Tape er een paar vast aan je frame.Zino schreef: ↑02 jan 2019 10:05 Hoe zit dat eigenlijk als je pech hebt onderweg? Een lekke band vervangen is geen probleem maar meer dan 2 binnenbanden wegstoppen lijkt me ook niet ideaal. Kan je er eventueel bijkopen op bevoorradingen of moet je dat zelf voorzien? Hopelijk geen lekke benden maar het kan altijd natuurlijk...
Parijs Roubaix challenge 2019
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Met zulke dikke banden kan een bar minder ook..Rickvdbj schreef: ↑01 apr 2019 20:17Gegevens veranderen is idd niet mogelijk. Zal eens rondvragen of iemand zin heeft in een avontuur. Is tenslotte al voor betaald.jacksshadow schreef: ↑01 apr 2019 13:09Ik heb ook een keer op iemand anders zijn naam gereden, dat is verder geen probleem. Dus dat is sowieso mogelijk. Gegevens laten veranderen zodat je op je eigen naam rijdt, ik weet niet of dat kan. Maakt voor een toertocht ook niet echt veel uit toch?Rickvdbj schreef: ↑01 apr 2019 11:13 Ik zou hem ook samen doen met iemand. Diegene kan helaas toch niet, weet iemand of het mogelijk is om iemand anders onder zijn naam te laten fietsen of kun je de gegevens nog veranderen nadat je al betaald hebt?
Heb al een mail gestuurd maar wie weet heeft iemand op dit forum ervaring ermee
Ga op 32mm banden rijden 5.5 bar achter en 5.0 bar voor met een gewicht van 88 kilo dat vind men daarvan?
Zoiets ga ik ook doen op m'n gravel racer (voor ongeveer hetzelfde gewicht)jacksshadow schreef: ↑01 apr 2019 20:40 Ik rijd op een koga beachracer met 38 mm banden. Ca. 2.6 bar voor en 2.9 achter, tubeless. Volgens mij kan je nog wel wat omlaag met je bandenspanning (ik ben zelf ca. 90 kg).
Ik wou op de crosser met 33mm op 2.5 bar gaan rijden (75kg). Maar als ik dat zo lees lijkt dat wel heel weinig?Critic schreef: ↑02 apr 2019 14:02Met zulke dikke banden kan een bar minder ook..Rickvdbj schreef: ↑01 apr 2019 20:17Gegevens veranderen is idd niet mogelijk. Zal eens rondvragen of iemand zin heeft in een avontuur. Is tenslotte al voor betaald.jacksshadow schreef: ↑01 apr 2019 13:09
Ik heb ook een keer op iemand anders zijn naam gereden, dat is verder geen probleem. Dus dat is sowieso mogelijk. Gegevens laten veranderen zodat je op je eigen naam rijdt, ik weet niet of dat kan. Maakt voor een toertocht ook niet echt veel uit toch?
Ga op 32mm banden rijden 5.5 bar achter en 5.0 bar voor met een gewicht van 88 kilo dat vind men daarvan?
-
- Forum-lid
Volgens mij moet dat zo ongeveer wel lukken hoor. Even testen op een slecht wegdek en anders nog een halve bar oid omhoog maar dan zou je er ook wel moeten zijn.
rule #5
-
- Forum-lid
Dit was er over van mijn racefiets na 55 km over het parcours, op 25 mm banden...
Ik heb nog wel een racefiets, maar ik ga voor de 38 mm bandjes nu
Da's ook maar 8 mm meer dan de profs he
rule #5
-
- Forum-lid
Ha mooi om te lezen deze ervaring en tips.....als recreatieve fietsers hebben wij bewust gekozen om eens kennis te maken met deze ronde en gaan mooi de 70 km rijden.....op 25 mm banden met iets minder lucht in de banden en op de racefiets.....Gelukkig wonen we tegen de Belgische grens aan in West-Brabant en zijn er voldoende leuke trainingsstroken te vinden, deze hebben we afgelopen weken goed weten te vinden. We gaan er met vertrouwen naar toe, hopen op mooi weer en gaan genieten van de historie die om dit event hangt! Kom je een wat trager rijdend groepje tegen waarvan de voorste op een gele Giant rijdt, groet gerust!
Balans vinden tussen comfort en risico op stootlek.. En vergeet naast de kasseien niet, dat je ook flink wat km's asfalt onder de wielen krijgt. Met te zachte banden, is je energie al op voor je bij de eerste strook bent
-
- Forum-lid
Ja, het was een stalen vork die langzaam aan het scheuren was. Tegen de tijd dat mn voorrem ter hoogte van mn spaken was gezakt kon ik nog net afstappen. Even daarvoor nog met 60 km/u een afdaling gedaan en ik stond met afstappen net 20 meter op een kasseistrook. Dat had dus ook heel anders af kunnen lopen.
De rest van de route kon ik met een fransman mee in een busje richting Roubaix, die reed achter zn vrienden aan. Toch nog een leuke dag gehad zo
Nu rij ik alweer voor de 3e keer op mn koga beachracer, voorzien van racestuur en 38 mm bandjes. Rijd nog redelijk goed op het asfalt en gaat ook makkelijker over de kasseien dan een racefiets met 25 mm bandjes.
rule #5