Tja, dat is uitzonderlijk lang...
Hoeveel kilometers heeft jouw band gemaakt?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Durano plus na 11789 er af gehaald nadat ik drie keer kort na elkaar was lek gereden. Kon steeds geen oorzaak vinden. dus nieuwe band er in en verder. Uiteindelijk thuis maar eens goed geinspecteerd met leesbril op zag ik een vrijwel onzichtbaar sneetje zitten. Er kwam niets uit, maar als je er een beetje in peutert voel je er wat in zitten. Ik krijg het er met geen mogelijkheid uit, Kennelijk dringt het op een gegeven moment de band binnen bij het fietsen. Toch wel een nadeel dat je de band weg kunt flikkeren als je zo'n verborgen splinter er in krijgt. Er zat nog best wat rubber op. Nou heeft dit exemplaar een streep poreus rubber over de linkerkant van het hele loopvlak dat vol zit met steentjes. Dat is ook niet zo mooi. Ook flinke hoogteslagen. Ik denk dat het een maandagochtendexemplaar was.
Plaatje. Lekgat is wat groter geworden omdat ik er in heb lopen peuteren.
Plaatje. Lekgat is wat groter geworden omdat ik er in heb lopen peuteren.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Bijna 12.000km en dan roepen dat het een maandagochtend exemplaar is.....
Bij 12k ben ik toch al wel aan mijn 3e setje begonnen denk ik.
Bij 12k ben ik toch al wel aan mijn 3e setje begonnen denk ik.
Less is bore
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
We hebben het hier over een Durano plus. Daar heb ik ook a 20.000 op gereden (achter). Bovendien komt die poreuze streep niet door slijtage. Dat is een fabricagefout.
Mijn huidige banden zijn GP5000's. De voorband staat nu op 9000km. Slijtage indicatoren zijn nog zeker een halve millimeter zichtbaar. Weinig sneetjes in de band en 0x lek gereden.
Achter de eerste band ging 3700 km mee toen ik er een stootlek mee kreeg. De 2e zit er nu 5300 km op en gaat deze winter nog mee en dan eraf. 1x lek gehad door een steentje die een minuscuul lekje veroorzaakte wat meer een leegloper veroorzaakte. Van de achterband zijn de indicatoren wel bijna helemaal weg.
Dik tevreden dus aangezien ik voorheen met schwalbe one reed die en meer lek kregen en zeker 2x zo snel sleten. Qua grip vind ik ze niet onder doen voor elkaar.
Achter de eerste band ging 3700 km mee toen ik er een stootlek mee kreeg. De 2e zit er nu 5300 km op en gaat deze winter nog mee en dan eraf. 1x lek gehad door een steentje die een minuscuul lekje veroorzaakte wat meer een leegloper veroorzaakte. Van de achterband zijn de indicatoren wel bijna helemaal weg.
Dik tevreden dus aangezien ik voorheen met schwalbe one reed die en meer lek kregen en zeker 2x zo snel sleten. Qua grip vind ik ze niet onder doen voor elkaar.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020
BMC Teamelite 02 2020
Zolang jij niet in mijn groep fietst doe je maar lekker gek door. Als er zo iemand bij mij fietst ga ik hem er op aan spreken want ik heb geen zin in een valpartij omdat een ander te gierig is om 3 tientjes uit te geven voor het enigste contact met de weg.Marcopfiets schreef: ↑01 jan 2020 13:43 Durano plus na 11789 er af gehaald nadat ik drie keer kort na elkaar was lek gereden. Kon steeds geen oorzaak vinden. dus nieuwe band er in en verder. Uiteindelijk thuis maar eens goed geinspecteerd met leesbril op zag ik een vrijwel onzichtbaar sneetje zitten. Er kwam niets uit, maar als je er een beetje in peutert voel je er wat in zitten. Ik krijg het er met geen mogelijkheid uit, Kennelijk dringt het op een gegeven moment de band binnen bij het fietsen. Toch wel een nadeel dat je de band weg kunt flikkeren als je zo'n verborgen splinter er in krijgt. Er zat nog best wat rubber op. Nou heeft dit exemplaar een streep poreus rubber over de linkerkant van het hele loopvlak dat vol zit met steentjes. Dat is ook niet zo mooi. Ook flinke hoogteslagen. Ik denk dat het een maandagochtendexemplaar was.
Plaatje. Lekgat is wat groter geworden omdat ik er in heb lopen peuteren.
Marco fietst volgens mij nooit in een groep. Ik trouwens ook niet. Want fietsen in een groep is per definitie veel gevaarlijker dan fietsen op een band in deze staat.
Overigens ziet deze band er slechter uit dan dat die is. Er zit zo’n dikke blauwe slijtlaag in die band dat die echt niet zomaar lek raakt. Tenzij er iets lang en scherps in zit zoals een kram of nietje.
Wat ik wel uit kan zeggen is dat een band in deze staat niet echt meer echt lekker fietst of stuurt.
Overigens ziet deze band er slechter uit dan dat die is. Er zit zo’n dikke blauwe slijtlaag in die band dat die echt niet zomaar lek raakt. Tenzij er iets lang en scherps in zit zoals een kram of nietje.
Wat ik wel uit kan zeggen is dat een band in deze staat niet echt meer echt lekker fietst of stuurt.
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Ten eerste zie je het niet want mijn spatbord zit er over heen, daar ga je je vast ook aan ergeren(laten we het maar niet over mijn rechte stuur met bar ends gaan hebben). Ten tweede fiets ik niet in groepen. Te veel irritante kerels die de hele tijd dingen lopen te roepen en bovendien zie ik liever de weg voor me dat iemand zijn achterwerk. Wel zo veilig. Ten derde heeft deze band best veel wegcontact want het loopvlak is zo plat als een dubbeltje. Bochten neem ik zonder risico. Zolang een band niet om de haverklap lek is voldoet ie voor mij.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Lol!! ‘Best veel wegcontact wat is zo plat als een dubbeltje’.
In werkelijkheid: stuurt voor geen meter meer en is eigenlojk gevaarlijk.
In werkelijkheid: stuurt voor geen meter meer en is eigenlojk gevaarlijk.
Less is bore
- Marcopfiets
- Forum-lid
- Berichten: 768
- Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40
Ik stuur met mijn voorwiel (en met mijn kont) Volgens mij maakt het daarbij niet zoveel uit of de achterband vlak of rond is. Door de krachten die er op komen in een bocht zal hij toch wel voldoende contact maken.