Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon - Red Bull - Cannondale - Specialized

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 27 jun 2010 00:33

Amclassic-fan schreef:
superrose schreef: sterker nog ze komen allemaal van dezelfde DRIE fabrieken

@mark, vraag je me nou WAAR ik op een red bull heb gereden? Maakt het heel veel uit waar dat was? Ik rijd op nochal veel fietsen, probeer hier en daar wat uit, binnekort ga ik een weekend op de supersix rijden om m eens te voelen, staat nog een pina op mijn lijstje en een wilier, gewoon lekker rijden om te voelen hoe ze rijden. Ik verklaar een fiets dan ook niet als zijnde goed vanaf een papier, ik wil m voelen.

Ach Rose, je zegt zoveel en ik kan er toch niet echt veel waarden aan hechten. Waarom zouden verschillende mensen jouw steeds zulke dure fietsen uit willen lenen, terwijl je pas niet eens geld had voor een treinkaartje... Daarnaast heb je in het verleden al zoveel geroepen, wat op z'n minst een beetje vreemd was.
Hoe lang fiets je nu eigenlijk al? 2 jaar ofzo???

Kijk naar de wielen waarmee ik reed op de Alpe, hoe denk je dat ik op de kharma heb kunnen rijden? Waarom zou ik daar over lullen? Het is duidelijk dat je mij niet kent, dat is okay, maar je zet jezelf nu een beetje voor gek. Noem maar eens iets wat ik geroepen heb wat onwaarschijnlijk is. Laat me lachen :)
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

tiest
Forum-lid HC

tiest 27 jun 2010 00:41

Dat de fietsen van de prijsvechter niet goed zijn omdat het een prijsvechter is terwijl die prijsvechter ook gewoon zelf meedenkt en produceert(laat produceren) en frames maakt die zeer goed scoren in testen en prima geschikt zijn voor koersen bijv.

;)
Dat je een hoop bij leert op fietsgebied in een jaartje is coelieo maar de volgende keer ook even verder lezen dan de folder.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 27 jun 2010 00:48

TiesT schreef:Dat de fietsen van de prijsvechter niet goed zijn omdat het een prijsvechter is terwijl die prijsvechter ook gewoon zelf meedenkt en produceert(laat produceren) en frames maakt die zeer goed scoren in testen en prima geschikt zijn voor koersen bijv.

;)
Dat je een hoop bij leert op fietsgebied in een jaartje is coelieo maar de volgende keer ook even verder lezen dan de folder.

das ok, van jou wil ik dit wel aannemen, van die blaaskaak die zich niet kan voorstellen dat ik met mijn reet op dure fietsen kan zitten wanneer ik dat wil is het moeilijker wat aan te nemen.

Ik blijf erbij dat ik het cannondale frame beter vind dan de red bull, nu is het niet zo dat het red bull frame slecht is, maar die cannondale is een verdacht vriendelijke fiets en je kan niet zomaar stellen dat ze gelijk zijn, want dat zijn ze niet. Ik geef dan ook eerder aan dit niet te verkondigen over een fiets als ik m niet gevoeld heb, omdat ik dan theorie deel, daar houd ik niet van, dat kan ook uit een boekje namelijk ;)

De ts gaat niet enorm veel ermee rijden, dat geeft hij zelf aan, een comfortabele fiets lijkt me een goed idee vor hem. Ik gaf ookal aan over de canyon niets te zeggen daar ik nog nooit op een canyon heb gereden, hetzelfde met specialized.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 27 jun 2010 01:32

Gek he dat je met die teksten van jou wel eens vet tegengas krijgt.

Waarom dit soort teksten? (retorisch). Je kunt toch ook 'gewoon' reageren of niet?Dat helpt zeker niet om de discussie on topic te houden.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jun 2010 01:39

superrose schreef:
Amclassic-fan schreef:
superrose schreef: sterker nog ze komen allemaal van dezelfde DRIE fabrieken

@mark, vraag je me nou WAAR ik op een red bull heb gereden? Maakt het heel veel uit waar dat was? Ik rijd op nochal veel fietsen, probeer hier en daar wat uit, binnekort ga ik een weekend op de supersix rijden om m eens te voelen, staat nog een pina op mijn lijstje en een wilier, gewoon lekker rijden om te voelen hoe ze rijden. Ik verklaar een fiets dan ook niet als zijnde goed vanaf een papier, ik wil m voelen.

