De ketting is eigenlijk voor single speed gebruik bedoeld maar paste gelukkig perfect zonder dat ik hoefde in te korten (112 schakels t.o.v. de gebruikelijke 116). KMC geeft aan dat ie prima geschikt is voor 2x6 versnellingen met frictie shifters.
Balhoofd nog maar een stuk strakker gezet. Voel geen speling meer, zit op t randje dat ie stroef gaat lopen met het voorwiel in de lucht, dus hopelijk net goed. Misschien hebben de cups van de nieuwe headset zich nog een beetje gesettled na de vorige keer dat ik t afstelde.
De derailleurs moeten nog afgesteld worden, maar de afstelling zit volgens mij al bijna helemaal goed. Achter gaat t wieltje precies van 't kleinste naar t grootste tandwiel (scheelt dat ik die 6v pignon heb gekocht, dat is 600ex origineel ook) en schakelt het soepel zonder dat ik de ketting eraf kon laten lopen. Wel maken de wieltjes iets meer mechanische geluiden dan ik had verwacht.. volgens mij zit er bij deze derrie geen pennetje waar de ketting verkeerd omheen kan dus zal t wel normaal zijn.
Voor schakelt het ook gewoon netjes tussen de bladen, maar moet ik de speling nog ff nazien.
Nu de moed bijeen schrapen om na al dit gedoe daadwerkelijk een stukje te fietsen op het apparaat.
Denk dat ik nog wel het voorwiel op de achtergrond ga monteren ipv het stalen wiel dat er nu op zit ten behoeve van het remvermogen (moderne batavus fabrieksvelg).