Zorgen na smeren met Dry Lube van Muc Off
Iedereen doet het weer anders. Ketting schoon maken en daarna smeren met whatever. Internet staat er vol van. De een zegt dit, de ander zegt dat. Ketting wel ontvetten? Ketting nooit ontvetten? Wie moet je geloven? Alleen jezelf na wat praktijkervaring. Zo ben ik nu geen fan van Dry Lube maar een ander kan er lyrisch over zijn.
Vraag je 1000 mensen wat ze doen aan kettingonderhoud , dan krijg je 23 verschillende methodieken.waarvan er 17 hetzelfde (verkeerd) zijn met verschillende termen, van de resterende 6 zijn er 4 met verschillende (verkeerde) middeltjes en slechts 2 doen precies wat er gedaan moet worden en van die 2 ben ik er 1 van.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
En ik ben die andere.Keezx schreef: ↑22 sep 2017 11:33 Vraag je 1000 mensen wat ze doen aan kettingonderhoud , dan krijg je 23 verschillende methodieken.waarvan er 17 hetzelfde (verkeerd) zijn met verschillende termen, van de resterende 6 zijn er 4 met verschillende (verkeerde) middeltjes en slechts 2 doen precies wat er gedaan moet worden en van die 2 ben ik er 1 van.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 26 jul 2016 21:18
Ik zweer bij Squirt Dry Lube. Nooit geen gekraak, loopt als een tiet. Geen zwarte drek overal...
Ontvetten doe ik nooit. Na elke 150-200 km even met een droge doek afnemen en opnieuw waxen.
De hele Muc-Off lijn had ook niet misstaan in een erotica shop
Ontvetten doe ik nooit. Na elke 150-200 km even met een droge doek afnemen en opnieuw waxen.
De hele Muc-Off lijn had ook niet misstaan in een erotica shop
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6234
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Nooit geen kraak....
De meeste mensen willen toch echt wat anders.
De meeste mensen willen toch echt wat anders.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik denk dat ik de ketting + derailleurs TE grondig heb gereinigd. Anders zou ik het ook niet weten waar dat gepiep vandaan kwam. Zowel mijn eigen fietsenmaker vertelde me al dat ik de ketting nog maar eens moest smeren + de wieltjes van de achterderailleur in eerste instantie met WD40 (reinigen). Een andere fietsenmaker in Haarlem vertelde mij min of meer hetzelfde : gewoon nog maar eens smeren. En ziedaar, daarna opgelost.
Ik geloof ook best wel dat dat Dry Lube goed spul is en dat ik inderdaad veel TE grondig de ketting heb gereinigd ook al moet dat wel volgens de gebruiksaanwijzingen van MucOff.
Heb er nu wel genoeg over "geleuterd". Ik gebruik voortaan gewoon ChainSpray van de Action. Busje kost € 1,95. Ketting ga ik voortaan ook niet meer ontvetten. Als ie echt heel smerig is dan haal ik hem ff snel door de WD40 heen en ga hem daarna weer insprayen met de kettingolie van de Action.
Iedereen doet het anders, het lijkt wel exacte wetenschap als je alles gaat lezen op Internet. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik geloof ook best wel dat dat Dry Lube goed spul is en dat ik inderdaad veel TE grondig de ketting heb gereinigd ook al moet dat wel volgens de gebruiksaanwijzingen van MucOff.
Heb er nu wel genoeg over "geleuterd". Ik gebruik voortaan gewoon ChainSpray van de Action. Busje kost € 1,95. Ketting ga ik voortaan ook niet meer ontvetten. Als ie echt heel smerig is dan haal ik hem ff snel door de WD40 heen en ga hem daarna weer insprayen met de kettingolie van de Action.
Iedereen doet het anders, het lijkt wel exacte wetenschap als je alles gaat lezen op Internet. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Af en toe schoonmaken is IMO toch wel noodzakelijk hoor, anders heeft nasmeren niet veel zin, de smering komt niet meer IN de ketting wegens het aangekoekte vuil+smeer.
Ik heb inmiddels ook Dasty voor het schoonmaken gebruikt en het eerste resultaat beviel me, ik had de indruk dat het in 1x even goed werkt als 2x in benzine, dus bevredigend en sneller.
KLetting in oude bidon, scheut Dasty met evenveel water en 2 minuten schudden deed het .
Chainspray MOTOR zit 2x zoveel in , maar ze hebben het niet altijd.
Ik heb inmiddels ook Dasty voor het schoonmaken gebruikt en het eerste resultaat beviel me, ik had de indruk dat het in 1x even goed werkt als 2x in benzine, dus bevredigend en sneller.
KLetting in oude bidon, scheut Dasty met evenveel water en 2 minuten schudden deed het .
Chainspray MOTOR zit 2x zoveel in , maar ze hebben het niet altijd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Keezx, natuurlijk maak ik die ketting af en toe schoon! Maar niet meer op een dergelijk grondige manier zoals ik nu had gedaan om die Dry Lube aan te brengen. Ik smeer gewoon met ChainSpray of voor mijn part met andere kettingolie maar ga iig never nooit meer de ketting waxen. Dat zal wel voor profs zijn
Grondiger is bij een ketting altijd beter, mits er daarna goed gesmeerd wordt.
Ketting van de fiets gaat met een quicklink zo snel dat ik geen heil zie in allerlei halfslachtig gedoe met borstels en doeken EN je kan de kettingbladen en derailleurwieltjes veel makkelijker meenemen in de beurt.
Ketting van de fiets gaat met een quicklink zo snel dat ik geen heil zie in allerlei halfslachtig gedoe met borstels en doeken EN je kan de kettingbladen en derailleurwieltjes veel makkelijker meenemen in de beurt.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Dat is toch eenvoudig op te lossen door een oud flesje te pakken en met een klein trechtertje de ganse spuitbus leeg te spuiten...
Laatst gewijzigd door havana op 28 sep 2017 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.