Ach Rose, je zegt zoveel en ik kan er toch niet echt veel waarden aan hechten. Waarom zouden verschillende mensen jouw steeds zulke dure fietsen uit willen lenen, terwijl je pas niet eens geld had voor een treinkaartje... Daarnaast heb je in het verleden al zoveel geroepen, wat op z'n minst een beetje vreemd was.

Kijk naar de wielen waarmee ik reed op de Alpe, hoe denk je dat ik op de kharma heb kunnen rijden? Waarom zou ik daar over lullen? Het is duidelijk dat je mij niet kent, dat is okay, maar je zet jezelf nu een beetje voor gek. Noem maar eens iets wat ik geroepen heb wat onwaarschijnlijk is. Laat me lachen :)
Ik denk dat je zelf 3 kwart van de berichten die je geschreven hebt al weer vergeten bent. En dan heb ik het nog niet eens over die 'grapjes' van je...
Je bent in dit topic over duidelijk een FM aan 't napraten, want je hebt zelf geen enkel technisch benul.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 27 jun 2010 02:14

Amclassic-fan schreef:
superrose schreef:
Amclassic-fan schreef:

Ik denk dat je zelf 3 kwart van de berichten die je geschreven hebt al weer vergeten bent. En dan heb ik het nog niet eens over die 'grapjes' van je...
Je bent in dit topic over duidelijk een FM aan 't napraten, want je hebt zelf geen enkel technisch benul.

je doet aannames

en nee mijn geheugen is niet zodanig verkloot dat ik niet meer weet wat ik geschreven heb, ik heb het niet nodig onzin te verkondigen, ik heb het niet nodig mezelf mooier voor te doen dan ik ben, ook heb ik het niet nodig om mij als allesweter voor te doen, als ik iets fout heb erken ik dat zodra ik het zie, als ik me als een cunt heb gedragen tegen iemand, zoals ooit tegen jou, dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.

Je besloot net mij aan te vallen op iets wat jij niet kunt weten, jee neemt aan dat ik niet zomaar op allemaal verschillende fietsen kan rondrijden, dat ik niet zomaar fietsen kan lenen, dat heb je verkeerd. je gebruikt je aanname om hetgeen ik zeg omver te werpen, terwijl ik duidelijk ben dat het mijn mening is die voorkomt uit het uitproberen van fietsen.

Ik heb gewoon een erg leuk leven en kan allemaal producten uitproberen, krijg af en toe dingen kado, zo is het nu eenmaal.

Je bent weer eens krom bezig, als je verder wilt gaan, zullen we het dan in pm doen, ik zie niet hoe we nu bijdragen aan deze topic..... moderator :)

kurtres
Forum-lid

kurtres 27 jun 2010 11:38

superrose schreef:
Amclassic-fan schreef:
superrose schreef:

je doet aannames

en nee mijn geheugen is niet zodanig verkloot dat ik niet meer weet wat ik geschreven heb, ik heb het niet nodig onzin te verkondigen, ik heb het niet nodig mezelf mooier voor te doen dan ik ben, ook heb ik het niet nodig om mij als allesweter voor te doen, als ik iets fout heb erken ik dat zodra ik het zie, als ik me als een cunt heb gedragen tegen iemand, zoals ooit tegen jou, dan bied ik daarvoor mijn excuses aan.

Je besloot net mij aan te vallen op iets wat jij niet kunt weten, jee neemt aan dat ik niet zomaar op allemaal verschillende fietsen kan rondrijden, dat ik niet zomaar fietsen kan lenen, dat heb je verkeerd. je gebruikt je aanname om hetgeen ik zeg omver te werpen, terwijl ik duidelijk ben dat het mijn mening is die voorkomt uit het uitproberen van fietsen.

