Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Zijn we vogelvrij verklaard

alien
Forum-lid

alien 22 jul 2017 08:14

Nee, diep triest. Maar het is helaas wel zo.
Vorsprung durch Pedantik

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 jul 2017 11:48

afrit13 schreef: 21 jul 2017 23:49 Prachtig dat wel zelf ook vooral bezig zijn om een slecht beeld te schetsen van wielrenners...
Tja groepjes zijn de wielrenners onder de wielrenners geloof ik :lol:
Het is gewoon menselijk om snel te denken ik heb een slechte ervaring met dit dus dat is allemaal ruk.

Kan me geen fuck schelen wat andere groepjes doen of eenlingen. Ons groepje is netjes, houd zich aan de regels en bedankt en groet. Als anderen dat niet doen kan ik toch niet veranderen als ik maar van me zelf weet dat ik me netjes gedraag.
Maak joe woar

JoostG
Forum-lid

JoostG 22 jul 2017 12:56

Ik had gisteren weer een bijzonder ervaring tussen Kolhorn en Middenmeer. Ik rijd op een polderweg en er komt een oranje vuilniswagen aangereden. Hij maakt geen aanstalten om mij meer ruimte te bieden terwijl ik al volledig rechts het laatste reepje asfalt benut. Er is een beide kanten van de weg een ruime berm met gras. Ik probeer oogcontact te maken met de bestuurders. Deze kijkt mij lachend aan en stuurt zelfs nog meer in mijn richting. Gelukkig gaat het allemaal niet zo hard en kan ik door de berm passeren. Klaarblijkelijk zijn we echt vogelvrij verklaard als zelfs 'beroeps' vervoerders dit gaan doen.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

alien
Forum-lid

alien 22 jul 2017 13:23

Aangifte doen.
Vorsprung durch Pedantik

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 22 jul 2017 13:44

Aangifte doen is ook weer zoiets maar als je weet van welk bedrijf hij was even opbellen. Die weten waarschijnlijk precies wie daar reed op dat tijdstip. Ik zou dan een gesprek met de chauffeur in kwestie eisen.

Weigeren ze mee te werken dan kun je altijd nog aangifte doen.
Campagnolo Ultra Dork

Karl66
Forum-lid

Karl66 22 jul 2017 13:46

Als je nog weet voor welk bedrijf hij reed, dan zou ik dat bedrijf bellen met de vraag of dit standaard procedure bij hun is? Als je dat nog combineert met wat naming en shaming van het bedrijf op de sociale media, dan heeft die medewerker wat uit te leggen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 22 jul 2017 13:55

Ik kijk af en toe al naar action cams want we zullen er helaas naartoe moeten dat we als fietser video bewijs kunnen overleggen.
Hetzelfde geld voor de auto, ik ben er nog niet uit welke het word want je moet voor en achter een dashcam hebben.
Kost een paar centen maar mocht er iets gebeuren en het is niet jouw schuld dan kun je dat ook bewijzen.

Zo'n chauffeur op zo'n vuilniswagen zou in dat geval gewoon een artiel 5 aan de broek moeten krijgen en bij voorkeur een voorwaardelijke gevangenis straf van 5 jaar voor de duur van 25 jaar.
Dan weet je zeker dat dit soort zwakzinnigen het wel uit hun bol laten om dit nog eens te flikken.
Maar ja, onze rechters delen ook alleen maar fopstraffen uit, als het al komt tot een veroordeling.
Iedereen nog een 2e, 3e, 4e enz kans.

Fietsen?altijd
Forum-lid

Fietsen?altijd 22 jul 2017 14:12

Godzijdank laten rechters emoties achterwege zoals wij.
Maak joe woar

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jul 2017 14:53

En toch maak ik regelmatig mee dat automobilisten spontaan stoppen, ook als ze wel voorrang hebben, om mij en soms ons groepje door te laten.
Mogelijk zijn dat, net als ik, ook maar gewoon mensen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 22 jul 2017 15:03

JoostG schreef: 22 jul 2017 12:56 Ik had gisteren weer een bijzonder ervaring tussen Kolhorn en Middenmeer. Ik rijd op een polderweg en er komt een oranje vuilniswagen aangereden. Hij maakt geen aanstalten om mij meer ruimte te bieden terwijl ik al volledig rechts het laatste reepje asfalt benut. Er is een beide kanten van de weg een ruime berm met gras. Ik probeer oogcontact te maken met de bestuurders. Deze kijkt mij lachend aan en stuurt zelfs nog meer in mijn richting. Gelukkig gaat het allemaal niet zo hard en kan ik door de berm passeren. Klaarblijkelijk zijn we echt vogelvrij verklaard als zelfs 'beroeps' vervoerders dit gaan doen.
Ja dat komt ook mij niet onbekend over aangezien ik veel over de 'Keverdijk' bij Weesp rij waar mij een tijdje terug hetzelfde is overkomen. Ondanks dat die smalle weg inhaalstukken heeft reed die chauffeur van een grote vrachtwagen er gewoon voorbij waardoor ik met behoud van lijf en leden door de smalle berm moest. Gelukkig zie je dat nog aankomen. Erger is het als het van achteren aankomt zoals ook weer op diezelfde Keverdijk een gewone personenauto maar met een paardenaanhangwagen er achter die mij passeerde en toen ?? waarom weet ik niet of naar rechts stuurde of misschien liep de aanhanger niet goed in het gareel maar om kort te zijn hij reed mij gewoon de berm (steenslag naast het asfalt) in en kon ik nog net mijn vege lijf redden. Op dat moment had ik eigenlijk een actioncamera moeten hebben want naderhand was in geen velden nog wegen die combinatie terug te vinden en had ik geen notie meer van het kenteken. :(

Maar gelukkig zijn er nog genoeg die mij ondanks dat er voldoende ruimte is om te passeren of te kruizen de ruimte laten en zelfs op inhaalplekken blijven staan. Ook komt het voor dat gedurende de rit over de Keverdijk de auto o.i.d. gewoon achter mij blijft rijden totdat er een mogelijk is om in te halen. Dat moet dan ook worden gezegd. :)

Maar ja het hoeft er maar eentje te zijn die het niet doet en dan . . . . . . . :x
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jul 2017 15:07

Orlok schreef: 22 jul 2017 15:03 .......
Maar ja het hoeft er maar eentje te zijn die het niet doet en dan . . . . . . . :x
Dan krijg je een topic met deze titel "Zijn we vogelvrij verklaard" :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 22 jul 2017 16:02

Ik begrijp best dat je hier je verhaal wilt doen, maar wat ik niet begrijp is dat je het bedrijf waar de chauffeur voor rijdt niet laat weten wat er gebeurd is. Een vuilniswagen heeft altijd groot genoeg op de auto staan van welke organisatie hij is.

Plaats reactie