Cinglé du Mont Ventoux
Ik denk niet dat het nog maakt als je 3x de Ventoux op wilt, maar de Col Saint-Michel bij Pierrelongue en de Pas du Voltigeur (net voor Entrechaux) kun je ook nog mijden.
Als het echt mooi weer is, en vooral met kinderen is spelen in de Ouvèze (klein watervalletje) bij de Romeinse brug bij Entrechaux ook heel leuk.
Als het echt mooi weer is, en vooral met kinderen is spelen in de Ouvèze (klein watervalletje) bij de Romeinse brug bij Entrechaux ook heel leuk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Dit lijkt me de route die ik ook eerder uistippelde.havana schreef: ↑22 mar 2018 06:49 Snelste route is gewoon via Mollans en Entrecheaux inderdaad. Ik rijd in Mollans wel door het dorp, dat scheelt een klimmetje. Eventueel kun je bij Entrechaux linksaf slaan en door de wijngaarden rijden. Scheelt iets in kilometers en je rijdt over een wat kleinere weg.
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=joklwecqwmommzma
Dingen om te doen zijn er genoeg...
- op woensdag Marché Provençale in Buis-les-Barronies
- Montbrun is leuk om eens te bezoeken (kan ook prima per fiets trouwens)
- Dagje Avignon
- Dagje Orange
- Vaison la Romaine
- bij Veaux kun je een rivierwandeling maken
- wijn proeven kan bijna overal, staan overal wijnhuizen aangegeven
- Gorges de la Nesques keertje meepakken (auto of fiets), daarna is Sault leuk om even aan te doen (=lavendelhoofdstad van de wereld)
- Nyons is ook een leuk stadje om eens wat rond te struinen (bekend van de olijven)
- Ventoux kun je ook prachtig wandelen, is ook leuk om te doen! Kan ook 's avonds/'s nachts/'s ochtends vroeg
Dank aan allen voor de tips, ziet ernaar uit dat we tijd zullen tekort komen in de omgeving van de Ventoux.
Vergeet ook niet om andere ritten te fietsen dan alleen de Ventoux.
Zoveel moois daar en zelfs in het hoogseizoen erg rustig (behoudens de Ventoux).
Zoveel moois daar en zelfs in het hoogseizoen erg rustig (behoudens de Ventoux).
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je een rondje rond de Ventoux doet kom je aan de noord-oost zijde echt geen hond tegen. Uitgestorven stil, heerljik!
Less is bore
Na de Ventoux gaat het richting zuid-westen, de Middellandse zee, stadje Agde.
En nee, niet naar het nudi'%$* strand.
K zal daar ook wel een (of 2) ritjes rijden, maar kan het niet maken om er elke dag op uit te trekken met de fiets.
Echte fanatiekelingen zijn om 9 uur weer terug, met een croissantje voor de familie
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Oei, dan ben ik geen echten.Jans schreef: ↑22 mar 2018 15:18Echte fanatiekelingen zijn om 9 uur weer terug, met een croissantje voor de familie![]()
![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
Loopschoenen gaan misschien ook mee, kan ik daarmee om 't ontbijt, ben ik vlug terug en zo is iedereen tevreden.
![Vind ik leuk :like:](./images/smilies/thumbupleft.gif)
-
- Forum-lid
Wij willen met een groepje van een man of zes dit gaan doen, tweede week september. Iemand ervaring rond die tijd met weer?
fietsfanaat
Normaal gesproken moet dat kunnen, maar het blijft een berg. En ik zou het niet veel later plannen. En een volgende tip, kom iets langer dan twee dagen en geniet ook van wat er nog meer voor klimmen in de omgeving liggen.kogafanaat schreef: ↑22 mar 2018 16:33 Wij willen met een groepje van een man of zes dit gaan doen, tweede week september. Iemand ervaring rond die tijd met weer?
- daniel1975
- Forum-lid HC
2e week september kun je prima weer hebben. Maar net als in de rest van de zomer kan er net ff 3 dagen een serieuze mistral waaien of net een frontje passeren.
Less is bore