Ik heb gewoon een erg leuk leven en kan allemaal producten uitproberen, krijg af en toe dingen kado, zo is het nu eenmaal.

Je bent weer eens krom bezig, als je verder wilt gaan, zullen we het dan in pm doen, ik zie niet hoe we nu bijdragen aan deze topic..... moderator :)

Inderdaad mannen. Als jullie onderling een strijd willen uitvechten, waarvan het resultaat niet de uitkomst gaat zijn van een mening over de beste fiets in dit topic, gelieve dat dan in PM naar elkaar te willen doen. Daar help je mij en de andere lezers van dit topic niet mee verder!
Ik vind het spijtig dat mijn post een vete bloot moet leggen. Dat is niet mijn doel.

Ik ken geen van beide. Maar hetgeen 'superrose' tot nogtoe heeft geschreven ligt niet buiten mijn verwachtingen die ik had adhv commentaren allerhande en eveneens uitleg van ondermeer FM.
Iedereen is vrij om zijn mening te geven. Ook al is die fout. Heb liever dat iemand minder correcte info naar zijn eigen ervaring/gevoel geeft dan helemaal niet. Ik beslis zelf welk info ik meeneem en welke niet.
Ik kom hier ook maar in de eerste plaats omdat ik zelf niet kan beslissen adhv de wildgroei van technische- en marketing info die er is. Als iemand een goede FM kent en die heeft hem gezegd dat... Dan is dat ook info.

@Amclassic-fan: Gelieve het hierbij te laten. Ik zou u dankbaar zijn. Als er iets gepost wordt dat naar uw inzien niet juist is, gelieve dan enkel in die zin 'een rechtzetting' in de vorm van een 'ik-boodschap' te willen posten. Anderen aanvallen op hun posts is niet echt uitnodigend voor minder grote fietskenners. En dat is net het mooie aan een forum. Hier krijgt iedereen een zeg. Anders kan ik beter enkel de foldertjes van het desbetreffende merk lezen want dat zijn uiteindelijk de grootste kenners van het product. Maar wat heb ik daaraan? Het feit of 'superrose' al dan niet een grote fietskenner is, doet er in deze dan niet toe.
Ik begrijp wel dat als je er heel veel van kent en iemand anders zit echt onzin te vertellen dat dat dan frustrerend kan zijn, maar een 'ik-boodschap' kan dan wonderen doen!

Ik dank u beide voor uw bijdrage.
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid

kurtres 27 jun 2010 11:40

Ik had ook enkele post verwacht over Specialized.
Ken zelf weinig van het merk. Maar vind ze der alleszinds goed uitzien.
Iemand info over een Specialized Alu onder de 1500€ dat enigzinds met de andere heren in dit rijtje zou kunnen wedijveren?

Grtn,
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid

kurtres 27 jun 2010 11:42

gaisdergerman schreef:
KurtRes schreef:
vildeke schreef:Interessante post, ik volg op de voet :-), wegens min of meer hetzelfde rijtje waaruit ik er 1tje plan te kiezen (hoewel ik de specialized vervangen heb door een Stevens Aspin). Mijn voorkeur gaat richting Canyon. Ben echter ook wel benieuwd naar eventuele acties. Je kan de leveringstijden (maw wanneer is ie 'opstuurbaar' of 'afhaalbaar' op de sites van zowel canyon (zie pijltje CONTROLEER BESCHIKBAARHEID als RB (onder Information rechts op het scherm staat 'Current delivery dates' raadplegen).

Ik heb ook ondertussen meer de nijging om voor de Canyon te kiezen. Aangezien de afstand naar De Rose gaat doorwegen op den duur en ik geen klusser ben. Alleen vond ik het zo handig dat er in Biketown werkelijk alles te koop was voor de fiets. Ik heb namelijk ook pedalen en schoenen nodig. Kon ik dan met de verdiende punten van de fiets betalen. Handig. Weet niet of Canyon in Heerlen ook vanalles te koop heeft maar ik denk het niet.

