilisten zijn kut" (waarschijnlijk omdat de meesten hier ook wel eens een auto besturen..). Automobilisten die willens en wetens fietsers in gevaar brengen, die zijn kut.
Waaraan ik toevoeg dat forumleden die dan schrijven "ja maar, sommige wielrenners gedragen zich niet zo netjes" (dus we verdienen het ook een beetje ofzo?) knettergek zijn.
Ik blijf mezelf herhalen, maar in de weg fietsen omdat je "de hele weg opeist" staat in geen enkele verhouding tot het plegen van een moordaanslag met je zielige stukje blik. Dit behoeft geen nuance me dunkt.
Het bos is al redelijk bezet door wandelaars al dan niet met (loslopende) honden en kinderen.Nee_Nee schreef:Welke preventie helpt? In het bos fietsen?
@Keezx.Ik krijg nu toch wel een beetje het gevoel dat je er helemaal niets aan kon doen, het kwam door de adrenaline. Is dat dan ook niet het probleem van de grote groepen die de hele weg in gebruik nemen en niet stoppen voor een rood verkeerslicht?