Grtn,

Bij canyon in heerlen kan je ook gewoon pedalen en schoenen kopen. Het is namelijk een fm die er een soort showroom van canyon bij heeft.
Als je op de canyon site bij accesoires klikt kan je er ook meteen pedalen/bidonhouders bij bestellen (de keuze is dan wel beperkt).

Ja dat klopt. Dat had ik ondertussen ook al gezien. Maar de keuze is op die manier inderdaad beperkt. Hoop dat het assortiment ter plaatse alvast groter zal zijn.

Grtn,
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid

kurtres 27 jun 2010 11:55

Op de website van Canyon heb ik gisteren nog een filmpje gevonden over de Canyon Ultimate Al. (Gepresenteerd door de Duitse tegenhanger van de fietsende Terminator. :) )
Daarin beweren ze dat dit kader gebruikt wordt door Omega-Pharma-Lotto in Parijs-Roubaix. !!! ?
Als dat waar is dan moet dit toch een echt goed frame zijn. Niet? Afmontage zal natuurlijk wel ietske minder zijn op de 8.0. :) Maar dan moet ik er toch enorm veel fun aan kunnen beleven. Niet?

Spreken de hele tijd over VCLS. Als ik het goed heb, dan staat dat voor "Verticaal Comfort tov Laterale Stijfheid". Gezever? Werkelijkheid?

http://www.canyon.com/_nl/pure_cycling_tv/road.html

Die spaghetti die van het zadel naar het achterwiel loopt, vind ik wel leuk uitzien. Maar stevig? Zal wel zeker. Hoe zit het met de levensduur van zo'n kader?

Heb hem in het wit gezien, de team-kleuren. Nu had ik altijd gezegd geen wit frame te willen omwille van poetswerk en kwetsbaarheid en dergelijke. Maar nu ben ik daar eigenlijk wel een beetje zot van.
Heb eerder ook al eens gepost ivm witte Canyon-frames en lakproblemen. Iemand die daar iets meer van weet? Is dit verleden tijd? Hoe lang is er garantie op de lak in zo'n geval?

Grtn,
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid

kurtres 27 jun 2010 12:01

LD001 schreef:Als je geen fietsklusser bent dan koop je niet alleen de fiets maar ook de fietsenmaker erbij. Service, even binnen kunnen lopen met iets kleins, garantie en oprecht enthousiasme van je fietsenmaker voor jouw fiets hou ik persoonlijk ook rekening mee als ik een fiets koop. Daarom zou ik altijd gaan voor een Cannondale als je die bij een goede fietsenmaker kunt kopen.

NB: de geometrie van een Cannondale (lang) verschilt nogal van die van een Canyon (kort). Daar zou ik ook even goed naar kijken.

Zou je hierover nog wat meer uitleg kunnen geven? Vooral die korte geometrie van de Canyon. Wat bedoel je daar juist mee?
Trek Superfly 6

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 27 jun 2010 12:13

Je kan natuurlijk een half jaar doorgaan over deze fietsen maar er is al heel veel over geschreven. Als je de zoekfunctie gebrukt kom je erg veel tegen.

Canyon/Redbull, heel mooie fietsen met een uitstekende prijs kwaliteit verhouding. De ander genoemde merken kunnen hier qua afmontage niet tegen op.
Ik heb zelf een redbull pro sl gehad en momenteel een canyon (wel CF carbon) en ben/was over beide erg tevreden.

spezialized: persoonlijk vind ik deze fietsen zwaar overpriced. Als ik €1500,- te besteden heb zou ik er zeker geen kopen.

cannondale caad 9: Mooi frame/mindere afmontage. Heb zelf 1 x op een caad 9 gereden (wel een maat te klein voor me) en het leek dat hij net wat comfortabeler was dan mijn Rebull (kon ook aan de lage velgen liggen).

Ik denk dat je vooral moet kijken naar welke geometrie het best bij je past. De caad 9 heeft bv een vrij lange bovenbuis. Alle drie (redbull, canyon, cannondale) zijn stijve fietsen met een redelijk sportieve houding. Als je echt alleen maar van plan bent om te gaan toeren zijn er comfortabelere fietsen.

Plaats reactie